Πόσο (αν)ασφαλής αισθάνεσαι στη σχέση σου; Δοκίμασέ την εδώ απαντώντας σε 100 ερωτήσεις!

%cf%83%cf%86%ce%b4

Πολλά είναι αυτά τα οποία μπορούν να συμβούν καθημερινά κι εκεί που πιστεύουμε πως όλα είναι καλά, να μας χαλάσουν τη μέρα και τη διάθεση. Κι ας ξυπνάμε με καλή ψυχολογία και σκοπό να διανύσουμε άλλη μια μέρα στη δουλειά, ν’ αντιμετωπίσουμε το κάθε τι που μπορεί να προκύψει, πάντα κάτι αναπάντεχο θα μας εκτροχιάσει ή θα το αφήσουμε εμείς να μας επηρεάσει σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι θα έπρεπε. Έχεις σκεφτεί ποτέ πόσα ασήμαντα αφήνεις να ορίσουν τη μέρα σου;

 

1. Παίρνεις προσωπικά οτιδήποτε συμβαίνει

Θα ήθελες να ήσουν λιγάκι πιο κυνικός λες, θαυμάζοντας όλους εκείνους που είναι εκ φύσεως και τ’ αντιμετωπίζουν όλα ως απλοί παρατηρητές. Η αλήθεια είναι πως το δράμα είναι επιλογή. Αν παίρνουμε προσωπικά οτιδήποτε συμβαίνει, στο τέλος το μόνο σίγουρο είναι ότι θα τρελαθούμε. Οπότε, δεν υπάρχει λόγος να το κάνουμε. Δυσκολίες πάντα, αλλά και παντού θα υπάρχουν. Δοκίμασε να μην τα παίρνεις όλα και πολύ σοβαρά, ρίξ’ το και λιγάκι στην πλάκα. Αδιαφόρησε λίγο παραπάνω για τις ανυπόφορες καταστάσεις που σε περικυκλώνουν.

 

2. Ανατρέχεις (συχνά) στο παρελθόν

Καλά δεν είναι εκεί που είναι; Τι το αναμασάς; Για ν’ ανήκει κάτι στο παρελθόν, κάποιος σημαντικός λόγος θα υπάρχει. Ένα κεφάλαιο έκλεισε, μια σχέση δεν ευδοκίμησε, μια φιλία δεν άξιζε, μια δουλειά δεν έκατσε. Όπως και να ‘χει, είναι παρελθόν. Και δεν μπορείς να γυρίσεις πίσω σ’ αυτό για ν’ αλλάξεις μια κατάσταση ή ένα συναίσθημα. Βρίσκεσαι στο παρόν. Κι αυτά τα δύο, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση μεταξύ τους. Οπότε τι το σκέφτεσαι; Ζήσε κι απόλαυσε τη στιγμή, πριν προλάβει να γίνει κι αυτή παρελθόν.

 

3. Δεν κοιμάσαι σωστά

Όταν καθυστερούμε να κοιμηθούμε εξαντλούμε τις δυνάμεις μας ακόμη περισσότερο. Το σώμα έχει ανάγκη από ξεκούραση, είναι η φυσική φόρτιση μπαταριών μας. Όταν λοιπόν, δεν κοιμόμαστε τις απαραίτητες ώρες που πρέπει, όχι μόνο κούραση νιώθουμε την επόμενη μέρα, αλλά και κακή διάθεση. Κινούμαστε εντελώς μηχανικά και ρομποτικά. Κι άντε να τυχαίνει μια φορά στο τόσο, αλλά σκέψου σε καθημερινή βάση πόσο μπορεί να καταπονείσαι σωματικά και ψυχικά. Δοκίμασε να κάνεις κάτι χαλαρωτικό, βρες το κουμπί σου. Διάβασε ένα βιβλίο, κάνε ένα ζεστό μπάνιο, άκουσε την αγαπημένη σου μουσική, σκέψου κάτι πολύ όμορφο.

 

 

4. Δεν τρέφεσαι σωστά

Η σωστή κι υγιεινή διατροφή, συμβάλει σημαντικά στη σωματική και ψυχική μας υγεία.  Άλλωστε, είναι η κινητήριος δύναμη του ανθρώπου. Μια ισορροπημένη διατροφή λοιπόν, δίνοντας στον οργανισμό τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά, επηρεάζει θετικά τη διάθεση. Ποιες είναι οι συνήθειες που έχεις; Γιατί συχνά, λόγω του έντονου στρες και πίεσης της δουλείας, όχι μόνο παραβλέπουμε γεύματα, αλλά αλλάζουμε γενικώς τη διατροφή μας, καταφεύγοντας σ’ έτοιμα γεύματα που αν δεν κάνουμε σωστή επιλογή, μόνο ενέργεια δεν μπορούν να μας δώσουν. Φρόντισε περισσότερο τον εαυτό σου, βάζοντας ένα πρόγραμμα.

 

5. Βλέπεις το δέντρο

Εμπόδια θα συναντήσεις πολλά, αυτό δε σημαίνει όμως πως δεν υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος πίσω τους. Το να μην εκπαιδεύεις τα αντανακλαστικά σου αλλά και τη σφαιρικότητα της σκέψης σου στις αναποδιές, είναι σαν να κρατάς μια παιδική αφέλεια ότι ο κόσμος είναι ροζ κι από βαμβάκι, ή έχεις αποφασίσει να φουντάρεις από πουθενά. Χρειάζεται λοιπόν να βλέπεις πέρα από το δάχτυλο, όταν σου δείχνουν το φεγγάρι.

 

6. Προσπαθείς να ευχαριστήσεις τους άλλους

και κανένα «δεν μπορώ», δεν πειράζει. Ρίξε και κανένα άκυρο, τόσα έχεις φάει κατά καιρούς. Ε και λοιπόν, τι έγινε; Όποιος θέλει, ας καταλάβει. Δεν μπορούμε και δε θέλουμε να είμαστε διαθέσιμοι πάντα. Και κυρίως δε θέλουμε να είμαστε διαθέσιμοι για όλους- γινόμαστε και λιγάκι επιλεκτικοί. Δε χρειάζεται να ζορίζεσαι, πράξε όπως νιώθεις τη συγκεκριμένη στιγμή.

 

7. Πρώτα η δουλειά, μετά οι άλλοι, εσύ πότε;

Απαράβατος κανόνας. Είσαι πάνω απ’ όλους και απ’ όλα. Ό,τι κι αν είναι αυτό. Σχολή, δουλειά, οικογένεια, σχέση, φίλοι. Μόνο εσύ μπορείς να σε προσέξεις και να σε φροντίσεις. Μόνο εσύ ξέρεις τις ανάγκες σου και το τι χρειάζεσαι πραγματικά. Παραμελούμε τον εαυτό μας, βάζοντας στη λίστα άλλες προτεραιότητες, πιο σημαντικές, ακόμη κι από εμάς, ναι. Άλλα, εν τέλει, για να φροντίσεις τους ανθρώπους σου, χρειάζεται να φροντίσεις κι εσένα. Τίποτα δεν είναι πιο σημαντικό. Γιατί αν πάθεις κάτι, η προτεραιότητά σου ίσως και να μην έρθει να σε σώσει.

 

8. Γίνεσαι ελαστικός με το πρόγραμμά σου

Συχνά αυτό είναι και μια μορφή αναβλητικότητας που δεν αναγνωρίζουμε. Γιατί, εφόσον βάζουμε προθεσμίες και πρόγραμμα, θεωρούμε πως το λύσαμε το θέμα του «από αύριο». Ωστόσο, αν κάθε «αύριο» πάντα αφήνει και κάτι για μεθαύριο, εκθετικά μαζεύονται μια στήλη πραγμάτων που δεν έκανες και σε περιμένουν για να ανέβουν στην πλάτη σου. Άρα ή θα φτιάξεις καλύτερο πρόγραμμα και πιο ρεαλιστικό, ή θα σφίξεις λίγο δόντια για να βγαίνει αυτό που ήδη έχεις κάνει.

 

Μάθε στον εαυτό σου να μην αναλώνεται, αλλά και ούτε ν’ αλλοιώνεται. Άλλαξε συνήθειες, φύγε από καταστάσεις όταν νιώσεις αρχίζουν να βαραίνουν την ψυχή σου. Δέξου την κάθε μέρα σαν μια νέα αρχή. Αυτά που σε χαλάνε δεν είναι στο χέρι τους να το κάνουν, αν δεν τους ανοίξεις διάπλατα την πόρτα να περάσουν.

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Γεωργία Μαρίνου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου