Εδώ και κάποιες ώρες κάνει τον γύρω του τικτοκ ένα παλιό βίντεο της Δανάη Μπάρκα κάνοντας ξανά viral, στο οποίο η ίδια χορεύει στο πλατό της εκπομπής της και «τολμάει» να κάνει ως χορευτική φιγούρα μια γέφυρα. Η ίδια φαίνεται πως το ζει και το απολαμβάνει, το ίδιο φαίνεται πως το απολαμβάνουν και οι συνεργάτες της εκπομπής που βρίσκονται στο background. Ωστόσο, για κάποιο λόγο (αρκετά κίτρινο) υπήρξαν και πολλοί χρήστες, που είχαν μια διαφορετική οπτική αλλά και πρόθεση. Kι αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς, τόσο από τον σκοπό για τον οποίο φαίνεται πως αναρτήθηκε το βίντεο, όσο κι απ’ τα χιλιάδες σχόλια χρηστών που το συνοδεύουν. π.χ. «απορώ πώς την έχει ακόμα το κανάλι του mega», «θυμίζει θρίλερ», «περίγελος», «σεισμός», «άμα πέσεις θα καταστραφούμε», «ντροπή», «έτσι τον έφαγε τον άντρα της Καινούργιου» κ.λπ.

Αναρωτήθηκα, λοιπόν, το εξής. Αν την ίδια χορογραφία την έκανε κάποια γυναίκα που είχε ένα διαφορετικό σώμα από τη Δανάη ή ακόμα κι ένας άντρας που είχε διαφορετικό φύλο από τη Δανάη, τι σχόλια θα υπήρχαν από κάτω; Μιλάμε για την ίδια ακριβώς πράξη αλλά πραγματοποιημένη από διαφορετικούς τύπους ανθρώπων. Τις απαντήσεις θα τις δώσετε μόνοι σας, αλλά όλοι ξέρουμε ποιες είναι.

 

@nonostisnistas_ #fypage #fypシ゚viral #fy #fypシ #foryoupage #greektiktok #greek #foryou #φυπシ #φοργιου #φοργιουπειτζ #giasena #φυ #danaibarka ♬ πρωτότυπος ήχος – Νονός της νύστας

 

Θα λέγαμε, αρχικά, πως ο καθένας έχει δικαίωμα στον χορό αλλά και σε κάθε πράξη που του προσφέρει προσωπική ευχαρίστηση, χαρά κι απόλαυση. Δεδομένου αυτού, δεν έχει κανείς το δικαίωμα να βάζει σε κάποιον περιορισμούς για πράγματα που αφορούν τη δική του προσωπική ικανοποίηση και πληρότητα. Ωστόσο, ακόμα κι αν ο χορός σαν πράξη είναι διασκεδαστική και δικαίωμα όλων, έρχονται για ακόμα μια φορά οι στενές ταμπέλες της κοινωνίας, που προσπαθούν να μας πείσουν πως δεν έχουμε όλοι τα ίδια δικαιώματα στην απόλαυση, αλλά έχουμε κάποιο δικαίωμα μόνο υπό όρους και μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια κι έχοντας καθορισμένα προσόντα. Πως μπορούν να αντλούν ευχαρίστηση μόνο οι ψυχές που ζουν μέσα σε συγκεκριμένα σώματα κι όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι που δεν τα κατέχουν, εμπρός, μπείτε σε σειρά με κατεύθυνση το σύγχρονο Άουσβιτς. Αυτή είναι η τακτική της σύγχρονης κομπλεξικής κοινωνίας. Σε μαρκάρει –και πάντα θα βρει πολλούς λόγους για να το κάνει- κι έπειτα σε εκτελεί ψυχικά. Αφού πρώτα καταφέρει να σε αρρωστήσει και να στραγγίξει από μέσα σου όλη τη χαρά.

Θα μου πεις τώρα πως πρόκειται για χιλιάδες χρήστες που χλευάζουν. Δε γίνεται να μην έχουν υπάρξει ως άνθρωποι κι από την αντίθετη πλευρά –του δέκτη τέτοιων συμπεριφορών. Κι αυτό ίσως κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση γιατί αναπαράγονται συμπεριφορές που θα έπρεπε κανονικά να ενοχλούν. Γιατί δεν υπάρχει ενσυναίσθηση, προσωπική καλλιέργεια κι αξία. Γιατί το επίπεδο της παιδείας και της συμπεριφοράς, μάς γυρίζει ξανά εκεί από όπου θέλουμε να απεγκλωβιστούμε. Την ίδια ώρα που οι περισσότεροι φωνάζουν για το «μπουρδ3λο» μέσα στο οποίο νιώθουν πως ζουν κι αναπαράγονται, την ίδια στιγμή οι ίδιοι είναι αυτοί που το δημιουργούν.

Δε θα έπρεπε να μας προβληματίζει καμία Δανάη και κανένας χορός. Το πρόβλημα δεν κρύβεται ούτε μέσα στην ταυτότητα, ούτε μέσα στη διαφορετικότητα, ούτε μέσα στην ευχαρίστηση. Το πρόβλημα βρίσκεται μέσα στην απαιδευσία. Το πρόβλημα εντοπίζεται μέσα στα ακαλλιέργητα μυαλά κι όχι μέσα στα «ακαλλιέργητα» σώματα. Πρόβλημα είναι τα σύγχρονα γκέτο που πρέπει να γίνεσαι ο χειρότερος εαυτός σου, για να δείχνεις ότι χωράς μέσα σ’ αυτά και να νιώθεις πως κάπου ανήκεις. Το βασικό πρόβλημα, βρίσκεται μέσα στα ψυχικά κενά που συνεχίζουν να μένουν ακάλυπτα.

Να μην ξεχνάς πως το σώμα σου είναι απλώς το περιτύλιγμά σου, η αληθινή ομορφιά βρίσκεται μέσα σου και πάντα βγαίνει από το στόμα σου, από τα λόγια σου, από το χαμόγελό σου! Να μην ξεχνάς πως σε όποιο σώμα κι αν ζεις, είσαι πανέμορφος άνθρωπος κι έχεις κάθε δικαίωμα να κάνεις όσες γέφυρες γουστάρεις. Και στην τελική, μαγκιά σου.

Συντάκτης: Έλενα Τσιολάκη