Η παράσταση «Πες το Ψέματα» συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, με τις αντιδράσεις για την αφίσα που παρουσίαζε αποκλειστικά άνδρες κωμικούς να οδηγούν σε σημαντικές αποχωρήσεις από το καστ. Οι τελευταίοι που ανακοίνωσαν την απόσυρσή τους είναι ο Φοίβος Δεληβοριάς και η Νατάσσα Μποφίλιου, πυροδοτώντας νέα κύματα συζητήσεων για την εκπροσώπηση φύλων στον καλλιτεχνικό χώρο.

 

Η τοποθέτηση του Φοίβου Δεληβοριά

Ο Φοίβος Δεληβοριάς με μια ανάρτηση στο facebook εξέφρασε την αγάπη και τον σεβασμό του προς τους φίλους κωμικούς και την ομάδα παραγωγής, αλλά εξήγησε πως η «στενοχώρια που δημιουργήθηκε» του στερεί τη δυνατότητα να συμμετάσχει:

«Έχω μεγάλη αγάπη και σεβασμό στους φίλους κωμικούς που κάλεσαν εμένα και άλλες-ους συναδέλφους από τον χώρο του τραγουδιού για μια έκτακτη συμμετοχή. […] Επειδή όμως η στενοχώρια που δημιουργήθηκε δεν θα με έκανε να απολαύσω μιαν εξ ορισμού παιχνιδιάρικη συμμετοχή, δεν μπορώ να πάω».

Ο καλλιτέχνης σημείωσε, επίσης, ότι κατανοεί την ειλικρίνεια της συγγνώμης της παραγωγής, αλλά θεωρεί ότι το ζήτημα που προέκυψε χρειάζεται να αντιμετωπιστεί με τρόπο που θα «προχωρήσει τα πράγματα μπροστά».

 

Πες το Ψέματα: Νέες αποχωρήσεις μετά τις αντιδράσεις για την αφίσα με 17 άντρες - Τι έγραψαν Δεληβοριάς και Μποφίλιου

 

 

«Οφείλουμε να διατηρούμε αντανακλαστικά»: Η δήλωση της Νατάσσας Μποφίλιου

Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε και η ανάρτηση της Νατάσσας Μποφίλιου. Η ερμηνεύτρια δήλωσε πως σέβεται τόσο τις γυναίκες κωμικούς όσο και όποιον νιώθει αποκλεισμένος, υπογραμμίζοντας:

«Δεν θα μπορούσα παρά να έχω αποσύρει τη συμμετοχή μου από την παράσταση. Όλοι μπορούμε να υποπέσουμε σε σφάλματα, εκ παραδρομής ή από πεποίθηση. Οφείλουμε, όμως, να διατηρούμε τα αντανακλαστικά μας ως άτομα και ως κοινωνία. Και αυτό είναι επιλογή».

 

Πες το Ψέματα: Νέες αποχωρήσεις μετά τις αντιδράσεις για την αφίσα με 17 άντρες - Τι έγραψαν Δεληβοριάς και Μποφίλιου

 

Η αντίδραση της δημιουργικής ομάδας

Οι αποχωρήσεις έρχονται λίγες ώρες μετά τη δημόσια συγγνώμη της δημιουργικής ομάδας, που αποτελείται από τους Βύρωνα Θεοδωρόπουλο, Δημήτρη Μακαλιά, Λάμπρο Φισφή και Μιχάλη Μαθιουδάκη. Η ομάδα εξέφρασε τη λύπη της για τα λανθασμένα μηνύματα που πέρασε η αφίσα, δηλώνοντας:

«Η αφίσα και η επιλογή μόνο αντρών στην αρχική επικοινωνία της παράστασης πέρασε ένα μήνυμα προς τα έξω που δεν εκφράζει κανέναν από εμάς. Δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας να γίνει κάτι τέτοιο, και θα θέλαμε να ζητήσουμε συγγνώμη από όσες και όσους στενοχωρήσαμε ή άθελά μας προσβάλαμε».

Η ομάδα πρόσθεσε πως οι καλεσμένοι μπορούν, αν το επιθυμούν, να αποχωρήσουν από την παράσταση, ενώ δεσμεύτηκαν για την ακύρωση εισιτηρίων και την επιστροφή χρημάτων στους θεατές που δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το έργο.

Σε ξεχωριστή τοποθέτηση, ο κωμικός Δημήτρης Χριστοφορίδης, μέλος της παράστασης, αναγνώρισε ως δίκαιες τις αντιδράσεις, χαρακτηρίζοντας «άστοχες» τις πρώτες δηλώσεις των Βύρωνα Θεοδωρόπουλου και Δημήτρη Μακαλιά. Ο Χριστοφορίδης ζήτησε προσωπικά συγγνώμη και σημείωσε:

«Η αφίσα της παράστασης που περιείχε μόνο άντρες ήταν σαφέστατα λάθος. […] Είδαμε μια αφίσα με 17 αντρικά ονόματα και δεν είπαμε τίποτα. Εγώ προσωπικά, δεν είπα τίποτα. Κρίμα».

Επίσης, αναφέρθηκε στην ανάγκη για περισσότερη συμπερίληψη και αυτοκριτική στον χώρο της κωμωδίας, σημειώνοντας πως «η κωμωδία γίνεται χειρότερη έτσι, όχι καλύτερη».

Οι κωμικοί Κατερίνα Βρανά, Κύνθια Βουκουβαλίδου, Χριστίνα Βούλγαρη τοποθετήθηκαν με μια μαζικά υπογεγραμμένη ανάρτηση, αναφρόμενες στο ότι ουδέποτε έλαβαν πρόσκληση για συμμετοχή και αναφέρθηκαν στον αποκλεισμό γυναικών, ζητώντας ίση εκπροσώπηση.

Ακολούθησαν μαζικές αποχωρήσεις από την παράσταση, μεταξύ των οποίων και οι Στέλιος Ανατολίτης, Διονύσης Ατζαράκης, Θωμάς Ζάμπρας και Μάκης Παπασημακόπουλος. Η Μάρθα Φριτζήλα δήλωσε επίσης πως αποσύρεται, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να συμμετέχει σε ένα project που «αδικεί άξιες γυναίκες κωμικούς».

Η πρεμιέρα του «Πες το Ψέματα» παραμένει προγραμματισμένη για τις 3 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Ακροπόλ. Ωστόσο, με τις μαζικές αποχωρήσεις και το αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί, παραμένει ανοιχτό το ερώτημα αν η παράσταση μπορεί να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού.