Τα τελευταία χρόνια, το TikTok έχει εξελιχθεί από μια πλατφόρμα χορού και memes σε ένα εργαλείο προσωπικού branding και επαγγελματικής προβολής. Πολλοί millennials και της γενιάς Gen-z – και όχι μόνο– ξεκινούν φτιάχνοντας διασκεδαστικά βίντεο, χωρίς να φαντάζονται ότι αυτό μπορεί να τους οδηγήσει σε πραγματικές επαγγελματικές ευκαιρίες.
Όλο και περισσότεροι χρήστες του TikTok ανεβάζουν διασκεδαστικό περιεχόμενο, χορεύουν, κάνουν challenges ή κωμικά σκετσάκια και – χωρίς να το καταλάβουν – χτίζουν το πιο δυνατό τους βιογραφικό. Γιατί; Γιατί το TikTok έχει γίνει η βιτρίνα όπου εργοδότες και brands ανακαλύπτουν ταλέντα. Το να φτιάχνεις fun βίντεο σημαίνει ότι ξέρεις να σκέφτεσαι δημιουργικά, να στήνεις σκηνές, να χειρίζεσαι κάμερα και ήχο, να γράφεις ατάκες που μένουν. Όλα αυτά είναι δεξιότητες που λατρεύουν οι εταιρείες στο marketing, στη διαφήμιση και στα social media. Ένα TikTok account γεμάτο φαντασία είναι ουσιαστικά ένα ανοιχτό portfolio, όπου οποιοσδήποτε μπορεί να δει τι ξέρεις να κάνεις – χωρίς βιογραφικά και cover letters.
Ένα προφίλ γεμάτο με καλοδουλεμένα, δημιουργικά και engaging βίντεο λειτουργεί πλέον σαν ένα ανοιχτό portfolio. Εργοδότες ή recruiters που ψάχνουν άτομα με φρέσκια ματιά μπορούν να δουν στην πράξη τις ικανότητες του δημιουργού, αντί για μια απλή αναφορά στο βιογραφικό τους.
Εκτός από τις τεχνικές ικανότητες, τα βίντεο δείχνουν και soft skills: αυτοπεποίθηση, επικοινωνία, χιούμορ, προσαρμοστικότητα. Σε μια αγορά εργασίας όπου οι εργοδότες αναζητούν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αυτά τα στοιχεία μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Επιπλέον, το TikTok είναι ένας τεράστιος χώρος networking. Ένα viral βίντεο μπορεί να φέρει μηνύματα από brands, agencies ή εταιρείες που ψάχνουν συνεργάτες. Πολλοί που ξεκίνησαν για την πλάκα, σήμερα έφτασαν να δουλεύουν ως digital creators, social media managers ή freelancers σε δημιουργικές δουλειές. Βέβαια όλο αυτό προϋποθέτει “έκθεση” στο κοινό της πλατφόρμας, που σημαίνει ότι θα πρέπει να σκεφτείς αρκετά καλά το περιεχόμενο του content σου και να έχεις αρκετά γερό στομάχι γιατί απευθύνεσαι σε κόσμο από τον οποίο θα λάβεις και θετικά, αλλά και αρνητικά σχόλια, όπως γίνεται πάντα με την έκθεση…
Long story short: τα TikTok βιντεάκια σου δεν είναι μόνο ψυχαγωγία. Είναι ο πιο απρόσμενος τρόπος να φτιάξεις προσωπικό brand και να τραβήξεις βλέμματα που θα σου ανοίξουν πόρτες. Αν το βλέπεις στρατηγικά και το απολαμβάνεις, μπορεί να σε πάει πολύ πιο μακριά απ’ όσο φαντάζεσαι… Εσύ; Θα το δοκιμάσεις;
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη
