Το απόλυτο σλόγκαν της εποχής βγήκε από την περσόνα του Ανδρέα Μπάρκουλη. Μία αίγλη που έκρυβε από πίσω της ιστορία, την οποία ούτε ο ίδιος μπορούσε να διαχειριστεί. Γνωστός, φημισμένος κι αγαπημένος ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου. Άνδρας ορόσημο για τη δεκαετία του ’60, για πολλές ελληνικές ταινίες και θεατρικές παραστάσεις κι άλλες τόσες γυναίκες. Τόσο στη ζωή του όσο και στον φανταστικό του κόσμο. Κάθε του ταινία, κάθε του θεατρική παράσταση γινόταν επιτυχία, έχοντας το γυναικείου του κοινό πιστό θαυμαστή του, να θαυμάζει είτε τη φυσική του παρουσία είτε το υποκριτικό του ταλέντο.

Άνδρας εκρηκτικός, πολυζήτητος, αναμφισβήτητα ταλαντούχος αλλά και σκληρός. Αυτοκαταστροφικό θα τον χαρακτήριζαν πολλοί. Αυτός πάλι, ρεαλιστής με μία ζωή μόνο πάθος, έρωτες, γυναίκες, καταχρήσεις, επιτυχίες κι αποτυχίες. Ήξερε τι του έλειπε και έψαχνε να το βρει. Συγκεκριμένα, όπως έχει αναφέρει «Το αλκοόλ και οι ουσίες συμπλήρωναν την αγάπη που μου έλειπε».

Μαίρη Χρονοπούλου. Γυναίκα επίσης ορόσημο για το θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση της δεκαετίας του ΄60. Η ομορφιά της γυναικείας της φύσης, το υπερταλαντούχο στοιχείο του θηλυκού χαρακτήρα της, το καλλίγραμμο κορμί της και το μοναδικό στιλ της, όλα αυτά και σε συνδυασμό με άλλα τόσα, αποτελούσαν πολλούς από τους προφανείς λόγους λατρείας προς το πρόσωπό της. Γυναίκα που σημάδεψε τη ζωή πολλών ανδρών -και όχι μόνο- θαυμαστών της.

Κάπως έτσι, λοιπόν, η πολυτάραχη ζωή του Ανδρέα Μπάρκουλη και η ήρεμη ζωή της Μαίρης Χρονοπούλου δέθηκαν μετά τη γνωριμία τους και συνεργασία τους στην ταινία: «Η Ζούγκλα Των Πόλεων».

Κάνεις τους δεν έκρυψε τη σχέση τους, κανείς δεν τόλμησε να κάνει κάτι τέτοιο. Εξάλλου, κάνεις τους δεν μπορούσε να κρύψει τον έρωτα που πήγαζε ανάμεσά τους. Έτσι λοιπόν, το ζευγάρι κρατήθηκε με νύχια και με δόντια μαζί για τρία χρόνια. Χρόνια που χάραξαν βαθιά τη ζωή και την προσωπικότητα της Μαίρης, η οποία όπως έχει πει, η υπομονή έχει και τα όριά της.

Γνωστός έγινε και ο λόγος του χωρισμού τους μετά τον οποίο το αγαπημένο ζευγάρι δεν ξανά μίλησε ποτέ. Ο βίαιος και σκληρός χαρακτήρας του γόη βρισκόταν πάντα στον αντίποδα με τον ατίθασο χαρακτήρα της τότε συντρόφου του. Βγαίνοντας πολλές φορές από τα όριά του ο Μπάρκουλης ασκούσε άσχημη σωματική βία στη Μαίρη, η οποία δε δίστασε να το παραδεχτεί. Ο πολυπόθητος ηθοποιός έχει δηλώσει μάλιστα πως ένα κρεβάτι στον Ερυθρό Σταυρό, άνηκε στη Μαίρη, η οποία θα πήγαινε για διαφορετικούς κάθε φορά λόγους. Σκληρό να το ακούς, ακόμα σκληρότερο να το βιώνεις.

Γι’ αυτό λοιπόν και ύστερα από ένα άσχημο καβγά ανάμεσά τους, η Μαίρη παρά τον απόλυτο έρωτα που ένιωθε για τον συνάδελφό της, αναγκάστηκε να τον διώξει από το σπίτι και να μην τον δεχτεί ποτέ ξανά πίσω. Τόσο στο σπίτι όσο και στη ζωή της. Η ίδια προσπάθησε να μην αναφέρει ποτέ ξανά κάτι για τον Ανδρέα και όποιος άλλος το τολμούσε αυτό την έβρισκε απολυτά αντίθετη. Τις φορές που δεν ήταν εφικτό να το αποφύγει, ακούγονταν σαν μια γυναίκα πληγωμένη χωρίς αποθέματα αγάπης από τον άνθρωπο που έζησε μαζί. Παρ ’όλη την κατάσταση όμως, η αγαπημένη ηθοποιός φρόντισε να κράτησε στενές σχέσεις με τους δασκάλους και γονείς του Ανδρέα Μπάρκουλη, στους οποίους είχε μεγάλη αδυναμία.

Τόσο η Μαίρη όσο και ο Ανδρέας μετά από αυτόν τον λυτρωτικό για κάποιους, τσουχτερό γι’ άλλους, χωρισμό κατάφεραν και ξανά έφτιαξαν τη ζωή τους. Παντρεμένοι και οι δύο αργότερα κι ύστερα από πολλά χρόνια και για διαφορετικούς λόγους ο καθένας απομακρύνθηκαν από το προσκήνιο της δημοσιότητας. Ακόμη κι έτσι όμως, καμία επαφή δεν υπήρξε ποτέ ξανά μεταξύ τους.

Ο πόνος από τη μεριά της Μαίρης μεγάλος, ο εγωισμός του Ανδρέα από την άλλη επίσης. Από πολλούς χαρακτηρίστηκε αγαπημένο ζευγάρι, από άλλους όχι τόσο. Άλλοι είπαν ότι ακόμα κι έτσι, ο έρωτας υπήρχε μεταξύ τους απλά τον είχε σβήσει η καθημερινότητα και οι απαιτήσεις της. Ένα είναι το σίγουρο πάντως, πως στη ζωή χάνεται τόσο η υπομονή κι η ανοχή όσο κι η αγάπη. Έστω κι αν αυτό ισχύει μόνο για τον έναν από τους δύο.

Συντάκτης: Στέλλα Μακρυανίδου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου