Η εβδομάδα μόδας του Μιλάνου έχει συνηθίσει να μας χαρίζει μοναδικά θεάματα, αλλά αυτό που έγινε φέτος ξεπέρασε κάθε φαντασία. Γιατί, πείτε μου, ποιος θα περίμενε ότι στη μέση της επίδειξης της Dolce & Gabbana θα εμφανιζόταν η Μέριλ Στριπ, όχι ως εαυτός της αλλά ως η αλησμόνητη Μιράντα Πρίστλι; Και όχι μόνη της, αλλά με τον πιστό Νάιτζελ, τον Στάνλεϊ Τούτσι, στο πλάι. Ένα reunion που έκανε τους fashion insiders να χάσουν τα λόγια τους και τα social media να φουντώσουν από εικασίες «Μήπως έρχεται τελικά το Devil Wears Prada 2;»
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η σκηνή ήταν βγαλμένη από κινηματογραφικό σενάριο. Η Στριπ, με το χαρακτηριστικό βλέμμα που μοιάζει με φλόγα της Μιράντα, μπήκε στο χώρο σαν να ιδιοποιείται κάθε ράμπα. Ο Τούτσι, με το χαμόγελο του ανθρώπου που ξέρει ήδη ότι θα γίνει viral, στάθηκε δίπλα της και το κοινό αποθέωσε. Στις πρώτες σειρές, οι editors κοιτούσαν τα κινητά τους πιο έντονα και από influencers που τσεκάρουν likes. Δεν ήταν απλώς μια εμφάνιση, ήταν ένα statement, το franchise ζει, κι εμείς το λατρεύουμε.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Μέριλ είχε και backstage στιγμή-διαμάντι. Εκεί συνάντησε την ίδια την Άννα Γουίντουρ, το πραγματικό αρχέτυπο πίσω από τη Μιράντα Πρίστλι. Οι δυο τους, με τα μαύρα γυαλιά ηλίου, στάθηκαν σαν να παίζουν σκάκι χωρίς πιόνια αλλά μόνο με βλέμματα. Η Στριπ, με την ατάκα «Αστειεύεσαι;» ξάφνιασε ακόμα και την ψύχραιμη Άννα, που γέλασε αμήχανα αλλά αυθεντικά. Το Vogue ανέβασε το βίντεο και το διαδίκτυο πήρε φωτιά. Ήταν μια στιγμή που η μυθοπλασία και η πραγματικότητα αντάμωσαν χωρίς καν να χρειαστεί σκηνοθεσία.
Από μάρκετινγκ, πάντως, η ομάδα της Στριπ παίρνει Όσκαρ. Μιλάμε για στρατηγική που θύμιζε περισσότερο πρεμιέρα blockbuster παρά εμφάνιση σε fashion show. Το timing, το σασπένς, το viral potential, όλα μελετημένα στην εντέλεια. Και να τα hashtags να γεμίζουν το Twitter, να τα TikTok να κάνουν remix με την iconic φράση “That’s all”, να τα memes με τον Τούτσι να λέει «Milan is the new Runway». Μια εβδομάδα μόδας που μετατράπηκε σε διαφημιστική καμπάνια για ταινία που ακόμα δεν έχει καν ανακοινωθεί επίσημα. Αν αυτό δεν είναι ιδιοφυές PR, τότε τι είναι;
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Φυσικά, οι φήμες για sequel φούντωσαν περισσότερο από ποτέ. Οι fans εδώ και χρόνια διψούν να ξαναδούν τη Μιράντα να πετάει το παλτό της πάνω στο γραφείο, να κατεδαφίζει όνειρα με ένα μόνο βλέμμα και να μας χαρίζει ατάκες που περνάνε στην pop κουλτούρα για πάντα. Το Μιλάνο ήταν απλώς το τέλειο σκηνικό, εκεί όπου η μόδα δεν είναι απλά βιομηχανία, αλλά θρησκεία. Και όταν ο «διάβολος» αποφασίζει να εμφανιστεί εκεί, το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι θα προσκυνήσουν.

Όμως πίσω από την αίγλη, υπάρχει και η ουσία, αυτό που έκανε η Στριπ και η ομάδα της ήταν να αποδείξουν πως ο κινηματογράφος και η μόδα είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Και οι δύο ζουν από εικόνες, στιγμές και, φυσικά, μύθο. Και η Μέριλ Στριπ ξέρει όσο κανείς πώς να χτίζει μύθο. Με ένα μόνο βήμα στο catwalk, με ένα βλέμμα που ανατριχιάζει, κατάφερε να μας κάνει όλους να αναρωτιόμαστε αν πράγματι η συνέχεια είναι προ των πυλών.
Είτε λοιπόν μιλάμε για μια πανέξυπνη διαφημιστική κίνηση είτε για το teaser μιας πραγματικής ταινίας, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Η Μιράντα Πρίστλι δεν έφυγε ποτέ από τη ζωή μας. Και το Μιλάνο, για μια στιγμή, έγινε το σκηνικό όπου η μόδα, το σινεμά και το μάρκετινγκ συνωμότησαν για να γράψουν ιστορία. Το μόνο που μένει τώρα είναι η επίσημη ανακοίνωση. Μέχρι τότε, ας επαναλαμβάνουμε όλοι μαζί That’s all.
Κι αν κάτι απέδειξε η Μέριλ Στριπ με αυτό το πέρασμα στο Μιλάνο, είναι πως ο διάβολος μπορεί να φοράει Πράντα, αλλά ξέρει καλύτερα από όλους να φοράει και το μάρκετινγκ. Γιατί τελικά, ποιος χρειάζεται επίσημα trailers όταν ένα βλέμμα της Μιράντα αρκεί για να γκρεμίσει το ίντερνετ;
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη
