Article of the day: Η Σίσσυ Γεωργίου μας εξηγεί γιατί ο έρωτας είναι το κερασάκι στην τούρτα κι όχι η τούρτα ολόκληρη. Δες εδώ!

e2rert

Quentin Tarantino. Ένας αντισυμβατικός σκηνοθέτης που σε κάθε του ταινία, από την πρώτη κιόλας σκηνή καταλαβαίνεις ποιος είναι ο δημιουργός. Από τη μικρού μήκους πρώτη του ταινία «My best friend ‘s birthday» το 1987 μέχρι το «Once upon a time in Hollywood» το 2019, ο Tarantino είναι αυτό που λέμε «μετά από αυτόν έσπασε το καλούπι». Από τη μεριά μου, που έχω φάει ώρες μελέτης πάνω στη μουσική που έχει επιλέξει κατά καιρούς, έχω κι έναν επιπλέον λόγο να τον ξεχωρίζω από τους άλλους σκηνοθέτες. Γιατί οι επενδύσεις που ντύνει τις ταινίες του δεν είναι σαν καμία άλλη που έχεις ακούσει ποτέ. Ας θυμηθούμε λοιπόν, με τυχαία σειρά, 10 από τα καλύτερα soundtracks που θυμίζουν Tarantino.

 

1. Miserlou, Dick Dale (Pulp Fiction)

Προφανώς και δε θα μπορούσαμε παρά να ξεκινήσουμε τη δεκάδα με τη Miserlou, την punk διασκευή του δικού μας ρεμπέτικου Μισιρλού. Ο χορός της Uma Thurman με τον Travolta έχει μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου και στην ποπ κουλτούρα ως μια από τις πιο αξιομνημόνευτες.

 

2. California Dreaming, Jose Feliciano (Once upon a time in Hollywood)

Ένα διαχρονικό και νοσταλγικό κομμάτι, διασκευασμένο από πολλούς μουσικούς. Ο Tarantino επέλεξε τη διασκευή του Feliciano κι επένδυσε μουσικά μια εξίσου νοσταλγική ταινία.

 

3. Freedom, Anthony Hamilton-Elayna Boynton (Django Unchained)

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια εκπληκτική, πραγματικά, σύνθεση που έδεσε με την ταινία και την ιστορία του ήρωα της. Ένα soundtrack αλληλένδετο με το φιλμ, όπως και το αντίστροφο.

 

4. Bang Bang (My baby shot me down), Nancy Sinatra (Kill Bill Vol. 1)

Άλλο ένα πολυδιασκευασμένο κομμάτι. O Tarantino επέλεξε τη διασκευή της Nancy Sinatra. Το τραγούδι ακούγεται στην αρχή της ταινίας κι είναι σαν να περιγράφει μέσα από τους στίχους του, το story της. Εκπληκτικό κομμάτι κι εκπληκτική ταινία.

 

5. Fool for Love, Sandy Rogers (Reservoir Dogs)

Ένα κομμάτι κάπου ανάμεσα στη soul και το rythm and blues. Ένα κομμάτι που ίσως δεν πολυκολλάει με το σενάριο της ταινίας, αλλά ο Tarantino μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες μουσικές σφήνες. Όπως και να ‘χει, το κομμάτι ήταν μια ερωτική σύμπραξη με το φιλμ κι είναι από εκείνα που σου μένουν, από το πρώτο του άκουσμα.

 

6. Cansion Del Mariachi, Antonio Banderas-Los Lobos (Desperado)

Ταξιδεύοντάς μας κάπου στο Μεξικό και παρακολουθώντας την ιστορία του Mariachi Antonio Banderas, οι ρυθμοί του φλαμένγκο είναι λογικό να συνοδεύουν την ταινία. Από όλο το soundtrack, επιλέξαμε το Cansion Del Mariachi, όπου εκτός από χαρακτηριστικό για την ταινία κομμάτι, ο Banderas μας δείχνει και τις φωνητικές του ικανότητες, ερμηνεύοντας ο ίδιος το τραγούδι.

 

7. Malaguena Salerosa, Chingon (Kill Bill Vol. 2)

Καθώς ένα μέρος της ιστορίας της «Νύφης», κεντρικής ηρωίδας του Kill Bill, διαδραματίζεται κάπου στο Μεξικό, συνεχίζουμε σε ρυθμούς φλαμένκο και στους Chingon. Χάρη στον Tarantino, μάθαμε τη συγκεκριμένη μπάντα και το εκπληκτικό τους τραγούδι Malaguena Salerosa.

 

8. Rabbia E Tarantella, Ennio Morricone (Inglorious Bastards)

Ένα ορχηστρικό κομμάτι σε σύνθεση του μεγάλου Ennio Morricone. Τι να πούμε γι’ αυτόν τον τεράστιο συνθέτη; Δεν υπάρχουν λόγια. Ας μείνουμε απλώς στη μουσική επένδυση που έδωσε στον Tarantino κι εκείνος κέρασε μεγαλείο.

 

9. The lonely Shepherd, James Last (Kill Bill Vol. 1)

Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε, το Kill Bill είναι η αγαπημένη μου ταινία του Quentin Tarantino και μια από τις αγαπημένες μου, γενικώς. Συνεχίζοντας, λοιπόν, σε ορχηστρικούς ρυθμούς, πάμε στη σύνθεση του James Last και στη σύνθεση του «The lonely Shepherd. Είναι η σκηνή εκείνη που ο κατασκευαστής ιαπωνικών σπαθιών Hattori Hanzo παραδίδει το ξίφος στη Νύφη, για να πάρει την εκδίκησή της από τον Bill και την υπόλοιπη συμμορία. Μια δυνατή σκηνή της ταινίας που συνοδεύεται από μια εξίσου δυνατή μουσική.

 

10. Good Night Moon, Shivaree (Kill Bill Vol. 2)

Κλείνουμε τη λίστα μας τελείως υποκειμενικά (και ζητώ την κατανόησή σας γι’ αυτό), με άλλο ένα κομμάτι από το Kill Bill. Shivaree και Good Night Moon. Το κομμάτι που κλείνει την ταινία και με κάποιο τρόπο, μας βάζει στην ψυχολογία της Uma Thurman, ως Νύφη, που έχει μια υποστεί κάθαρση κι αποχωρεί με συναισθήματα ανάμεικτα, καθώς η οργή που είχε μέσα της σ’ όλη την ταινία έδωσε τη θέση της στην ανακούφιση του πέρατος της αποστολής της, αλλά και της θλίψης καθώς αναγκάστηκε να έρθει αντιμέτωπη με τους πρώην συντρόφους της. Shivaree, λοιπόν και Good Night Moon.

Αυτά, ήταν κάποια από τα soundtracks που ακούσαμε σε ταινίες του Quentin Tarantino. Κάποια απ’ αυτά είναι σαν να γράφτηκαν για τις ταινίες, όπως και το αντίθετο. Ίσως κάποιες από αυτές τις μουσικές να ήταν η αρχή των σπουδαίων αυτών ταινιών. Ό,τι από τα δύο κι αν ισχύει, το σίγουρο είναι πως η ταινία χωρίς την επένδυσή της, όπως και το τραγούδι χωρίς τη σκηνοθεσία του, παραμένουν μισά. Ημιτελή. Δε συμφωνείς;

 

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Δημήτρης Ευσταθιάδης
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου