Article of the day: Πώς θα είναι ο Δεκέμβριος για κάθε ζώδιο; Διάβασε εδώ.

waer

Είναι το άγχος μέρος της καθημερινότητας για όλους τους ανθρώπους; Είναι. Δεν εμφανίζεται όμως σε όλους με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους. Συμφωνούμε πως το μέλλον μοιάζει τόσο ασταθές που μόνο η σκέψη του προκαλεί άγχος και προβληματισμό. Επειδή δεν είναι όλα στο χέρι μας όμως σε τούτη τη ζωή, δεν μπορούμε να ορίσουμε το μέλλον έτσι ακριβώς όπως θα θέλαμε, ούτε φυσικά να το ελέγξουμε, μπορούμε, αντί να μας τρώει το άγχος για το αύριο, να προσπαθήσουμε να βρούμε κάποιες λύσεις. Πρόκειται για λειτουργικούς τρόπους αντιμετώπισής του, ώστε οι σκέψεις και τα θέλω μας να είναι πιο εφικτά στον κόσμο που ζούμε τώρα κι όχι στον ιδανικό κόσμο που θα θέλαμε να ζούμε. Στόχος είναι να επικοινωνήσουμε τον εσωτερικό μας κόσμο με τον εξωτερικό.

 

Ασφάλεια στο εδώ και τώρα!

Όταν σε πνίγει το άγχος του αύριο, μπορείς να στρέψεις την προσοχή εντελώς στοχευμένα στον περίγυρο που βρίσκεστε εκείνη τη στιγμή. Να πάρεις τις σκέψεις από οτιδήποτε σε προβληματίζει κι ανήκει στο μέλλον, να έρθεις στο τώρα. Αν δυσκολεύεσαι μπορείς να σκεφτείς σε ποια εποχή ζεις, τι μήνα έχουμε, τι μέρα και τι ώρα είναι τώρα ακριβώς. Έτσι θα έρθεις σε επαφή με το παρόν, αντλώντας δύναμη από τον εξωτερικό κόσμο, για να ξεφύγεις από αυτές τις εσωτερικές δύσκολες σκέψεις σου.

 

Δες αυτά που σε προβληματίζουν ως εξωτερικός παρατηρητής

Προσπάθησε να αποσυνδεθείς με το άγχος σου και πάρε μια θέση όπου εσύ δεν επηρεάζεσαι καθόλου απ’ αυτούς τους προβληματισμούς. Θα παρατηρήσεις ότι αμέσως θ’ αλλάξουν οι φυσικές αντιδράσεις του σώματός σου και θ’ αντιμετωπίσεις με περισσότερη κατανόηση κι αγάπη τον μελλοντικό σου εαυτό.

 

 

Να μιλάς με το άγχος σου και να δίνεις ραντεβού μαζί του

Κυριολεκτικά, το εννοώ. Προσωποποίησέ το, ονόμασέ το όπως θέλεις κι αν θέλεις. Να κάνεις κανονικό διάλογο μαζί του, να το ρωτήσεις γιατί ήρθε τώρα και τι θα έκανε στη θέση σου. Μην το φοβάσαι και μην ξεχάσεις στο τέλος να το ευχαριστείς για τη βοήθειά του και να ορίσετε πότε θέλετε να συναντηθείτε ξανά, έτσι ώστε να μπορείς κάποιες φορές να ελέγχεις την εμφάνισή του.

 

Το τετραδιάκι της χαράς προσφέρει πιο πολλά απ’ όσα νομίζεις

Σίγουρα θα έχεις ακούσει για εκείνο το τετράδιο που σημειώνεις όλα εκείνα που είσαι ευγνώμων, καθημερινά. Μπορείς να σημειώσεις κάθε χαρούμενη στιγμή σου, από πολύ μικρή και φαινομενικά ασήμαντη μέχρι τις πιο μεγάλες. Να μην ξεχνάς να είσαι ευγνώμων για το παρόν, για όσα έχεις κατακτήσει και καταφέρει ως τώρα. Μπορεί να σου φάνηκε κάπως χαζό στην αρχή, αλλά πραγματικά μπορεί να λειτουργήσει σε στιγμές που το άγχος σε κερδίζει, να συνδεθείς με χαρούμενα συναισθήματα που φέρουν αυτές οι ευχάριστες αναμνήσεις.

 

Να αισθάνεσαι ό,τι κάνεις τη στιγμή που το κάνεις

Αν δυσκολεύεσαι να κλέψεις τη σκέψη σου που τρέχει στο μέλλον, επικεντρώσου στο τώρα λίγο πιο πρακτικά. Για παράδειγμα, να ξαπλώνεις το βράδυ και να νιώθεις το κορμί σου πάνω στο κρεβάτι, να ανοίγεις τα μάτια σου το πρωί και να αισθάνεσαι τις βλεφαρίδες σου να ξεκολλάνε. Μην κάνεις μηχανικές κινήσεις, νιώσε το νερό στο δέρμα σου, τα ρούχα που αγγίζουν το κορμί σου, το φαγητό που γεύεσαι, ακολούθησε την αναπνοή σου για όση ώρα χρειαστεί μέχρι να νιώσεις πραγματικά ηρεμία. Κάθε μέρα που ξυπνάς ν’ ακολουθείς τη διαδρομή του σώματός σου.

 

Δημιούργησε έναν προστατευμένο-χαρούμενο χώρο κι έναν χώρο-σεντούκι για τις αρνητικές σκέψεις

Πρόκειται για μια άσκηση φαντασίας κατά την οποία δημιουργείς νοερά έναν χώρο ασφαλή, στο καταφύγιο του μυαλού σου. Χρειάζεται να το φανταστείς όσο γίνεται πιο συγκεκριμένα, μπορεί να έχεις βρεθεί σ’ αυτόν τον χώρο ή κι όχι. Σκοπός είναι να νιώθεις ευχάριστα και προστατευμένα. Δώσε χρόνο στον εαυτό σου να νιώσει εντελώς άνετα κι ο χώρος αυτός να προκύπτει αβίαστα, χωρίς κόπο, σαν μια προστατευτική ομπρέλα γεμάτη φως κι ενέργεια. Βοηθάει ακόμα κι αν αυτήν τη στιγμή δεν μπορείς να το φανταστείς, αλλά να ξέρεις ότι υπάρχει μέσα σου και κανείς δεν μπορεί να τον καταργήσει.

Απ’ την άλλη, δημιούργησε ένα χώρο και τοποθέτησε εκεί μέσα όλες τις αρνητικές σκέψεις που φέρει το άγχος σου. Χτίσε απόσταση απ’ αυτόν τον χώρο, εκείνη που μοιάζει ιδανική για σένα. Είναι μια κίνηση άμυνας κι αυτοπροστασίας. Φρόντισε να είναι ένας χώρος που κλειδώνει καλά κι ανοίγει δύσκολα.

 

Φρόντισε τη διατροφή, τον ύπνο και την άσκησή σου

Όχι δε με έβαλε η μάνα σου να τα γράψω αυτά. Πραγματικά όμως όσο κλισέ κι αν ακούγεται, αν μειώσεις τη ζάχαρη και τον καφέ για παράδειγμα, αποφύγεις τα κακά λιπαρά και συναντιέσαι συχνότερα με φρούτα, λαχανικά και ψάρια, θα δεις ότι η επίδραση του άγχους μέσα σου θα μειωθεί. Φρόντισε λίγο και την ποιότητα του ύπνου σου, χωρίς να αποσπάσαι από οθόνες, μεγάλες ώρες που ξαπλώνεις στο κρεβάτι και βάλε την άσκηση στην καθημερινότητά σου, όχι εμμονικά, αλλά ως ανάγκη του σώματός σου. Πιάνει, μην το γελάς καθόλου!

 

Γράψε όλ’ αυτά που σε ανησυχούν

Μετά το τετραδιάκι της χαράς, δημιούργησε κι ένα ακόμη τετραδιάκι λίγο πιο μουντό αλλά μόλις θα το κλείνεις, θα είναι όλα λίγο πιο χρωματιστά και φωτεινά. Εντόπισε τι σε αγχώνει περισσότερο, κάν’ το λέξεις και ξόρκισέ το. Εξάλλου, αν δεν ξέρεις τι είναι αυτό που σε προβληματίζει δεν μπορείς να το λύσεις. Γράψε, να δεις αν έχει τόση σημασία τελικά κι αν μπορείς να απομακρυνθείς απ’ αυτό. Αν είναι κάτι που εξ αρχής δε μοιάζει να έχει διέξοδο, απλώς έχεις ανακουφιστεί και ξέρεις πλέον ποιο είναι το πρόβλημα.

 

Ν’ ανακηρύξεις το άγχος σου ως πρεσβευτή για μία καλύτερη ζωή

Το άγχος δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, γιατί είναι η κινητήριος δύναμη για να κάνουμε πολλά πράγματα στη ζωή μας και ν’ αποφύγουμε επιβλαβή για τον εαυτό μας ενέργειες. Κάνε σύμμαχο το άγχος σου ώστε ν’ ανταποκρίνεται περισσότερο σε σένα με ασφάλεια και αυτοφροντίδα. Δε θα χρειάζεται πλέον να το πολεμάς, θα κρατήσεις μια τέτοια καλοπροαίρετη στάση απέναντί του κι έτσι θα αλλάξει κι η σχέση σου μαζί του, θα μπορείς πλέον να το αξιοποιήσεις και να είναι σύμμαχος, όχι αντίπαλός σου. Θα το κάνεις έναν εσωτερικό βοηθό, μαθαίνοντας να το ακούς και να προετοιμάζεσαι για εκείνα που σε αγχώνουν όσο το δυνατόν καλύτερα. Το να σκέφτεσαι μόνο εκείνα που σε αγχώνουν και να πνίγεσαι στις σκέψεις σου, σίγουρα δε σου λύνει κανένα πρόβλημα. Το άγχος όμως που σε αναγκάζει ν’ ασχοληθείς με τον εαυτό σου, σε προστατεύει και προσπαθεί να υποδείξει το αντίθετο απ’ αυτό που σου φέρνει η φαντασία του αύριο κι οι μαύρες σκέψεις. Είναι καλύτερα να λειτουργεί ως βοηθός υπενθύμισης που οδηγεί στις ανάγκες σου.

 

Τραγούδησε και χόρεψε σαν να μη σε βλέπει κανείς

Μη μου πείτε ότι το ακούτε από μένα πρώτη φορά. Βοηθάει, έστω και προσωρινά ξεφεύγεις εκτονώνεσαι και ταξιδεύεις μακριά από εκείνα που σε προβληματίζουν. Το να έρθεις σ’ επαφή με το παιδί μέσα σου πάντα μπορεί να βοηθήσει για όσα σε αγχώνουν σχετικά με το αύριο. Μίλησε μαζί του, παίξε, γέλα, τραγούδα, χόρεψε, βάλε χρώματα κι άκουσε εκείνα που έχει να σου πει.

 

ΥΓ: Να φροντίσεις τα παρελθοντικά τραύματα που επηρεάζουν το παρόν και κατ’ επέκταση το μέλλον σου, να έρθεις σ’ επαφή μαζί τους. Μπορείς.

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Ελεάννα Μαυροπούλου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου