Δεν είναι η πρώτη φορά που μια συνεργασία λήγει άδοξα και χωρίς να φτάσει ως το τέλος. Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση, το πράγμα είναι περισσότερο περίπλοκο για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί ο Λεωνίδας Κακούρης είναι ένας από τους πιο χαμηλών τόνων ανθρώπους στον χώρο της υποκριτικής και φημίζεται για τον επαγγελματισμό και την τιμιότητά του (άρα δε θα αποχωρούσε σε καμία περίπτωση ελαφρά τη καρδία), και δεύτερον γιατί όσο περνούν οι μέρες, όλο και περισσότερα πράγματα βγαίνουν στη φόρα που δείχνουν ότι κάτι βρωμάει στην παραγωγή του Βασιλιά Ληρ.

Ξεκίνησε χαλαρά κι επίσημα με μια κοινοποίηση του Εθνικού Θεάτρου η οποία ήταν σαφής και σύντομη: «Ανακοινώνεται ότι στην παραγωγή Βασιλιάς Ληρ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, που παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, μετά από παραίτησή του για προσωπικούς λόγους ο Λεωνίδας Κακούρης αντικαθίσταται από τον Γιάννη Νταλιάνη. Οι παραστάσεις θα ξεκινήσουν ξανά στις 13 Ιανουαρίου.» Το ρεπορτάζ ανέδειξε ο Άρης Καβατζίκης το πρωί της Τετάρτης (3/1) μέσα από την εκπομπή «Πάμε Δανάη», λέγοντας ότι ενώ γνωρίζουν κάποια insides, εφόσον οι δυο πλευρές δε θέλουν να τοποθετηθούν, θα μείνουμε στα γνωστά. Ένας ηθοποιός που φεύγει από μια παράσταση, δηλαδή.

 



 

Ποιες είναι οι δυο πλευρές όμως;

Μια μέρα πριν, ο Κακούρης, με αναρτήσεις τις οποίες έπειτα διέγραψε από τον προσωπικό του λογαριασμό, φάνηκε να θέλει να τοποθετηθεί υπερασπιζόμενος τον εαυτό του, με εμφανή συναισθηματικό φόρτο. Στην αρχική του ανάρτηση ανέφερε:

«Προς φίλους και όλους τους νέους φίλους που θα κάνουμε μέσα στο 2024 κι όσους πέρασαν καλά στη γιορτή που έκανα για να γιορτάσω την επιστροφή μου στη ζωή μετά από 4 μήνες ασκητικής για να καταφέρω να αρθρώσω τον βαρύ και αθάνατο λόγο του Βασιλιά Ληρ. Δήλωσα πίστη σε έναν πολύ σκληρό και άτεγκτο Σκηνοθέτη (πλην όμως σπουδαίου και κατά βάθος παιδιού που ψάχνει στοργή και αγάπη ) Αυτά! Κι απόψε, μην πιείτε πολύ. Και σταματήστε να παίρνετε στο λαιμό σας αθώες ψυχές. Καλή μας Χρονιά!»

Συμπέρασμα μπορεί να βγει, ωστόσο ενδεχομένως να είναι μόνο αυτό, ένα συμπέρασμα. Μπορεί όμως να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για έναν ηθοποιό που κόπιασε όσο τίποτα για έναν ρόλο, που άλλαξε τη ζωή του για 4 μήνες με σκοπό να μελετήσει, που ενώ είχε ενδεχομένως αντιρρήσεις με την τακτική του σκηνοθέτη, αφέθηκε στις οδηγίες του. Είναι εύκολο κανείς να συμπεράνει πως πρόκειται για έναν άνθρωπο, που δεν πέρασε καλά στην εργασία του, σε σημείο να φτάσει ένα προσωπικό όριο.

Ακολούθησε μια δεύτερη ανάρτηση, με βίντεο αυτή τη φορά, στην οποία ο ηθοποιός έβγαλε περισσότερο παράπονο, δείχνοντας τον ανάστατο χώρο του και λέγοντας:

«Λοιπόν, αυτός είμαι! Η ζωή μου γαρύφαλλο, πέταλα απλωμένα παντού, έχω ανοίξει την ψυχή μου στους πάντες. Ορίστε, εδώ. Αυτά είναι αποτελέσματα πέντε ημερών. Ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα. Γιατί δεν αντέχω άλλο τους τοξικούς ανθρώπους. Δεν τους αντέχω! Λοιπόν, θα μαζευόμαστε οι φίλοι, θα έχουμε τον καλύτερο ήχο, την καλύτερη εικόνα, τα καλύτερα γλυκά και τους καλύτερους ανθρώπους δίπλα μας. Και να χ@@σω και τα Μέσα και όλα. Ορίστε, εδώ θα είναι το Λινάκι μου (ο σκύλος του), θα κάθεται ήρεμο. Ήρεμο. Θέλω ήρεμους ανθρώπους στη ζωή μου, όχι τοξικούς. Έλα Λινάκι μου (δείχνει τον σκύλο του), πες καλή χρονιά γλυκιά μου. Τι φτιάχνουμε εδώ για τους φίλους μας. Ποιος θα έρθει;»

Ανάρτηση που λίγο μετά, επίσης κατέβασε.

Και πάλι, τα συμπεράσματα είναι εύκολο να βγουν. Αυτή τη φορά όμως, θα συνοδευτούν και με μια δημοσίευση του Απόστολου Γκλέτσου για τον διάσημο σκηνοθέτη της παράστασης, η οποία ανέφερε ότι «Σε κάτι τύπους σαν τον Χουβαρδά, πόσο γιαούρτι πάει χαμένο, ρε φίλε… κατακαημένο θέατρο».

 

 

Ο ίδιος ο σκηνοθέτης δε θέλησε να τοποθετηθεί, παραπέμποντας το κοινό στην ανακοίνωση του Εθνικού. Οι τοποθετήσεις από εκεί κι έπειτα πολλές, με πρωινές εκπομπές να αναφέρουν ότι ο ηθοποιός έφτασε στα όριά του, με συνεντεύξεις επί συνεντεύξεων και σε άλλους συναδέλφους, όπως τον Θοδωρή Ρωμανίδη, ο οποίος δήλωσε οτι «Δε γνωρίζω τον κύριο Χουβαρδά. Αυτό που έγραψε ο Λεωνίδας Κακούρης για τον Γιάννη Χουβαρδά, που τον χαρακτήρισε σκληρό, έχει ακουστεί πολλές φορές και όχι μόνο για τον συγκεκριμένο. Στο θέατρο πιστεύω πως δεν χωράει δημοκρατία, είσαι εκεί για να υπηρετήσεις το όραμα του σκηνοθέτη.»

 



 

Υπάρχει και η θεωρία που υποστηρίζει πως πρόκειται για υπερκόπωση. Ο συνάδελφός του και συμπρωταγωνιστής του στο Ναυάγιο, Γιάννης Στάνκογλου, δήλωσε ότι: «Ο Λεωνίδας είναι μια χαρά παλικάρι. Στο Εθνικό μπορεί να έχει πάθει υπερκόπωση και κάποιοι άνθρωποι, δεν ξέρω, δεν έχω μιλήσει με τον Λεωνίδα και προφανώς για να φύγει ο Λεωνίδας από μια παράσταση κάτι σοβαρό έχει συμβεί.»

 



 

Η Γιολάντα Μπαλαούρα επίσης ανέφερε: «Είναι ένας σπουδαίος ηθοποιός και ένας υπέροχος άνθρωπος. Δεν ξέρω τι έχει συμβεί. Τον αγαπώ πάρα πολύ. Τον είδα πριν τις γιορτές και ήταν πολύ δοσμένος στο ρόλο που είχε να παίξει και στο βασιλιά Ληρ αλλά ο Λεωνίδας είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος είναι πάρα πολύ επαγγελματίας και στο γύρισμα πολύ συγκεντρωμένος, πολύ διαβασμένος και μετά πήγαινε στην πρόβα του όπως κάνουμε όλοι όσοι έχουμε θέατρο. Ήταν πολύ ενθουσιασμένος και αυτό που έκανε το έκανε με πολλή αγάπη. Είναι ένας άνθρωπος που ό,τι κάνει το κάνει με πολλή αγάπη και με πολλή φροντίδα και με πολύ μεράκι.»

Από την πλευρά της η οικογένεια του ηθοποιού ζητά σεβασμό και διακριτικότητα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρόκειται για έναν σπουδαίο καλλιτέχνη, που όσοι βρίσκονται στο περιβάλλον του αποκλείουν να γέρνει το βάρος της ευθύνης στην πλευρά του. Ο ίδιος, φαίνεται να προσπαθησε να προστατεύσει την ψυχική του υγεία κι αυτό είναι κάτι ιερό. Γιατί όσο σπουδαίος κι αν είναι ένας ρόλος, όσο κι αν αγαπάμε τη δουλειά μας, είναι ζωτικής σημασίας να μπαίνει εκείνο το όριο, που θα μας προστατεύσει.