Κατά καιρούς βγαίνουν στην αγορά διάφορα- και πολλά υποσχόμενα- beauty προϊόντα, τα οποία είναι χαμηλότερα των προσδοκιών, καθώς όπως φαίνεται δεν κάνουν αυτό που υπόσχονται. Ένα από αυτά μάλλον είναι και η νέα εφεύρεση της γνωστής εταιρείας Skims.
Η Kim Kardashian βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της δημοσιότητας-συνηθισμένα τα βουνά στα χιόνια- αυτή τη φορά όχι για την προσωπική της ζωή, αλλά για το νέο προϊόν που λάνσαρε η εταιρεία της. Πρόκειται για ένα προϊόν για το πρόσωπο, το “Seamless Sculpt Face Wrap”, το οποίο υπόσχεται σμίλευση, σύσφιξη και απαλή στήριξη της κάτω γνάθου. Η μάσκα σύμφωνα με την εταιρεία είναι ένα καινοτόμο προϊόν που διαθέτει κολλαγόνο, συσφίγγει, σμιλεύει και πρέπει οπωσδήποτε να γίνει μέρος της βραδινής ρουτίνας των γυναικών.
Είναι γνωστό ότι η Skims πρεσβεύει το μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος, ωστόσο δε σταματά να μας εκπλήσσει. Η μάσκα βγήκε sold out μέσα σε λίγες ώρες και μάλιστα υπάρχει και μεγάλη λίστα αναμονής για όσους δεν πρόλαβαν να την αγοράσουν. Ωστόσο, το λανσάρισμά της προκάλεσε-δικαίως- έντονες αντιδράσεις στο διαδίκτυο. Αυτή τη φορά οι αντιδράσεις δεν προέρχονται μόνο από το καταναλωτικό κοινό. Η επιστημονική κοινότητα έσπευσε να σχολιάσει και να ξεμπροστιάσει θα λέγαμε, όχι μόνο την αποτελεσματικότητα του προϊόντος, αλλά και τη φιλοσοφία πίσω από αυτό.
Ο Athony Hopkins μάλιστα έσπευσε να σατιρίσει την εφαρμογή της μάσκας, μιμούμενος τον Χάνιμπαλ Λέκτερ στην ομώνυμη ταινία «Η σιωπή των αμνών». Ο ίδιος σχολίασε με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο ότι στα 87 του χρόνια μετά την εφαρμογή της jaw mask νιώθει ήδη 10 χρόνια νεότερος.
@consequence Anthony Hopkins likened Kim Kardashian’s new facelift mask to the one he wore in The Silence of the Lambs. #anthonyhopkins #thesilenceofthelambs #kimkardashian ♬ original sound – consequence
Τα προϊόντα της εν λόγω εταιρείας στοχεύουν στην αψεγάδιαστη ομορφιά, δημιουργώντας προφανώς περισσότερες ανασφάλειες-λες και η κοινωνία δεν τους έχει δημιουργήσει ήδη αρκετές- στο γυναικείο κοινό. Εντύπωση, αλλά και έντονους προβληματισμούς προκαλεί ωστόσο ότι παρά τη γνωστή φιλοσοφία της ίδιας της Kardashian δεκάδες γυναίκες έσπευσαν να την αγοράσουν, σπάζοντας τα ταμεία της εταιρείας. Και εδώ δημιουργείται το εξής ερώτημα: Ποια είναι η ευθύνη του καταναλωτικού κοινού; Γιατί πείθεται τόσο εύκολα, γνωρίζοντας ότι τα προϊόντα ομορφιάς δεν κάνουν θαύματα;
Η σχέση καταναλωτικού κοινού και Kim Kardashian-αλλά και άλλων beauty εταιρειών- είναι αμφίδρομη. Η ίδια υπόσχεται φύκια για μεταξωτές κορδέλες και οι καταναλωτές τα αγοράζουν σε μια απέλπιδα προσπάθεια να διατηρήσουν τη νεότητά τους, αποφεύγοντας-ή και όχι-τα botox και τις πλαστικές επεμβάσεις. Είναι λοιπόν σαν να λέμε ότι το κοινό εθελοτυφλεί, σαν να χάνει την ικανότητα κριτικής σκέψης όταν πρόκειται για θέματα ομορφιάς και νεότητας.
Σε αυτό προφανώς δε φταίει μόνο η ίδια η Kardashian. Εδώ και δεκάδες χρόνια -και λίγα λέμε- η κοινωνία τροφοδοτεί και διαιωνίζει τις ανασφάλειες των γυναικών: «Γίνε πιο αδύνατη», «Γίνε πιο νέα», «Έχεις πολλές ρυτίδες», «Πρέπει να κάνεις σύσφιξη», «Με το τάδε προϊόν θα δείχνεις 10 χρόνια νεότερη». Τις ανασφάλειες που δημιουργεί η κοινωνία τις εκμεταλλεύεται η παγκόσμια beauty κοινότητα, πολλές φορές μάλιστα υποσχόμενη πράγματα σχεδόν ακατόρθωτα, όπως αποδεικνύεται. Δεν είναι ότι το κοινό δε γνωρίζει ότι το εκμεταλλεύονται, απλά κάνει τα στραβά μάτια, γιατί φαίνεται ότι η κουλτούρα του «αψεγάδιαστου» βρίσκει πρόσφορο έδαφος.
Η ομορφιά έχει τίμημα; Κι αν έχει, πόσο μεγάλο είναι αυτό; Αξίζει το χρόνο και τα χρήματα που καταναλώνουμε για αυτή, ακόμη κι αν ξέρουμε ότι τα προϊόντα που μας πουλάνε δεν είναι τελικά και τόσο «θαυματουργά»;
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη
