Βρισκόμαστε στο Λονδίνο του 1975 και συγκεκριμένα στη μέση μιας ταραχώδους δεκαετίας για την Αγγλία που πλήττεται από ανεργία, κοινωνική ανισότητα και φτωχοποίηση της εργατικής τάξης. Τα πράγματα δεν είναι καλύτερα στον υπόλοιπο πλανήτη, μιας και ο πόλεμος στο Βιετνάμ έχει μόλις λήξει και οι πληγές είναι ακόμα ανοικτές. Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Johnny Rotten στα φωνητικά, ο Steve Jones στην κιθάρα, ο Paul Cook στα τύμπανα και ο Glen Matlock (που αντικαταστάθηκε από τον Sid Vicious) στο μπάσο, δημιούργησαν μια μπάντα που ενώ μας συντρόφευσε μόλις τρία χρόνια, άφησε το στίγμα της στην παγκόσμια μουσική σκηνή. Αυτοί ήταν οι S3x Pistols.

Τα πρώτα τους βήματα έγιναν με ζωντανές εμφανίσεις σε μικρά κλαμπάκια της Αγγλίας. Ο τραχύς ήχος τους, ο αιχμηρός στίχος τους και η προκλητική τους σκηνική παρουσία, δεν τους έκανε ιδιαίτερα δημοφιλείς, ώσπου τον Οκτώβριο του 1976 η δισκογραφική εταιρία EMI πήρε το ρίσκο και υπέγραψε διετές συμβόλαιο με την μπάντα. Θα έβγαινε άραγε σε καλό στη δισκογραφική εταιρεία;

Η απάντηση ήρθε έναν μήνα μετά, όταν στις 26 Νοεμβρίου κυκλοφόρησε το πρώτο single των Pistols, με τίτλο ”Anarchy in the UK”. Το τραγούδι προκάλεσε αναταραχή στα μουσικά δρώμενα της εποχής. Οι στίχοι του ωμοί και καυστικοί, προέτρεπαν σε οριστική ρήξη με το κατεστημένο, στον ολοκληρωτικό μηδενισμό και το χάος.

“I am an Αntichrist and I am an anαrchist.

Don’t know what I want but I know how to get it. I wanna destroy passerby…”

Το κομμάτι λογοκρίθηκε και απαγορευόταν η μετάδοσή του απ’ τους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Αγγλίας. Ωστόσο, η νεολαία βρήκε τρόπο να εκφράσει το αίσθημα της απελπισίας και της οργής απέναντι σε μια κοινωνία που έδειχνε να μην έχει κάτι να προσφέρει. Κι αν η επικράτηση της ανaρχίας δεν ήταν λύση, τουλάχιστον το τραγούδι αυτό βοήθησε στην εξωτερίκευση συναισθημάτων.

Η δισκογραφική εταιρεία EMI, μετά τον σάλο που προκλήθηκε, αποφάσισε να διακόψει το συμβόλαιό της με τους S3x Pistols. Αφορμή στάθηκε η τηλεοπτική εμφάνιση της μπάντας στην εκπομπή ”Today” του δημοσιογράφου Bill Grundy, που εξελίχθηκε σε καβγά με ανταλλαγή χυδaίων χαρακτηρισμών. Το συμβάν ήταν αρκετό για ν’ αυξηθεί η δημοτικότητα των Pistols και να πληγεί η φήμη του δημοσιογράφου, όμως το συγκρότημα είχε μείνει δισκογραφικά άστεγο.

Η EMI εκτός απ’ τη διακοπή του συμβολαίου, απέσυρε και το single που είχε κυκλοφορήσει. Τον Οκτώβριο του 1977 η Virgin Records προσφέρει νέο συμβόλαιο στο συγκρότημα και αφού προωθεί το ”Αnarchy in the UK” ηχογραφεί και τον πρώτο -και μοναδικό- δίσκο των S3x Pistols, με τίτλο: “Never Mind The Bollocks”. Here’s the S3x Pistols. Το μουσικό περιοδικό Rolling Stone, κατέταξε το κομμάτι στο νούμερο 56 ανάμεσα στα 500 καλύτερα τραγούδια όλων των εποχών, ενώ ο δίσκος μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες απ’ την κυκλοφορία του έγινε χρυσός. Η μπάντα όμως δεν πρόλαβε να προχωρήσει, κυρίως λόγω τριβών μεταξύ των μελών της, αλλά και εξαιτίας των προβλημάτων που δημιουργούσε η συμπεριφορά του Vicious, που είχε επηρεαστεί πολύ απ’ τη χρήση ουσιών.

Κάπως έτσι, και πριν από 47 χρόνια γεννήθηκε ένας ύμνος. Ο ύμνος της punk μουσικής. αλλά και της ρήξης με το κατεστημένο και την εξουσία. Και κάπως έτσι μάθαμε τους S3x Pistols. Τους ανaρχικούς; Τους επαναστάτες; Ή απλώς τους δήθεν; Πριν απαντήσεις, θυμήσου την ατάκα του Γιώργου Πετρόχειλου στην ταινία ”Χούλιγκανς” του Κώστα Καραγιάννη: «Η αλήθεια βρίσκεται στους S3x Pistols. Γκέγκε;»

Πηγή κεντρικής εικόνας: nme.com

Συντάκτης: Δημήτρης Ευσταθιάδης
Επιμέλεια κειμένου: Ανδρέας Πετρόπουλος