Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κοριτσιού πριν δύο εβδομάδες και κάτι, η εταιρεία Dove, αποφάσισε να ξεκινήσει την καμπάνια #Changethecompliment κι εκεί που οι άλλοι μιλούν για τρίχες στις μασχάλες χρησιμοποιώντας προσβλητικό λόγο, να μας θυμίσει τη σημασία του να μιλάμε όμορφα στους γύρω μας.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία παγκόσμιου χαρακτήρα η οποία ουσιαστικά προτρέπει τους ανθρώπους να αλλάξουν τα κομπλιμέντα που κάνουν στα νέα κορίτσια, εστιάζοντας όχι τόσο στην εμφάνιση και στην εξωτερική τους ομορφιά. Τους ενθαρρύνει μέσα από τα κομπλιμέντα τους να τονίζουν περισσότερο τις ικανότητες, την ευφυΐα, τη δύναμη και τη δημιουργικότητα, σπάζοντας τα στερεοτυπικά κομπλιμέντα τόσων χρόνων, ώστε να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους κάνοντας τα νέα κορίτσια να αισθανθούν πώς η αξία τους δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο όμορφα είναι εξωτερικά, αλλά και με το τι μπορούν να πετύχουν.

Η εταιρεία λανσάρει έναν ολόκληρο ψηφιακό οδηγό αυτοπεποίθησης, ο οποίος μέσω όσων γράφει, στοχεύει να βοηθήσει στο χτίσιμο της αυτοπεποίθησης των ενήλικων ατόμων αλλά και να ωθήσει τα ενήλικα άτομα να χτίσουν την αυτοπεποίθηση των νεαρών ατόμων, τα οποία υπάρχουν στη ζωή τους. Η καμπάνια απευθύνεται σε γονείς αλλά και σε εκπαιδευτικούς διαθέτοντας ένα πλούσιο υλικό.
Τα κορίτσια από πολύ μικρή ηλικία λαμβάνουν κομπλιμέντα κυρίως για την εξωτερική τους εμφάνιση. Σταδιακά σταματούν να πιστεύουν ότι η αξία τους δεν καθορίζεται μόνο από το πώς δείχνουν και δεν κατανοούν πως η αξία τους εξαρτάται από το ποιες είναι και το τι μπορούν να καταφέρουν. Αν τροποποιηθούν, όμως, τα κομπλιμέντα τα οποία μέχρι σήμερα καθορίζουν τη γυναικεία φύση, σταματάει άμεσα να επηρεάζεται και η αυτοπεποίθησή τους, γιατί τώρα πια τα νέα κορίτσια θα έχουν περισσότερους λόγους να πιστέψουν στον εαυτό τους.
Είναι πάρα πολύ σημαντικό σε μια εποχή που δίνεται σημασία μόνο στην εικόνα, να εστιάσουμε ξανά στην ουσία. Κάπως έτσι πολεμάμε κι αποτελεσματικά τη χαμηλή αυτοεκτίμηση, την οποία πολλές φορές μπορεί να έχουν τα νεαρά κορίτσια, κορίτσια που έχουν μάθει να ακούν από μικρά πως είναι όμορφα, γλυκά, χαριτωμένα, σαν κουκλίτσες και κλειδώνουν στο μυαλό τους μια διαστρεβλωμένη εικόνα του “ωραίου”. Η καμπάνια της Dove μας επανεκπαιδεύει να εστιάσουμε στις ικανότητες, τις δεξιότητες, τα επιτεύγματα, όλα εκείνα τα σπουδαία που κάνουν τελικά τον άνθρωπο σημαντικό.
Άλλωστε, τα κορίτσια είναι πολλά περισσότερο από όμορφα και ήρθε η ώρα να δει και η κοινωνία.
