Την Παρασκευή το πρωί το λιμάνι του Πειραιά έμοιαζε περισσότερο με σκηνή από ταινία, παρά με αφετηρία διακοπών. Θυελλώδεις άνεμοι που έφταναν μέχρι και τα 9 μποφόρ ανάγκασαν τις αρχές να εκδώσουν απαγορευτικό απόπλου για τα περισσότερα δρομολόγια και κυρίως για τις Κυκλάδες. Θα πει κανείς, ότι είναι λογικά μέτρα ασφαλείας για όσους είχαν προγραμματισμένο ένα ταξίδι, όμως από την άλλη πλευρά, για όσους είχαν κατέβει ήδη στο λιμάνι με βαλίτσες και εισιτήρια στο χέρι, έτοιμοι για τις διακοπές τους, το σοκ σίγουρα παραήταν μεγάλο.

Το πρόβλημα δεν ήταν τόσο το ίδιο το απαγορευτικό, όσο η έλλειψη μιας συντονισμένης ενημέρωσης. Κόσμος να περιφερόταν ψάχνοντας κάποιον να τον ενημερώσει για το τι ακριβώς συμβαίνει. Άλλοι είχαν ταξιδέψει από την επαρχία, άλλοι με μικρά παιδιά, άλλοι ήταν τουρίστες που ούτε καν καταλάβαιναν γιατί δεν τους αφήνουν να επιβιβαστούν. Το αποτέλεσμα όλων αυτών; Ένταση, φωνές κι εκνευρισμός που κλιμακώθηκαν γρήγορα.

Σήμερα, Σάββατο η κατάσταση ξέφυγε. Περισσότεροι από 100 επιβάτες που είχαν εισιτήριο για το πρώτο πρωινό δρομολόγιο με κατεύθυνση τις Κυκλάδες, βρέθηκαν αντιμέτωποι με το «δεν μπορείτε να ταξιδέψετε», καθώς ενημερώθηκαν από το πλήρωμα του πλοίου πως δεν μπορούν να αλλάξουν τα εισιτήριά τους. Κάποιοι δεν το δέχτηκαν απλά. Η απάντησή τους; Κατάληψη του καταπέλτη. Το πλοίο δεν έφευγε πουθενά μέχρι να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις.

 


 

Το πλήρωμα προσπάθησε να ηρεμήσει την κατάσταση, αλλά οι φωνές και οι διαμαρτυρίες δε σταμάτησαν να υπάρχουν. Το Λιμενικό μπήκε στη μέση με σκοπό να αποτραπούν πιθανά σοβαρά επεισόδια και προσαγωγές. Μετά από περίπου μία ώρα έντασης, το μπλόκο λύθηκε.

Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα λοιπόν, πως το περιστατικό δεν είναι απλώς αποτέλεσμα των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούν, αλλά κυρίως αποτέλεσμα της έλλειψης έγκαιρης και ξεκάθαρης ενημέρωσης. Οι άνεμοι μπορεί να είναι απρόβλεπτοι εννοείται, όμως η οργάνωση και η επικοινωνία δε θα έπρεπε να είναι γενικά και σε καμία περίπτωση. Ένα απλό μήνυμα ή τουλάχιστον μία σαφής ανακοίνωση θα μπορούσε να είχε γλιτώσει εκατοντάδες ανθρώπους από την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό, χωρίς να χρειάζεται να βλέπουμε τέτοιες εικόνες στα λιμάνια μας. Το αξιοπερίεργο δε, είναι ότι επιβάτες καταγγέλλουν ότι η ακτοπλοϊκή εταιρία, τόσο μέσω ανακοίνωσης στην ιστοσελίδα της όσο και με SMS, τους είχε ενημερώσει ότι θα επιβιβαστούν κανονικά στο πλοίο χωρίς να αλλάξουν τα εισιτήριά τους.

Η ασφάλεια, εννοείται πως, είναι πάντα η προτεραιότητα, αλλά όταν οι διαδικασίες αφήνουν τους επιβάτες στο σκοτάδι -πόσω δε μάλλον να τους παραπλανεί- τότε η ένταση είναι αναπόφευκτη. Το μάθημα είναι σαφές: Η ενημέρωση είναι εξίσου σημαντική, κακοκαιρία ναι, κακοδιαχείριση όχι.

 


Πηγή φωτογραφίας: Πρώτο Θέμα

Συντάκτης: Νικόλ Τ.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου