Πάνω που λειτουργούσαν όλα, στις ελληνικές σιδηροδρομικές γραμμές, σαν καλοφτιαγμένο ελβετικό ρολόι, άλλη μια είδηση ξεπρόβαλε δειλά δειλά σήμερα για ένα τρένο που ακινητοποιήθηκε λόγω μηχανικής βλάβης μέσα στη σήραγγα Όθρυς στη Στίρφακα του νομού Φθιώτιδας.

Συγκεκριμένα, το τρένο “Intercity 53” ξεκίνησε στις 10:15 το πρωί με 325 επιβάτες από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα. Εκεί που οι επιβάτες νόμιζαν πως ταξιδεύουν με ιδιωτικό τζετ κι ένιωθαν σαν να πετάνε χαϊδεύοντας τα σύννεφα, στις 12:45 το μεσημέρι κι ενώ το τρένο βρισκόταν μέσα στη σήραγγα, ξαφνικά ακινητοποιήθηκε κι έσβησαν όλα τα φώτα. Déjà vu ή σκηνικό από ταινία τρόμου; Κάτι τέτοιο σκέφτηκαν και οι επιβάτες κι ο πανικός κι η ανησυχία δεν άργησαν να εμφανιστούν. Σαν μην έφτανε αυτό και καθώς υπήρξε και πρόβλημα λειτουργίας του παντογράφου, της διάταξης δηλαδή που συλλέγει ηλεκτρική ενέργεια από τα εναέρια καλώδια, σταμάτησε και η λειτουργία του κλιματισμού. Τέλη Ιουνίου. Στην Ελλάδα.

Στη 13:00, ενημερώθηκε το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας της Hellenic Train, που πάει από το καλό στο καλύτερο, το οποίο κινητοποίησε μηχανές εφεδρείας από το Λιανοκλάδι, οι οποίες θα μετέφεραν την αμαξοστοιχία στον σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου και με τη βοήθεια των οποίων θα γινόταν η αποκατάσταση της λειτουργίας κλιματισμού και φωτισμού, όπως αναφέρεται στην “Αυγή”. Για να γίνουν τα παραπάνω, όμως, έπρεπε αρχικά οι μηχανές εφεδρείας να φτάσουν στο σημείο και μετά οι μηχανοδηγοί να πραγματοποιήσουν τη ζεύξη των συρμών, εγχείρημα που διήρκησε τουλάχιστον μέχρι και μετά τις 14:00 το μεσημέρι.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι επιβάτες του τρένου βρίσκονταν στα σκοτεινά με μοναδικό φως αυτό της σήραγγας, που όπως λέει ο ΟΣΕ λειτουργούσε κανονικά. Να και κάτι που λειτουρούσε. Λόγω της ζέστης αλλά και της σύγχυσης μέσα στον συρμό, η πυροσβεστική αναγκάστηκε να παραστεί στο σημείο και να στήσει μια επιχείρηση προμήθειας νερού αλλά κι οποιασδήποτε άλλης βοήθειας χρειάζονταν οι επιβάτες. Επίσης, σε επιφυλακή ήταν και η αστυνομία, το ΕΚΑΒ αλλά και το νοσοκομείο της Λαμίας, τα οποία ευτυχώς δε χρειάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της ταλαιπωρίας.

Πριν από περίπου μια εβδομάδα υπήρξε βλάβη στο σιδηροδρομικό κλειδί της Σίνδου, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία “Intercirty 52” να ακινητοποιηθεί λίγο πριν φτάσει τον προορισμό της και οι επιβάτες έπρεπε να την εγκαταλείψουν. Ενώ ο ΟΣΕ ισχυρίζεται πως ενημερώθηκαν ότι θα έρθουν λεωφορεία να τους παραλάβουν και να τους μεταφέρουν στη Θεσσαλονίκη, πολλοί από τους επιβαίνοντες διαψεύδουν κάτι τέτοιο κι αναφέρουν (σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Χρήστο Αβραμίδη και με δημοσίευμα του in.gr) πως τους είπαν να φύγουν με δικό τους μεταφορικό μέσο. Ακόμη, οι εργαζόμενοι στα τρένα αλλά και στους προαστιακούς συνεχίζουν να επισημαίνουν σοβαρές ελλείψεις στη λειτουργία των συρμών και στις 27/06 σε επίσημη επιστολή των μηχανοδηγών στη Hellenic Trains αναφέρουν 9 πολύ σημαντικά προβλήματα.

Δεν περιμέναμε τα προβλήματα του σιδηροδρόμου να λυθούν δια μαγείας μετά το περιστατικό στα Τέμπη, αλλά απαιτούμε μεγαλύτερη σοβαρότητα κι υπευθυνότητα από τους αρμόδιους και κυρίως, ζητάμε ειλικρίνεια και διαφάνεια. Fake news, του τύπου “το τρένο εξακολουθεί να είναι το πιο ασφαλές μεταφορικό μέσο” ή ότι όλες οι ελλείψεις έχουν καλυφθεί, είναι ολοφάνερα κι απροκάλυπτα ψέματα και δείγματα παντελούς έλλειψης σεβασμού στους πελάτες του ΟΣΕ, στα θύματα της 1ης Μαρτίου 2023 αλλά και στις οικογένειές τους.

 

Πηγή φωτογραφίας

Συντάκτης: Μαρία Κουτσουρά
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου