

Η Κλαυδία κατάφερε να μας κάνει περήφανους, κατακτώντας την 6η θέση στον μεγάλο τελικό της Eurovision με ένα τραγούδι που μάγεψε κοινό και κριτικούς. Η επιτυχία της, ωστόσο, συνοδεύτηκε και από ένα κύμα δημόσιας συζήτησης γύρω από την αρχική υποδοχή του τραγουδιού της και τα σχόλια που είχε δεχτεί πριν την εμφάνισή της – με τον Γιώργο Λιάγκα να είναι ανάμεσα σε όσους είχαν εκφράσει επιφυλάξεις.
Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ο γνωστός παρουσιαστής θέλησε να τοποθετηθεί δημοσίως μέσα από την εκπομπή του, δηλώνοντας πως δεν αρνείται τις προηγούμενες απόψεις του αλλά υπογραμμίζοντας ότι έχει το δικαίωμα –και τη γενναιότητα, όπως υπονοεί– να τις επανεξετάσει.
«Κάποιοι νομίζουν ότι δεν θα μιλήσω», είπε αρχικά. «Όταν έγινε ο Ελληνικός Τελικός, το τραγούδι της Κλαυδίας δεν μου άρεσε καθόλου. Έχω αυτό το δικαίωμα; Θεωρούσα ότι το τραγούδι της Ευαγγελίας ήταν πιο κατάλληλο για τον διαγωνισμό. Βλέποντας ότι το τραγούδι αυτό πατώνει στα στοιχήματα, βγήκα και είπα τότε ότι δεν θα πάει καλά. Τότε που το άκουσα και βλέποντας τις αντιδράσεις στην Ευρώπη, είπα ότι θα πατώσουμε, δεν θα περάσουμε στον τελικό – το φοβόντουσαν πολλοί».
Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε:
«Το τραγούδι το ανακάλυψα στην πορεία. Το έβαζα στο ραδιόφωνο και το άκουγα συνέχεια. Δεν είναι κακό να αλλάζεις άποψη, κακό είναι να έχεις εμμονή, γιατί η εμμονή δείχνει κακία».
Μίλησε επίσης για το πώς άλλαξε η διάθεσή του λίγο πριν τον τελικό: «Την Παρασκευή έφεραν εδώ μια σημαία και την κράτησα με χαρά. Κατάλαβα ότι το τραγούδι θα πάει καλά, έβλεπα ότι αρέσει σε όλους τους Έλληνες. Κέρδισε η Klavdia. Όλοι συμμετέχουν και έχουν μερίδιο επιτυχίας, όμως για μένα το μεγαλύτερο μερίδιο το έχει η δύναμη ψυχής, η ταπεινότητα και η φωνάρα της. Κανείς άλλος».
Στο ίδιο πλαίσιο, ο Γιώργος Λιάγκας υπερασπίστηκε το δικαίωμα στην κριτική:
«Θεωρώ ότι στη δημοκρατία το δικαίωμα να μπορείς να κάνεις κριτική, είναι ελεύθερο. Δεν καταλαβαίνω γιατί ένας Έλληνας συγκεκριμένα να μην έχει το δικαίωμα στη δημοκρατία που ζούμε να κάνει κριτική».
Απαντώντας έμμεσα και στην αναφορά της Μαρίας Κοζάκου περί «καλωδίων και ροδάκια», είπε:
«Η Κλαυδία κατάπιε και τα καλώδια, και τα ροδάκια και τη σκηνοθεσία – μας κατάπιε όλους. Ήταν μια από τις καλύτερες εμφανίσεις όλων των εποχών στην Eurovision. Φέτος σίγουρα ήταν η καλύτερη φωνητικά. Αν δεν πήγαινε καλά και έβγαινε 22η, θα μιλάγαμε για τα καλώδια και τα ροδάκια…»
Αναφέρθηκε και στη διπλή ιδιότητα της κας Κοζάκου στην ΕΡΤ, δηλώνοντας:
«Όπως είπα και την Παρασκευή για τον Φωκά, ότι θα ήμουν κομπλεξικός αν δεν έλεγα ότι η σκηνοθεσία ήταν πολύ καλή. Καμιά φορά πρέπει να περιμένουμε πριν μιλήσουμε. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλύτερο από αυτό που περιμέναμε».
Αναφερόμενος στα μηνύματα που δέχθηκε μετά τις δηλώσεις του, σημείωσε:
«Πήρα τριών ειδών μηνύματα… Τα πρώτα ήταν πλάκα – δεκτά, την πάτησα. Τα δεύτερα συμφωνούσαν μαζί μου. Τα τρίτα ήταν να πάθω καρκίνο. Αν μια ολόκληρη χώρα θεωρεί ότι αντί να χαρεί με μια επιτυχία, το πρόβλημα είναι να πάθει καρκίνο ο Λιάγκας… δείτε το. Δεν είναι καλό. Για μένα όχι – για σας».
Η δημόσια αυτοκριτική και η προσπάθεια επανόρθωσης από τον παρουσιαστή άνοιξε ξανά τη συζήτηση γύρω από την ελευθερία της άποψης, την επιρροή των media και τη σημασία τού να μπορούμε να αναγνωρίσουμε –ανοιχτά– όταν κάνουμε λάθος. Και σε αυτή την περίπτωση, η Klavdia δεν κατάφερε μόνο να ξεχωρίσει στη σκηνή της Eurovision, αλλά να φέρει και λίγη περισσότερη ωριμότητα στη δημόσια σφαίρα.
Πηγή εικόνας: gazzetta