Στους αρχικούς της ισχυρισμούς επιμένει η εκπαιδευτικός Ναταλία Κατσίφη, η οποία κατήγγειλε στην αστυνομία 6χρονο μαθητή, υποστηρίζοντας ότι τη θώπευσε την ώρα που της έδειχνε τη ζωγραφιά του σε σχολείο στο Λουτράκι. Η ίδια μιλώντας στο MEGA τόνισε πως στα 25 χρόνια υπηρεσίας της δεν έχει αντιμετωπίσει ξανά αντίστοιχο περιστατικό και γι’ αυτό, όπως λέει, αποφάσισε να το αναφέρει.
«Είμαι εκπαιδευτικός 25 χρόνια, πρώτη φορά μου συνέβη αυτό και για αυτό το ανέφερα. Δεν θέλω να στιγματίσω το παιδί αλλά να προσέχουμε όλοι», δήλωσε, προσθέτοντας πως «αυτό το παιδί πρέπει να το βοηθήσουμε». Ζήτησε μάλιστα να εξεταστεί το παιδί, σημειώνοντας ότι «μακάρι να το εξετάσουν και να είναι καλά, αυτό θέλουμε με όλη μας την καρδιά».
Η εκπαιδευτικός υποστήριξε ότι οι γονείς πρέπει να βάζουν όρια, επισημαίνοντας πως «τα παιδάκια σήμερα υποφέρουν» και πως η έκθεσή τους σε τηλεόραση, διαδίκτυο και σινεμά οδηγεί σε «αισχρά θεάματα» που μπορεί να τα επηρεάζουν.
«Το έκανα για προστασία»
Η κ. Κατσίφη ανέφερε πως δεν επικοινώνησε αρχικά με την οικογένεια, περιμένοντας –όπως είπε– να χειριστεί το θέμα το σχολείο. «Ήρθε η μαμά και αφού αντιλήφθηκε το περιστατικό μου μίλησε άσχημα για 10 λεπτά», περιέγραψε, συμπληρώνοντας ότι «όταν δεν μπορούν οι γονείς να μας εμπιστευτούν και να προστατέψουν οι ίδιοι τα παιδάκια τους» δημιουργούνται προβλήματα.
«Εγώ το έκανα για προστασία, για εμένα, τα άλλα παιδάκια, για να μην ξανασυμβεί. Οι γονείς κάποιες φορές δεν καταλαβαίνουν ότι τα παιδιά δε δρουν με υγιή τρόπο», είπε.
Σε ερώτηση γιατί προχώρησε σε καταγγελία στην αστυνομία, απάντησε ότι περίμενε να αντιμετωπίσει το περιστατικό η διεύθυνση του σχολείου, κάτι που –σύμφωνα με την ίδια– δε συνέβη. «Το θέμα είναι να βοηθηθούν τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί, οι δάσκαλοι, οι διευθυντές», σημείωσε.
«Οι γονείς μας καταγγέλλουν, εμείς δεν έχουμε δικαίωμα;»
Η δασκάλα τόνισε πως θεωρεί σημαντικό «να προλάβουμε το κακό από την αρχή», υποστηρίζοντας ότι «ποτέ δεν έχει πάει δάσκαλος να κάνει καταγγελία για ένα παιδί που έχει πρόβλημα». Σύμφωνα με την ίδια, «αν το αφήσουμε το παιδάκι και δεν αντιδράσουμε μπορεί να συνεχίσει και να φτάσει 12, 15, 18 ετών και ποιος ξέρει τι μπορεί να γίνει».
Οι αντιδράσεις συναδέλφων και μαρτυριών
Άτομο με γνώση της υπόθεσης ανέφερε στο MEGA πως η εκπαιδευτικός υποστήριξε ότι ο μαθητής «τη θώπευσε στο στήθος», προκαλώντας κατάπληξη στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. «Προσπάθησαν οι συνάδελφοί της να την ηρεμήσουν, να της εξηγήσουν ότι λόγω της μικρής ηλικίας δεν μπορεί το παιδί να είχε τέτοια πρόθεση», είπε ο μάρτυρας.
Ωστόσο, η κ. Κατσίφη φέρεται να επέμενε ότι επρόκειτο για «σεξουαλική παρενόχληση» και ότι το παιδί ήταν «ένας ανερχόμενος, μελλοντικός βιαστής».
Η εικόνα της στην τοπική κοινωνία
Κάτοικοι της περιοχής με γνώση της σχολικής καθημερινότητας ανέφεραν στο protothema.gr πως η δασκάλα είναι «λίγο ιδιόρρυθμη» και «της εκκλησίας», με συμπεριφορά που σε κάποιες περιπτώσεις θεωρείται αυστηρή ή δυσανάλογη για μικρά παιδιά.
Άλλοι, πάντως, σημείωσαν πως δεν είχαν ακούσει κάποια σοβαρή καταγγελία σε βάρος της κατά το παρελθόν, αλλά χαρακτήρισαν «υπερβολική» την απόφασή της να προχωρήσει σε αστυνομική καταγγελία για παιδί Α’ Δημοτικού.
Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να πάρει θέση — και μάλιστα άμεσα σχετικά με την έκθεση και τις παιδαγωγικές πρακτικές απέναντι σε 6χρονα παιδιά. Τι ορίζει και τι διδάσκει η επιστήμη της εκπαίδευσης και της παιδικής ψυχολογίας; Τα όργανα των εκπαιδευτικών δεν υπάρχουν μόνο για να διεκδικούν αυξήσεις, αλλά για να προστατεύουν το παιδαγωγικό κύρος και τα ίδια τα παιδιά. Ποια είναι η στάση τους λοιπόν;
Από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, τα ελληνικά παιδιά αξίζουν ασφάλεια, επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές και σεβασμό. Ο δημόσιος διασυρμός ενός 6χρονου — πριν καν υπάρξει οποιαδήποτε αξιολόγηση από ειδικούς — δεν μπορεί να θεωρείται αποδεκτή εκπαιδευτική συμπεριφορά.