Article of the day: Η Μαρία Άννα Χατζηπαρασκευαϊδου μάς μιλά για τον έρωτα Αντώνη και Μαρίνας. Δες εδώ!

wderthytr

Το Marketing δεν είναι απλώς ένας ακόμη επαγγελματικός προσανατολισμός που μπορεί κάποιος ν’ ακολουθήσει κατά τη σταδιοδρομία του, αλλά κουβαλάει μαζί του μια ολόκληρη φιλοσοφία κι ανήκει σχεδόν σε όλους τους κλάδους. Είναι η ιδέα που μπορεί να γίνει πράξη από το μηδέν, είναι η αφετηρία του brainstorming και της διαίσθησης. Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα απ’ το ν’ αγοράζουν τις ιδέες σου κι εσύ να τις βλέπεις να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια σου.

Αυτός που ασχολείται με το marketing μπορεί ν’ αντιληφθεί αμέσως τις ανάγκες της αγοράς, τις τάσεις που κυριαρχούν κι αυτό που θέλουν οι πελάτες. Ένας Marketer έχει πολλά χαρακτηριστικά που τον ξεχωρίζουν στο αντικείμενό του, αντίστοιχα όμως κι ένας Marketeer. Τις διαφορές θα τις δούμε στη συνέχεια, αφού πρώτα αναλύσουμε τα κοινά χαρακτηριστικά τους.

Η ενσυναίσθηση είναι το πρώτο και το βασικότερο χαρακτηριστικό και για τις δύο κατηγορίες. Είναι η κατανόηση της βαθύτερης ανάγκης του πελάτη και με βάση αυτή, ο άνθρωπος που ασχολείται με το Marketing δημιουργεί το προϊόν που ανταποκρίνεται σ’ αυτές του τις ανάγκες. Είναι πολύ σημαντικό οι εταιρείες να βλέπουν τον καθρέπτη του εαυτού τους μέσα απ’ τις ανάγκες των πελατών, προϊόντα που δίνουν λύσεις στις ανάγκες τους και να δρουν με βάση τις κριτικές τους.

Οι υπερήρωες του Marketing πρέπει να χώνουν τη μύτη τους παντού, παρ’ όλο που κατά τη λαϊκή παροιμία, το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται. Η στρατηγική ακολουθεί τη διάγνωση και θα πρέπει η περιέργεια να είναι ένα χαρακτηριστικό τους. Να περιεργάζεται τις εσωτερικές διαδικασίες, μέχρι το τελικό προϊόν να φτάσει στον πελάτη και να εμβολίζεται εκεί που πρέπει. Γι’ αυτό, η ευελιξία και συμφιλίωση με το άγνωστο, εξίσου, αποτελούν ένα δυνατό στοιχείο τους.

Θα πρέπει να έχουν ένα μακροπρόθεσμο όραμα προκειμένου να επιτύχουν την αύξηση πωλήσεων που έχουν θέσει ως στόχο. Η ιστορία έχει δείξει πως βραχυπρόθεσμα οράματα δεν έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ωστόσο ο συνδυασμός ενός βραχυπρόθεσμου οράματος κι ενός μακροπρόθεσμου, φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Η ουσία βρίσκεται στ’ απλά, γι’ αυτό και θα πρέπει η στρατηγική, που θα επιλέγουν οι ιθύνοντες του Marketing, να είναι όσο πιο απλή και κατανοητή γίνεται, ώστε να μπορούν όλοι ν’ ακολουθήσουν το ίδιο μοντέλο. Μερικές φορές επίσης η παραβίαση των κανόνων του Marketing μπορεί να είναι ρίσκο, παρ’ όλα αυτά κατά καιρούς κρίνεται επιτακτική για την επιτυχία ενός project.

Ο υπερήρωας του Marketing πρέπει να εκπαιδεύεται διαρκώς και να προσαρμόζεται εύκολα σ’ ένα απαιτητικό περιβάλλον. Να μαθαίνει διαρκώς νέα πράγματα και να μη μένει μόνο σε ένα. Να ρουφάει την ανάγκη του πελάτη και να την κάνει ένα προϊόν το οποίο θα είναι το καλύτερο γι’ αυτόν και θ’ αποδώσει τα μέγιστα σ’ ένα project. Οι σωστές επιλογές και το άρτιο Τime Μanagement είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό που θα πρέπει ν’ ακολουθείται απ’ όλους τους εκπροσώπους του Μarketing. Ο χρόνος είναι χρήμα και φυσικά αυτό είναι ένας χρυσός κανόνας στο Μarketing.

Ποιες είναι όμως οι διαφορές που διαχωρίζουν έναν Marketer από τον Marketeer;

Ένας Marketer στοχεύει στο να πραγματοποιηθεί μια ιδέα του από το μηδέν, κατασκευάζει όλο τον μηχανισμό διαχείρισης και στρατηγικής, δημιουργεί την ομάδα με σκοπό να δημιουργηθεί ένα νέο προϊόν από αυτήν. Ο Marketeer έχει στόχο να φτιάξει ένα πλάνο πωλήσεων για το συγκεκριμένο προϊόν και να δημιουργήσει τις κατάλληλες σταθερές προκειμένου το προϊόν να βγει στον πελάτη και να πάει καλά. Αυτή είναι μια βασική τους διαφορά.

Ο Marketer έχει όλες τις γνώσεις που αφορούν επίσης τον σχεδιασμό της στρατηγικής επικοινωνίας προκειμένου να διαφημιστεί το προϊόν, κι αυτό το αναλαμβάνει συνήθως ο Marketing Communications Specialist που ορίζει ο επικεφαλής Marketing, ενώ o Marketeer έχει όλες τις τεχνικές γνώσεις προκειμένου να δείξει την πορεία του προϊόντος προς την πώληση και να επιτύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με τις τεχνικές πώλησης που αναθέτει στα υπόλοιπα τμήματα, όπως αυτά της εξυπηρέτησης πελατών και των πωλήσεων. Βοηθάει πάρα πολύ τον Marketer στο τεχνικό κομμάτι, ώστε να εφαρμόσει στην πράξη τη σκέψη του, καθώς αρκετοί Marketers μένουν μόνο στο θεωρητικό κομμάτι του ζητήματος και δύσκολα προχωρούν στο πρακτικό.

Μπορεί ένας Marketer να γίνει και Marketeer;

Η απάντηση είναι πως ναι. Ένας Marketer που θέλει να δουλέψει μόνος του ένα project κι η ομάδα του είναι ολιγομελής και δεν έχει τις τεχνικές γνώσεις για την υλοποίησή του, μπορεί να παρακολουθήσει αντίστοιχα σεμινάρια, που όμως δε δίνει την αντίστοιχη επάρκεια, καθώς χρειάζεται και η εμπειρία πολλών ετών στο αντικείμενο του Marketing, προκειμένου ένας εν δυνάμει Marketer να γίνει και Marketeer. Επιπλέον, το κοινό όραμα είναι καταλύτης, προκειμένου να διαφημιστεί όσο το δυνατόν καλύτερα ένα project. Ο καθένας απ’ τη δική του οπτική, ενώνει την αντίστοιχη δική του τελεία κι οι δύο μαζί δημιουργούν το τέλειο προϊόν προς τον καταναλωτή.

Οι ήρωες του Marketing βρίσκονται εκεί καθημερινά για να μας συγκινήσουν, να μας δώσουν τροφή για σκέψη μέσα απ’ τις ιδέες τους και τα προϊόντα που δημιουργούν και πολλές φορές, αποτελούν τον πυρήνα της κοινωνίας μας, που μέσα απ’ τις πρωτότυπες ιδέες τους, θίγουν ζητήματα που αφορούν τη διαφορετικότητα, την κοινωνική συνοχή και τη συμπερίληψη.

Η διαφήμιση γνωστού αλκοολούχου ποτού με το σλόγκαν «Live True» πριν κάποια χρόνια, που ακολουθεί σε βίντεο παρακάτω, περιγράφει όλη τη φιλοσοφία του Marketing και των ιδεών αυτού. Άλλωστε, το Marketing είναι η φιλοσοφία των ιδεών κι όπως πολύ σοφά έχει πει ο Bill Gates: «Για μεγάλες νίκες, μερικές φορές πρέπει να παίρνεις μεγάλα ρίσκα».

Συντάκτης: Ανδρέας Πετρόπουλος
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου