Λίγο μετά τις «17 Κλωστές» ο Σωτήρης Τσαφούλιας ανακοίνωσε τη νέα του σειρά «Ριφιφί», βασισμένη σε πραγματικές ιστορίες και εμπνευσμένη από τη μεγάλη ληστεία στην Τράπεζα Εργασίας το 1992. Όπως κάθε σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια, βλέπουμε ένα λαμπρό καστ νέων και παλιών Ελλήνων ηθοποιών, μόνο που αυτή τη φορά ο πρωταγωνιστής δεν είναι ένας αλλά εφτά.
![Ριφιφί»: Στα γυρίσματα η νέα σειρά του Σ. Τσαφούλια για τη διάρρηξη σε τράπεζα το '92 -Με Χαραλαμπόπουλο, Βλάχο [εικόνες] - iefimerida.gr](https://www.iefimerida.gr/sites/default/files/styles/in_article/public/article-images/2024-12/rififi-gyrismata.jpg_6.jpg?itok=0F-aUAqr)
Η πρεμιέρα της σειράς στις 15 Δεκεμβρίου έκανε τρελή τηλεθέαση μέσα από την πλατφόρμα της Cosmote TV και κάθε Δευτέρα ανεβαίνει και από ένα καινούργιο επεισόδιο. Η ιστορία ολοκληρώνεται σε 6 επεισόδια. Στο πρώτο επεισόδιο είδαμε τις ιστορίες των τριών ηρώων – του Μιχάλη (Προμηθέας Αλειφερόπουλος), του Βάκη (Πάνος Βλάχος) και του Νίκου (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος) – να εξελίσσονται μέσα από τις οικονομικές δυσκολίες και τα οικογενειακά προβλήματα μιας εποχής που έζησε η γενιά των 80s ως παιδιά. Στο κέντρο της ιστορίας είναι η Όλγα (Ευαγγελία Μουμούρη), μία γυναίκα που σχεδιάζει στο μυαλό της όλο το σχέδιο του ριφιφί, θέλοντας να καταστρέψει την τράπεζα που της στέρησε τη δυνατότητα να δει τον γιο της υγιή και θα βρει συμπαραστάτη στον παλιό συνεργάτη του άντρα της, τον Μανώλη (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης). Στο δεύτερο επεισόδιο –και εν μέσω ξεκαρδιστικού black humor- την ομάδα συμπληρώνουν ο Αντώνης (Βλαδίμηρος Κυριακίδης) και Αργύρης (Δήμος Γιγαντάκης).
Η σειρά «Ριφιφί» είναι σε σενάριο Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή και σηκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια. Είναι βασισμένη – όπως προαναφέραμε – σε αληθινές ιστορίες, αλλά και στην ιστορία του ελληνικού ριφιφί το 1992 στην Τράπεζα Εργασίας, το οποίο μέχρι σήμερα παραμένει ανεξιχνίαστο. Μόνο που σε αυτή την προβολή της ιστορίας στη μικρή οθόνη δεν γίνεται τόσο αναφορά στο πώς μπήκαν και λήστεψαν τις θυρίδες της τράπεζας, αλλά στις ιστορίες ζωής των επίδοξων ληστών, πριν προβούν στη κίνηση αυτή και στους λόγους που τους οδήγησαν εκεί. Οι πολιτικές ίντριγκες και τα τραπεζικά συστήματα, που έκαναν χατίρια σε όποιον είχαν συμφέρον, δείχνουν την εικόνα της ελληνικής κοινωνίας τότε, όπου δεν υπήρχε σεβασμός και ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά ευάλωτες οικογένειες και όχι μόνο. Να σημειώσουμε ότι επρόκειτο και για μια εποχή που δεν υπήρχε διαδίκτυο και φυσικά ούτε social media.
Στα δύο πρώτα επεισόδια βλέπουμε βήμα βήμα, αλλά και με χρονικές εναλλαγές, την ένωση της ομάδας, όπου τα μέλη της κουβαλούν ο καθένας το δικό του Γολγοθά. Αν και οι ιστορίες τους διαδραματίζονται στη δεκαετία του ’80 – μια εποχή ευμάρειας και αφθονίας- η πραγματικότητα διαφέρει δραματικά. Και ίσως αυτές τις ιστορίες να μην τις μάθαμε ποτέ, καθώς δεν υπήρχαν social media, αλλά και στήλες στις εφημερίδες της εποχής, για να στηρίξουν τον αγώνα της μεσαίας και της κατώτερης τάξης ενάντια στα τραπεζικά θηρία.

Μέσα από τις σκηνές βλέπουμε εικόνες της εποχής που ζήσαμε ως παιδιά με παιχνίδια χωρίς οθόνες, σπίτια με αυλές και παράθυρα ανοιχτά και τα κλειδιά έξω από την πόρτα. Τη νοσταλγία για αυτή την εποχή έρχονται να καλύψουν τα πιο σκληρά βιώματα της εποχής, όταν δεν μπορούσες να πληρώσεις μία δόση του δανείου σου και η τράπεζα προχωρούσε σε κατάσχεση. Και επειδή οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, μετά από 2 επεισόδια αξίζει να προσέξουμε κάποια μικρά περάσματα που ίσως κάνουν την ιστορία του Ριφιφί ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Το πρώτο είναι η διακριτική –μέχρι στιγμής- παρουσία της chaser «Γυναίκας με τα μαύρα» Μαρίας Μάρκου ως υπαλλήλου της Τράπεζας Ανάπτυξης και το δεύτερο η μεταμόρφωση του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη ως τον Απόστολο -σύζυγο της Όλγας- μία σπαρακτική μορφή κι αυτός της ιστορίας. Το τρίτο και ίσως το πιο απρόσμενο είναι το γκαρσόνι της ιστορίας, ο Θέμης (Αχιλλέας Ζέρβας), ένας άνθρωπος που όλοι αγνοούν και υποτιμούν, αλλά στο 2ο επεισόδιο είναι μάλλον αυτός που θα γίνει καταλύτης της ιστορίας. Μένουν ακόμα 4 επεισόδια να το δούμε.
