Σε έναν κόσμο που ασφυκτιά από κυνηγούς και θηράματα ξεχωρίζει εκείνη η κατηγορία ανθρώπων που έχει μάθει να διεκδικεί ό,τι της κάνει κέφι. Ας το πάρουμε, όμως, λίγο απ’ την αρχή καθώς στην περίπτωση των ερωτικών σχέσεων συγκεκριμένα, οι κυνηγοί και τα θηράματα δίνουν και παίρνουν κι όλοι κάνουν αγώνα για να βρεθούν έστω και νοητά στην πιο ισχυρή θέση.

Η ετυμολογία των λέξεων σίγουρα θα μας δώσει την ευκαιρία να ξετυλίξουμε το κουβάρι. Η λέξη «κυνηγός» προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη «κύων» που σημαίνει σκύλος σε συνδυασμό με το επίσης αρχαία ρήμα «άγω». Αντίστοιχα, η λέξη «θήραμα» με μια πρόχειρη ματιά στο λεξικό βλέπουμε ότι χαρακτηρίζει το ζώο που πιάστηκε ή σκοτώθηκε στο κυνήγι.

Η αλληλεξάρτηση των δύο όρων είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Ένας κυνηγός χαρακτηρίζεται από αποφασιστικότητα, δύναμη κι εξουσία. Απ’ την άλλη πλευρά, το θήραμα χαρακτηρίζεται απ’ την υποταγή στον κατακτητή, την αμφιβολία και την έλλειψη δύναμης. Εσύ έχεις σκεφτεί σε ποια κατηγορία ανήκεις;

Το μεγαλοπρεπές «θέλω» ενός ανθρώπου τον κάνει κυνηγό. Ταυτόχρονα, όμως, το τρένο της επιθυμίας φέρνει από πίσω και το βαγόνι που ονομάζεται «αυτοπεποίθηση». Ο άνθρωπος που κυνηγά και διεκδικεί αυτό που ζητάει η καρδιά κι η ψυχή του έχει εξ αρχής τον αέρα του κατακτητή με την τεράστια ώθηση που του παρέχει απλόχερα το «θέλω» του.

Η ισχυρή κι εγωκεντρική άποψη για τον εαυτό του τού χαρίζει απλόχερα έναν αέρα αλλιώτικο, εκείνον του νικητή. Τον κάνει να πιστεύει ότι κανείς δε θα τον απορρίψει και πως η αυτοπεποίθηση κι η ισχυρή πίστη στον εαυτό του –σαν άλλο σύμπαν– θα του δώσουν τη δυνατότητα να έλκει οτιδήποτε ποθεί χωρίς καμιά αντίσταση. Ένα άτομο αυτού του είδους που φορά την αυτοπεποίθησή του ως κορώνα στο κεφάλι του και δε δέχεται να μοιραστεί το θρόνο του θριάμβου του, δε δίνει στον εαυτό του εναλλακτικές, δε χαρίζεται σε περιθώρια λάθους, δε συγχωρεί την αποτυχία.

Σε μια ερωτική σχέση κυνηγός γίνεται εκείνος ο άνθρωπος που η ασύλληπτη θέλησή του τού δίνει την ευκαιρία να διεκδικήσει και να πολεμήσει για αυτό που ποθεί. Με όπλο την αυτοεκτίμηση, που του προσφέρουν η σιγουριά του εαυτού του κι η ισχυρή επιθυμία, πλησιάζει το θήραμά του και με τη στρατηγική του μάχεται να το κατακτήσει.

Ο κυνηγός προσηλώνει όλη του την προσοχή στον στόχο του και θα κάνει τα πάντα μέχρις ότου το θήραμά του πέσει στα χέρια του. Κάποιοι κυνηγοί σταματούν εκεί, μέχρι να γραφτεί στην οθόνη το πολυπόθητο “Mission Accomplished. Congratulations! “. Κάποιοι άλλοι συνεχίζουν να διεκδικούν μέχρι να βεβαιωθούν ότι το μήνυμα στην οθόνη θα γράφει “Are you ready for the next level?”. Κι εκείνοι είναι προφανώς πανέτοιμοι να πατήσουν το πολυπόθητο “ΟΚ”. Με την ανυπέρβλητη γοητεία του ένας κυνηγός θα πείσει το θήραμά του να πέσει αμαχητί. Και μεταξύ μας, ποιος θα έλεγε «όχι» σε έναν άνθρωπο που διεκδικεί ξέροντας τι θέλει και κάνει τα πάντα για να το κατακτήσει;

Ένα είναι το σίγουρο, ότι για να υπάρχει ισορροπία σε μια ερωτική σχέση χρειάζονται κι οι δύο κατηγορίες. Κυνηγός και θήραμα, με όποια χαρακτηριστικά φέρνει ο καθένας μαζί του είναι απαραίτητοι συλλήβδην. Εσύ που τρέχεις και διεκδικείς το ρόλο του κυνηγού εκπέμποντας έναν αέρα δυναμικό, μπράβο σου. Ένα μπράβο, όμως, μεγαλύτερο σε σένα που δέχεσαι να παραδοθείς στη λαγνεία του κατακτητή και να παραδώσεις τα όπλα σου ανεπιστρεπτί. Μην ξεχνάς πάντως ότι οι ρόλοι κάποια στιγμή αντιστρέφονται κι όλοι θα αντικρίσουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος.

Σίγουρα δεν ξέρω ποιο ρόλο προτιμά ο καθένας και σε ποια θέση η θέα είναι πιο απολαυστική, ένα μόνο ξέρω∙ πάρε το ρίσκο, βγες έξω απ’ το κουτί σου και παίξε στο παιχνίδι αυτό ανεξάρτητα απ’ το ρόλο που θα σου ανατεθεί. Διώξε το πάσο που κρατάς στο χέρι σου και πόνταρε στο all in.

Γρατσουνιές και σημάδια θα αποκτήσουν κι οι δύο. Αλλά αυτό είναι που μετράει στην τελική. Δεν υπάρχει νικητής και χαμένος. Ισοπαλία φέρνεις και ξανά μανά. Υπάρχει μόνο το «θέλω» κι ο πόθος που πηγαινοέρχονται στην κλίμακα εναλλάξ και μαζί τους αλλάζουν κι οι ρόλοι του κυνηγού και του θηράματος. Το παιχνίδι παίζεται επί ίσοις όροις. Το θέμα είναι εσύ, τι αντέχεις να είσαι;

Συντάκτης: Γεράσιμος Βλαχόπουλος
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη