Από τα πιο συνηθισμένα φαινόμενα στον πλανήτη Χόλιγουντ είναι να αναφύονται συνεχώς καινούργιοι ηθοποιοί, είτε μέσα από διάφορες πλατφόρμες είτε μέσα από ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Και μάλιστα, πολλοί από αυτούς ξεκινούν την καριέρα τους από μικρή ηλικία. Μάς συστήνονται ως παιδιά, παίρνουν το προσωνύμιο «παιδιά θαύματα» και γίνονται ακόμα πιο γνωστοί μεγαλώνοντας.

Στο παρελθόν, η Drew Barrymore, η Scarlett Johansson και η Natalie Portman είναι μερικές μόνο από τις ηθοποιούς που μπήκαν στη ζωή μας από νηπιακή ηλικία. Και η Τζέσικα Άλμπα. Η όμορφη Αμερικανίδα, με ρίζες από το Μεξικό, τη Γαλλία και τη Δανία, σε ηλικία 12 ετών ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής και λίγο καιρό αργότερα έπαιξε έναν μικρό ρόλο, για να ακολουθήσουν κι άλλες εμφανίσεις και συμμετοχές σε ταινίες και διαφημίσεις. Σταδιακά καθιερώθηκε και εξελίχθηκε, και έκτοτε κερδίζει πρωταγωνιστικούς (ή και μη) ρόλους σε ποικίλες παραγωγές.

Σκαλίζοντας τη βιογραφία και τα επιτεύγματά της, έμαθα κάτι πραγματικά σοκαριστικό. Σε μια μυστηριώδη υπόθεση, όχι πολύ γνωστή αλλά ανεξιχνίαστη, η Άλμπα φαίνεται να έπεσε θύμα απαγωγής στα 14 της, όταν γύριζε τη σειρά Flipper στην Αυστραλία, πριν από περίπου 30 χρόνια.

 

Jessica Alba - IMDb

 

Σύμφωνα με όσα έχουν γραφτεί κατά καιρούς — και πιο πρόσφατα επανέφερε στη δημοσιότητα το The Economic Times — η νεαρή Άλμπα φέρεται να εξαφανίστηκε μυστηριωδώς για 14 ώρες από τα γυρίσματα. Όταν εντοπίστηκε, βρέθηκε, όπως υποστηρίζεται, δεμένη χειροπόδαρα στο πορτ μπαγκάζ ενός αυτοκινήτου, χωρίς να έχει τραυματιστεί σοβαρά. Η ίδια φέρεται να μην είχε καμία ανάμνηση από το τι ακριβώς συνέβη εκείνες τις ώρες.

Πριν το περιστατικό, φήμες λένε πως δεχόταν περίεργα και απειλητικά τηλεφωνήματα στο δωμάτιό της, κάτι που είχε προκαλέσει ανησυχία στο συνεργείο της σειράς. Ωστόσο, η αστυνομία της Αυστραλίας ποτέ δε συνέδεσε αυτά τα τηλεφωνήματα με την υποτιθέμενη απαγωγή, και κανένα άτομο δε συνελήφθη. Το περιστατικό μπήκε, κυριολεκτικά, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η ίδια η Άλμπα δε μίλησε ποτέ αναλυτικά για αυτό. Σε κάποιες συνεντεύξεις έχει κάνει υπαινιγμούς για «περίεργα περιστατικά» που βίωσε στα γυρίσματα ως παιδί, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες. Άλλες πηγές υποστηρίζουν ότι έχει αρνηθεί ευθέως πως απήχθη ποτέ, λέγοντας σε ερώτηση δημοσιογράφου απλώς «Όχι». Ίσως γιατί έτσι απώθησε τις άσχημες μνήμες, ίσως γιατί δεν ήθελε να σκαλίσει ξανά τον πόνο, ίσως διότι απλώς δε θέλει να μοιραστεί κάτι τέτοιο με το ευρύ κοινό.

 

Jessica Alba is an icon of inspiration, a true role model helping accelerate action

 

Εκείνο που μού έκανε ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση σ’ αυτό το σκάλισμα είναι η συνειδητή της απόφαση να κρατήσει αποστάσεις από τον χώρο που την καθιέρωσε και την έκανε γνωστή. Εδώ και κάποια χρόνια κάνει πολύ λιγότερες εμφανίσεις ως ηθοποιός (δεν εξαφανίστηκε), γιατί έχει επικεντρωθεί σε άλλες δραστηριότητες. Επέλεξε να ασχολείται με την οικογένειά της, τα τρία της παιδιά, τον μέχρι πρότινος σύζυγό της, την επιχείρησή της και κάποιες πολύ επιλεκτικές εμφανίσεις.

Πολλά χρόνια πριν, συγκεκριμένα το 2011, ίδρυσε τη δική της εταιρεία, την The Honest Company, που ασχολείται με προϊόντα προσωπικής φροντίδας, καλλυντικά και καθαριστικά είδη. Όλα είναι κατασκευασμένα με φιλοσοφία οικολογικής συνείδησης, φιλικά προς το περιβάλλον, προάγοντας τη βιωσιμότητα και την ασφάλεια. Η ίδια η ηθοποιός δήλωσε ότι αντιμετωπίζει τη δημιουργία της επιχείρησής της πολύ σοβαρά και υπεύθυνα, και την παραλληλίζει με την ανατροφή των παιδιών της. Χρειάζεται υπομονή, σταθερότητα και συνέπεια για να μεγαλώσεις ένα παιδί, και η επιχείρηση είναι ακόμα ένα παιδί της. Όμως, η Άλμπα, μιλώντας με ειλικρίνεια, αποκάλυψε ακόμα μια πτυχή στην οποία τα δύο προσομοιάζουν: την απόγνωση που νιώθει κάποιος όταν οι καταστάσεις δεν εξελιχθούν όπως θα ανέμενε — όταν βιώσει ματαίωση ή ανατροπή και καλείται να διαχειριστεί μια δύσκολη κατάσταση.

 

Alba's Honest Co. files for IPO amid pandemic-fueled demand - Los Angeles Times

 

Σε μια πρώτη ανάγνωση, όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η Τζέσικα Άλμπα δεν είναι «συστημική». Δεν ανήκει, με την τυπική έννοια του όρου, στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Πολλοί καλλιτέχνες βιώνουν πίεση να ακολουθήσουν συγκεκριμένες τάσεις ή πρότυπα προκειμένου να γίνουν αποδεκτοί και να ανεβάσουν τις μετοχές τους. Υπάρχει όμως κι εκείνη η μερίδα που επιλέγει να αποτραβηχτεί ή να τηρήσει αποστάσεις, με οποιοδήποτε κόστος.

Και ευτυχώς, η Τζέσικα Άλμπα δεν είναι η μόνη που ακολούθησε αυτόν τον δρόμο. Δεν είναι η μόνη που έκανε πράξη την προτίμησή της να πάρει τον δρόμο που την κάνει να νιώθει άνετα.

Τρανό παράδειγμα «αντισυμβατικότητας» είναι ο Κιάνου Ριβς, ένας από τους πιο αναγνωρισμένους σταρ του κινηματογράφου. Όμως, τα τελευταία χρόνια έχει αρνηθεί πολυάριθμες προτάσεις για ταινίες στην προσπάθειά του να διατηρηθεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Μεγάλο μέρος των εσόδων του έχει δοθεί σε φιλανθρωπικό έργο και ο ίδιος ζει χωρίς σωματοφύλακες, χωρίς πολυτέλειες και χωρίς να προκαλεί.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Χοακίν Φίνιξ, με σαφή και ξεκάθαρη στάση ενάντια σε ολόκληρη τη βιομηχανία της εικόνας και της προβολής. Έχει τοποθετηθεί πλειστάκις υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων και της προστασίας του περιβάλλοντος και είναι αρκετά έντονος σε θέματα ηθικών ζητημάτων. Αποστασιοποιήθηκε από λαμπερές εκδηλώσεις, πάρτι και φωτογραφήσεις και αρνήθηκε πολλούς ρόλους που δεν του ταίριαζαν ή τους θεωρούσε «ανήθικους» ή «ανούσιους».

Ο Dave Chappelle, ο γνωστός κωμικός ηθοποιός, εγκατέλειψε το ομώνυμο σόου, παρά τις αστρονομικές απολαβές, γιατί ένιωθε ότι τα αστεία και το χιούμορ που προβάλλονταν μέσα από τα βιντεάκια και τους διαλόγους τον έθιγαν — και όχι μόνο αυτόν, αλλά και όλους τους έγχρωμους που πέρασαν χρόνια καταπίεσης, υποτίμησης και προσβολών. Ένιωθε ότι διαστρεβλωνόταν ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται η φυλή του, και απέδειξε εμπράκτως, μετά και τη φυγή του στην Αφρική, ότι υπάρχουν πολλοί που επιλέγουν συνειδητά να είναι ακέραιοι, αξιοπρεπείς και σε ακολουθία με τα πιστεύω τους, παρά πλούσιοι και διάσημοι, με κόστος την απώλεια της προσωπικότητάς τους.

Η αγαπημένη μου τραγουδίστρια Sinead O’Connor τόλμησε, πριν από χρόνια, όταν όλο το κίνημα πολιτικής ορθότητας ήταν ακόμα άγνωστο, να φανεί ειλικρινής και να καταγγείλει τον Πάπα για παιδική κακοποίηση. Η Ιρλανδή περφόρμερ, που έγινε γνωστή για το χαρακτηριστικό της κούρεμα, έσκισε σε σαββατιάτικη βραδινή εκπομπή τη φωτογραφία του προκαθήμενου της Καθολικής Εκκλησίας ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις κακοποιήσεις μέσα στους κόλπους της. Η πράξη της αυτή είχε και το τίμημά της: για πολλά χρόνια είχε «σβηστεί» από τη βιομηχανία και δικαιώθηκε πολύ αργότερα, όταν όλα όσα είχε καταγγείλει επαληθεύτηκαν — δυστυχώς.

Αν και δεν είναι καθόλου εύκολος δρόμος, η άρνηση να υποταχθεί κάποιος στα «πρέπει» της κοινωνίας είναι μονόδρομος για τη διασφάλιση της ακεραιότητας της προσωπικότητάς του. Δεν είναι εύκολο να τολμά κανείς να υψώνει διαφορετική φωνή σε έναν κόσμο πλασμένο με προβολείς, φως και χρήμα. Αλλά είναι ο μόνος τίμιος. Ο μόνος που είναι σε ακολουθία με τη συνείδηση του ατόμου. Γι’ αυτό και όσοι το κάνουν είναι άξιοι θαυμασμού.

Συντάκτης: Χριστιάνα Δεμέναγα