Σε περίπτωση που ψάχνατε πού να ξοδέψετε τα ευρώ σας, η Meta έχει ένα νέο σχέδιο, που συνδυάζεται και με το να κάνει πέρα τους νέους αυστηρούς κανόνες απορρήτου διαφημίσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης: να χρεώνει τους χρήστες με 13 δολάρια τον μήνα. Ο τεχνολογικός γίγαντας ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι χρήστες στην Ευρώπη ηλικίας 18 ετών κι άνω, λοιπόν, μπορούν να πληρώνουν μηνιαία συνδρομή για να χρησιμοποιούν το Instagram και το Facebook χωρίς διαφημίσεις.

Η μηνιαία χρέωση ξεκινάει από 9,99 ευρώ (10,50 δολάρια) για έναν λογαριασμό στο Facebook ή το Instagram σε desktop κι αυξάνεται σε σχεδόν 14 δολάρια τον μήνα για λογαριασμούς σε κινητές συσκευές (ταμπλετ, λαπτοπ και κινητά) χάρη στις προμήθειες που χρεώνουν τα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google. Είναι διαθέσιμο για κάθε χρήστη στην ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία.

Οι νέες βαθμίδες συνδρομής, οι οποίες ξεκινούν τον Νοέμβριο, αποτελούν μια προσπάθεια συμμόρφωσης με την πάταξη της εξατομικευμένης διαφήμισης από την ΕΕ. Κι όλο αυτό, διότι, οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έκριναν πέρυσι ότι η Meta πρέπει να δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να εξαιρεθούν από εξατομικευμένες διαφημίσεις που βασίζονται στη δραστηριότητά τους στις πλατφόρμες τους. Όμως η Μeta δε σκοπεύει να το κάνει αυτό δωρεάν, φυσικά.

Σίγουρα, το νέο της σχέδιο μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αμφισβήτησης, αφού, ειδικοί σε θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και μέσων ενημέρωσης, υποστηρίζουν ότι η χρέωση των χρηστών για την εξαίρεση από τις στοχευμένες διαφημίσεις μπορεί να μην είναι νόμιμη. Η προβολή διαφημίσεων με βάση τη συμμετοχή των χρηστών, από την άλλη, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου της Meta, αλλά είναι ένα μοντέλο που δέχεται αυξανόμενες πιέσεις τα τελευταία χρόνια κι οδηγεί σε αποστροφή των χρηστών από το μέσο.

Η Apple, παίζοντας το παιχνίδι πιο έξυπνα, εισήγαγε τη δυνατότητα για τους χρήστες να εξαιρεθούν από την παρακολούθηση διαφημίσεων το 2021, μια αλλαγή που η Meta δήλωσε ότι θα της κοστίσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε απώλεια εσόδων. Οι νέες βαθμίδες συνδρομής είναι το πιο πρόσφατο σημάδι του τρόπου με τον οποίο η σκληρή ρυθμιστική προσέγγιση της Ευρώπης αναγκάζει τους τεχνολογικούς κολοσσούς να κάνουν σημαντικές αλλαγές στις επιχειρήσεις τους.

Να σημειωθεί ότι τον Μάιο, η Meta επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές για παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων, ενώ η εταιρεία καθυστέρησε επίσης την έναρξη λειτουργίας του ανταγωνιστή του Twitter Threads στην Ευρώπη, λόγω της ρυθμιστικής αβεβαιότητας.

Λέτε να φτάσουμε να λέμε “φιλαράκι, έχεις δέκα δολάρια να αγοράσω έναν λογαριασμό στο insta;”