Ο Αύγουστος ήταν ανέκαθεν το σημείο πικ της καλοκαιρινής σεζόν για την Ελλάδα. Οι περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν τον Αύγουστο για τις καλοκαιρινές διακοπές, καθώς και πολλά εργοστάσια, εταιρείες, καταστήματα να κλείσουν. Με τις ημέρες γύρω από τον δεκαπενταύγουστο μάλιστα να γίνεται πανικός και χαμός σε όλα τα παραθεριστικά θέρετρα της χώρας. Ακόμα κι όσοι δεν είναι διακοπές στην πιο δημοφιλή αργία του καλοκαιριού, τον δεκαπενταύγουστο βρίσκονται σε κάποια παραλία. Ξενοδοχεία και γενικώς καταλύματα και όλα τα μαγαζιά είναι γεμάτα από το πρωί έως το βράδυ. Σκοπός αυτού του άρθρου, ωστόσο δεν είναι η αναφορά στον τουρισμό της χώρας, αλλά στους εργαζόμενους κατά την καλοκαιρινή τουριστική περίοδο, τα λεγόμενα παιδιά που φεύγουν σεζόν.
Όσο εύκολο κι αν ακούγεται το να δουλεύεις μόνο 6-7 μήνες τον χρόνο, άλλο τόσο δύσκολο και απαιτητικό  είναι στην πραγματικότητα. Καταρχάς να τονίσουμε ότι τους 3-4 από τους 6-7 μήνες η κατάσταση είναι τραγική και το φόρτο εργασίας μπορεί να χαρακτηριστεί ως  βάρβαρο. Το πιο σύνηθες είναι εξαήμερη εργασία, αν όχι και εφταημέρη, με τουλάχιστον 12 ώρες σκληρής δουλειάς. Ο μισθός φαινομενικά είναι εντάξει, ωστόσο πόσο εντάξει θα μπορούσε να είναι, όταν ζεις μόνο για να δουλεύεις; Πέρα από αυτό το να είναι κανείς άνεργος για τον υπόλοιπο χρόνο σημαίνει ότι πρέπει να βρίσκει περιστασιακές δουλειές, που συνήθως δεν πληρώνουν καλά. Παράλληλα, οι εργοδότες θεωρούν τους εργαζομένους ως κτήματα τους και τους προσφέρουν σε πολλές περιπτώσεις άθλιες συνθήκες εργασίας και διαμονής πατώντας πάνω στην ανάγκη του κόσμου για δουλειά. Δεν βελτιώνουν τις υποδομές, δεν αυξάνουν τους μισθούς, γιατί γνωρίζουν ότι κάποιος τα έχει ανάγκη, επομένως μια κενή θέση εργασίας θα καλυφθεί σίγουρα από κάποιον άλλο.
Το χειρότερο βέβαια από όλα αυτά είναι ότι ακόμα και οι πελάτες φέρονται στους υπαλλήλους σαν να είναι υπηρέτες. Παιδιά μην μπερδεύεστε και κάπου ώπα! Οι εργαζόμενοι κάνουν τη δουλειά τους, η οποία είναι να σας εξυπηρετούν κι όχι να σας υπηρετούν. Πληρώνετε για μια υπηρεσία και σας παρέχεται χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δικαιολογείται η οποιαδήποτε ανάρμοστη συμπεριφορά σας απλώς και μόνο, επειδή πληρώνετε. Δε σας ανήκουν αυτοί οι άνθρωποι και δεν είναι κατώτεροι, επειδή δουλεύουν σεζόν σε παροχή υπηρεσιών.
Δε χρειάζεται να είστε καλοί άνθρωποι για να μπορέσει να λειτουργήσει με υγιή τρόπο η όλη συνθήκη, φτάνει να είστε ευγενικοί. Ξεκινήστε με ένα χαμόγελο και έναν χαιρετισμό- γιατί ακόμα και το καλημέρα, καλησπέρα, γεια δυστυχώς για πολλούς δεν είναι αυτονόητα- μπορούν όμως να κάνουν τη διαφορά στη βάρδια αυτών των παιδιών στέλνοντας θετικά vibes. Μην είστε απαιτητικοί κι όταν λέω απαιτητικοί δεν εννοώ απλώς να θέλετε να παίρνετε αυτό για το οποίο πληρώνετε. Αναφέρομαι σε ανθρώπους που τους αρέσει να δημιουργούν φασαρίες και να τρέχουν τα παιδιά χωρίς λόγο. Εάν για παράδειγμα θέλεις έξτρα γάλα στον καφέ σου μην περιμένεις να το πεις αφού έχει έρθει ο καφές. Με τέτοια μικρά πραγματάκια δημιουργούνται παρεξηγήσεις και πηγαίνει πίσω η δουλειά.
Επίσης, μια πολύ σημαντική υπενθύμιση για τους πελάτες είναι να έχουν λίγη υπομονή, κατανόηση και σεβασμό πέρα από ευγένεια και ειδικά σε ώρες αιχμής. Σε πολλά εστιατόρια, καφέ, beach bar, ξενοδοχεία το προσωπικό είναι ελλιπές σε σύγκριση με το φόρτο εργασίας που καλούνται να φέρουν εις πέρας. Ενώ, πέρα από αυτό σε κάθε περίπτωση που ο κόσμος έρχεται την ίδια ώρα, όπως είναι οι ώρες αιχμής, είναι απόλυτα φυσιολογικό ακόμα κι όταν υπάρχει αρκετό προσωπικό να υπάρχουν καθυστερήσεις. Μην απαιτείτε, λοιπόν να πιείτε ή να φάτε σε 5 λεπτά αφότου καθίσετε με ένα μαγαζί γεμάτο. Παράλληλα, σε τέτοιες περιπτώσεις το να γίνονται λάθη είναι κάτι πολύ σύνηθες.  Ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι μιλάμε για ανθρώπους κι όχι για ρομπότ, επομένως το να γίνουν λάθη είναι απόλυτα φυσιολογικό. Την επόμενη φορά που δε θα σου σερβιριστεί το σωστό φαγητό ή ποτό μην κάνεις καβγά, ζήτα ήρεμα να αντικατασταθεί. Να είστε άνθρωποι, να σκέφτεστε για 1 λεπτό ότι είστε εσείς σε αυτή τη θέση και κάνετε αυτήν τη δουλειά, ότι έχετε να αντιμετωπίσετε κάποιες συνθήκες εργασίας, τους καύσωνες και πολύ κακούς πελάτες. Το να σας φέρονται σαν να είστε σκουπίδια σίγουρα δε θα σας άρεσε.
Ανακεφαλαιώνοντας, αυτά που χρειάζονται για να λειτουργήσει σωστά η σχέση μεταξύ πελατών και εργαζομένων κατά την καλοκαιρινή τουριστική περίοδο είναι η αμφίδρομη ευγένεια, η υπομονή, η κατανόηση και ο σεβασμός. Ένα γλυκό χαμόγελο και μια όμορφη κουβέντα μπορεί να αλλάξει την ημέρα ενός ανθρώπου. Για όσους μάλιστα έχουν την οικονομική δυνατότητα και εφόσον έχουν απολαύσει την υπηρεσία και το προϊόν, το να αφήσουν κάποιο φιλοδώρημα είναι άλλη μια όμορφη κίνηση, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι μπορούν να φερθούν με άσχημο τρόπο, επειδή θα δώσουν έξτρα χρήματα. Οι γραμμές ανάμεσα στο να αφήσεις χρήματα, επειδή όντως εκτιμάς κάτι ή επειδή θέλεις να εκμεταλλευτείς κάτι, είναι πολύ λεπτές. Σκεφτείτε τη θέση αυτών των ανθρώπων και σίγουρα θα αναθεωρήσετε πολλά, δείτε και την άλλη όψη του νομίσματος. Να περάσετε όμορφα στις διακοπές σας και να είστε άνθρωποι!
Συντάκτης: Μαρία Μπρισιμτζή
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη