«Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 2000. Μια κλοπή όπλων από ένα στρατόπεδο. Ένας γνωστός εγκληματίας κρατάει ομήρους μια οικογένεια στο Παγκράτι και απειλεί να την ανατινάξει αν δεν εμφανιστεί ζωντανά στην τηλεόραση. Ένα τηλεοπτικό κανάλι σε αναβρασμό και την αστυνομία να κοιτάζει έναν δραπέτη να την εκθέτει για πολλοστή φορά. Όλοι τους νήματα σε έναν ιστό που κάποιοι υφαίνουν στο παρασκήνιο».

Οι περισσότεροι millenials που βρίσκονται λίγο μετά τα τριάντα τους σίγουρα αναγνωρίζουν στην επίσημη σύνοψη της νέας ταινίας της Tanweer την ομοιότητα της υπόθεσης ομηρίας τεσσάρων ατόμων από τον διαβόητο κακοποιό Σορίν Ματέι που διαδραματίστηκε σε απευθείας σύνδεση και μετάδοση από το κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΊ με τον Νίκο Ευαγγελάτο. Πέρα από γνήσια cult ελληνική τηλεόραση στα «καλύτερά» της, σε μια εποχή που οι ειδήσεις με τα παράθυρα και τους διαπληκτισμούς έκαναν θραύση και τα social media δεν υπήρχαν ούτε ως ιδέα στη ζωή μας, η υπόθεση αυτή είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο.

 

Τελευταία Κλήση»: Η νέα ελληνική ταινία εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα ξεκίνησε γυρίσματα

 

Την εποχή εκείνη, ο διαβόητος Σορίν Ματέι είχε απασχολήσει τις αρχές με τη δράση του αλλά και την ιδιαίτερη ικανότητά του να δραπετεύει από τις φυλακές. Την τραγική λοιπόν εκείνη ημέρα της 23ης Σεπτεμβρίου 1998,  είχε καταφέρει να εισβάλει από το φωταγωγό σε ένα διαμέρισμα στα Κάτω Πατήσια, έχοντας κάνει χρήση ουσιών και αφού απασφάλισε μια χειροβομβίδα, απειλούσε να τινάξει στον αέρα τους τέσσερεις ομήρους, μια μητέρα με τα δυο παιδιά και τον γαμπρό της,  και μάλιστα σε ζωντανή σύνδεση με το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ και παρουσιαστή ειδήσεων το Νίκο Ευαγγελάτο ο οποίος είχε αναλάβει κανονικό ρόλο διαπραγματευτή, σε μια εποχή που η ΕΛΑΣ δεν είχε καν ειδικό σώμα διαχείρισης κρίσεων.

Στόχος του δράστη ήταν να αποσπάσει ένα χρηματικό ποσό και να δραπετεύσει, στόχος της Αστυνομίας και του αρχηγού της ΕΛΑΣ που βρισκόταν έξω από την πολυκατοικία, ήταν να αποκαταστήσει τη φήμη της Αστυνομίας που ο Ματέι με τη δράση του είχε αμαυρώσει πολλές φορές, στόχος του καναλιού ήταν πιθανώς η τηλεθέαση και η αποκλειστικότητα.

 

Τελευταία Κλήση": Ένα έγκλημα που σόκαρε την Ελλάδα γίνεται... - Athinorama.gr

 

Την εποχή εκείνη, ο Σταμάτης Μαλέλης, ο τότε διευθυντής ειδήσεων του καναλιού, θεώρησε καλή ιδέα να συνδέσει την κλήση του κακοποιού απευθείας με το δελτίο του Νίκου Ευαγγελάτου, και ο αρχηγός της ΕΛΑΣ επέτρεψε η μετάδοση να συνεχιστεί καθώς όπως όλα έδειχναν, ο κακοποιός έδειχνε να ηρεμεί όταν μιλούσε μαζί του. Η σύνδεση διήρκεσε μέχρι και τη στιγμή της έκρηξης, με το τραγικό τέλος μιας νεαρής κοπέλας να γίνεται δημόσιο θέαμα και τηλεοπτικό προϊόν, εκθέτοντας για ακόμη μια φορά τις παθογένειες μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Η ιστορία αυτή φαίνεται πως εκτός από το πανελλήνιο, συγκλόνισε και τον δημιουργό της ταινίας Σέριφ Φράνσις. Ο Σέριφ Φράνσις κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο και μας συστήνεται με μια ταινία που εμπνεύστηκε ακριβώς από εκείνο το πραγματικό γεγονός και όπως ο ίδιος αναφέρει, επιθυμία του είναι να μεταφέρει στο κοινό την ίδια αίσθηση του ελληνικού κοινού που συλλογικά παρακολούθησε την εξέλιξη αυτού του συνταρακτικού γεγονότος.

 

Τελευταία Κλήση»: Η νέα ελληνική ταινία εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα ξεκίνησε γυρίσματα

 

Ο ίδιος υπογράφει και το σενάριο μαζί με την Κατερίνα Μπέη, σεναριογράφο των ταινιών «Ευτυχία» και «Υπάρχω», και θέλησε να δημιουργήσει ένα δυνατό αστυνομικό θρίλερ με γρήγορη εξέλιξη σε πραγματικό χρόνο. Η ταινία ξεκινά από ένα τηλεφώνημα, αυτό του κακοποιού στον τηλεοπτικό σταθμό. Το πριν και το μετά, το πως και το γιατί,  μας είναι άγνωστα και μένουν να αποκαλυφθούν στην πορεία μαζί με τις ιστορίες των ηρώων που ξεφεύγουν από την πραγματικότητα, προσδίδουν βάθος στους χαρακτήρες αλλά και ένταση σε μια ούτως ή άλλως πρωτόγνωρη και τεταμένη κατάσταση ομηρίας.

Η υπόθεση εξελίσσεται σε δυο διαφορετικούς χώρους, στον τηλεοπτικό σταθμό και στο διαμέρισμα όπου λαμβάνει χώρα η ομηρία εσωτερικά και εξωτερικά. Οι πρωταγωνιστές είναι παγιδευμένοι σε αυτούς τους δύο χώρους και βιώνουν την κατάσταση χωριστά. Οι όμηροι και ο Νικολάι είναι παγιδευμένοι στο διαμέρισμα, ο Αντώνης στο κανάλι, και ο ταξίαρχος Οικονόμου έξω από την πολυκατοικία όπου εξελίσσονται τα γεγονότα.

Στο καστ, πέρα από τον Ορφέα Αυγουστίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο βλέπουμε τους Μαρία Ναυπλιώτου, Γιώργο Μπένο, Δημήτρη Λάλο, Ρένια Λουιζίδου, Νίκο Ψαρρά, Ερρίκο Λίτση, Καλλιόπη Χάσκα, Γιάννη Καράμπαμπα, Βασίλη Ρίσβα, Πολύδωρο Βογιατζή, Θοδωρή Σκυφτούλη και Ράσμη Τσόπελα.

 

Τελευταία Κλήση γυρίσματα 9

 

Η ταινία αποτελεί συμπαραγωγή της Tanweer Productions με την ΕΡΤ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την Creative Greece, τη NOVA και τη Finos Film, με την υποστήριξη του ΕΚΚΟΜΕΔ. Τη διανομή έχει αναλάβει η Tanweer Alliances.

Η επιλογή των ηθοποιών είναι πολύ σημαντική καθώς η ταινία επικεντρώνεται στην υποκριτική των ηθοποιών και κάθε κίνηση, κάθε βλέμμα, κάθε έκφραση, δηλώνει τη συναισθηματική φάση στην οποία βρίσκονται καθώς συνειδητοποιούν πως ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους λιγοστεύει. Με τα λόγια του σκηνοθέτη καθώς ο χρόνος τελειώνει, οι καρδιακοί παλμοί επιταχύνονται μέχρι την έκρηξη της χειροβομβίδας οπότε και σταματάνε.

Στην πραγματική ζωή, κανένας εμπλεκόμενος δεν τιμωρήθηκε, ο Ευαγγελάτος εξακολουθεί να φλεξάρει με «πρωτοπόρες» ενημερωτικές εκπομπές, μια νεαρή κοπέλα έχασε άδικα τη ζωή της λίγο πριν το γάμο της, ο δράστης κατέληξε λίγες ημέρες μετά στο νοσοκομείο και το ΕΣΡ απλά επέβαλλε πρόστιμο μερικών εκατομμυρίων δραχμών στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΊ. Η «Τελευταία Κλήση» κυκλοφορεί στις 19 Μαρτίου 2026 στους κινηματογράφους και μένει να μας αποδείξει αν η μυθοπλασία πέρα από να φωτίσει τις ιστορίες των ανθρώπων, μπορεί να δώσει ένα εναλλακτικό ή ακόμα και πιο δίκαιο ή αισιόδοξο τέλος.  Το μόνο σίγουρο είναι πως αναμένουμε την πρεμιέρα με ανυπομονησία και ευχόμαστε ό,τι καλύτερο.

 

Συντάκτης: Νεφέλη Μπαντελά