Στα φετινά βραβεία Όσκαρ ο ανταγωνισμός δείχνει να είναι μεγάλος και πολλές ταινίες αναμένεται να κονταροχτυπηθούν προκειμένου να αποκτήσουν το χρυσό αγαλματίδιο.

Το “Oppenheimer” έχει ξεφύγει απ’ τον ανταγωνισμό του, αποτελώντας ενδεχομένως έναν απ’ τους κυρίαρχους νικητές των Όσκαρ μετά το “Slumdog Millionaire” (2008), το οποίο συγκέντρωσε οκτώ αγαλματίδια. Εξετάζοντας την κατάσταση της κούρσας μετά τις υποψηφιότητες, το blockbuster της Universal Pictures θα μπορούσε να έχει ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Το ιστορικό δράμα του Κρίστοφερ Νόλαν για τον πατέρα της ατομικής βόμβας προηγείται στη λίστα με τα περισσότερα αγαλματίδια. Έξι απ’ τις προηγούμενες 10 ταινίες σημείωσαν νίκες καλύτερης ταινίας, συμπεριλαμβανομένων κλασικών ταινιών όπως το «Όσα παίρνει ο άνεμος» (1939), το “Forrest Gump” (1994) και το “The Shape of Water” (2017). Ιδιαίτερα μετά τις νίκες του στις τελετές απονομής των Χρυσών Σφαιρών και των Βραβείων Critics Choice φαίνεται ότι το “Οppenheimer” θα επικρατήσει σε πολλές απ’ τις κατηγορίες στη φετινή απονομή.

Όσον αφορά τον δικό μας Γιώργο Λάνθιμο και την κωμωδία επιστημονικής φαντασίας του “Poor Things” φαίνεται να είναι ο πιο τρομερός αντίπαλος του κορυφαίου έπους του Νόλαν. Συγκεντρώνει 11 υποψηφιότητες, εκ των οποίων δύο για την Emma Stone ως παραγωγό και πρωταγωνίστρια. Είναι μόλις η δεύτερη γυναίκα που πετυχαίνει αυτό το κατόρθωμα μετά τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το “Nomadland” (2020), η οποία κέρδισε και στις δύο κατηγορίες. Αναμένεται μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ της Στόουν και της πρωταγωνίστριας του “Killers of the Flower Moon” Λίλι Γκλάντστοουν.

Κι ενώ ο Σκορτσέζε είναι πλέον ο σκηνοθέτης με τις περισσότερες υποψηφιότητες εν ζωή στην ιστορία, έχει ένα σπασμωδικό ιστορικό στο να μετατρέπει αυτές τις υποψηφιότητες σε ήττες. Δύο από τις ταινίες του, “Ο Ιρλανδός” (2019) και “Οι συμμορίες της Νέας Υόρκης” (2002), έφυγαν με άδεια χέρια κατά τη διάρκεια των αντίστοιχων ετών, παρά το γεγονός ότι συγκέντρωσαν πολλές υποψηφιότητες. Πολλά στοιχηματικά πρακτορεία αναφέρουν ότι και το “Poor Things” αν δεν καταφέρει να κερδίσει σε κάποια κατηγορία -πράγμα αδύνατο, θα ισοφαρίσει το “The Color Purple” (1985) και το “The Turning Point” (1977) ως η ταινία με τις περισσότερες απώλειες Όσκαρ.

Πάμε να δούμε πώς έχουν διαμορφωθεί οι προβλέψεις για κάθε μία απ’ τις βασικές κατηγορίες των βραβείων. Με bold χρώμα συναντάμε τον πιθανό νικητή.