

Όταν η Σαμπρίνα Κάρπεντερ αποφασίζει να κάνει δηλώσεις μέσω της τέχνης της, οι αντιδράσεις είναι πάντα δυνατές — και αυτή τη φορά δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Οι αντιπαραθέσεις γύρω από την αισθητική και τις σαφείς σ#ξουαλικές αναφορές τις, έχουν γίνει το ψωμάκι των πουριτανών του κόσμου ετούτου. Αυτή τη φορά, η ποπ σταρ βρέθηκε στο επίκεντρο μιας νέας συζήτησης μετά από μια φλογερή φωτογράφιση για το περιοδικό W που έφερε στην επιφάνεια συγκρίσεις με την ταινία Lolita του 1997. Ξέρετε, εκείνη τη Lolita που κατηγορείται για κανονικοποίηση της παιδεραστίας; Αυτή.
Όλα ξεκίνησαν όταν κοινοποιήθηκε ένα στιγμιότυπο που συνδύαζε μια εικόνα από τη φωτογράφιση της Κάρπεντερ με ένα πλάνο από τη σκηνή της «Lolita». Σε αυτήν, η τραγουδίστρια ποζάρει ξυπόλητη, καθισμένη στο γρασίδι με ένα κίτρινο φόρεμα Chloé, το οποίο βρέχεται από ενεργοποιημένους ψεκαστήρες νερού, κάνοντάς το σχεδόν διάφανο. Η παρομοίωση με την κλασική σκηνή όπου ο χαρακτήρας Ντολόρες Χέιζ βρέχεται από τους ψεκαστήρες και μένει με διάφανο φόρεμα, ήταν αναμενόμενο επακόλουθο.
Απαντώντας στις επικρίσεις, η ίδια η Σαμπρίνα έσπευσε να ξεκαθαρίσει στα σχόλια της ανάρτησης: «Δεν έχω δει ποτέ αυτή την ταινία. Ποτέ δεν ήταν στο mood board μου και ποτέ δε θα ήταν». Με αυτόν τον τρόπο, θέλησε να διαχωρίσει τη δουλειά της από τις αμφιλεγόμενες αναφορές που της προσάπτονται.
Η συγκεκριμένη διαμάχη έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η φωτογράφιση της Κάρπεντερ για το Rolling Stone και το εξώφυλλο του νέου της άλμπουμ Man’s Best Friend, όπου η τραγουδίστρια εμφανίζεται γονατιστή ενώ ένας άντρας της τραβάει τα μαλλιά. Με το ίντερνετ να αναρωτιέται αν «έχει προσωπικότητα πέρα από το σ#ξ». Ασφαλώς, η βραβευμένη με Grammy καλλιτέχνιδα απάντησε με χιούμορ και αυτοπεποίθηση, κοινοποιώντας ξανά την ανάρτηση και γράφοντας: «Ναι κορίτσι μου, και είναι υπέροχη».
Κι εδώ είναι το μεγάλο θέμα: γιατί όταν μια γυναίκα καλλιτέχνης δείχνει το σεξαπίλ της, αμέσως βγαίνουν φωνές που τη θέλουν «λίγη», «μόνο σεξ», ή «χωρίς βάθος»; Είναι σαν να θεωρείται ταμπού να συνδυάζεις την τέχνη με την ερωτική αυτοδιάθεση. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική: η σεξουαλικότητα είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης και της δημιουργικότητας, και όταν μια γυναίκα τη χρησιμοποιεί για να εκφραστεί, δε σημαίνει πως «χάνει» την προσωπικότητά της — αντίθετα, την ενισχύει. Κι είτε το καταλαβαίνεις είτε όχι, σε μια κοινωνία που ακόμα δυσκολεύεται να αποδεχτεί την ελεύθερη έκφραση της γυναίκας, τέτοιες φωνές είναι πιο σημαντικές από ποτέ.
Το σίγουρο είναι ότι η Σαμπρίνα δε μασάει τα λόγια της και δε φοβάται να είναι ο ερωτικότατος εαυτός της. Όσο και να σχολιάζουν, εκείνη συνεχίζει να δίνει ρέστα και να μιλάει με το έργο της — και εμείς απλά περιμένουμε να δούμε τι θα κάνει μετά.