Η Άννα Βίσση γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου του 1957 στη Λάρνακα της Κύπρου. Έδειξε από νωρίς το ενδιαφέρον της για τη μουσική, τραγουδώντας από την ηλικία των πέντε ετών. Σε ηλικία δεκατριών ετών, κέρδισε τον πρώτο μουσικό διαγωνισμό στην Κύπρο. Η μητέρα της αποφάσισε ότι η Άννα έπρεπε να μετακομίσει στην Αθήνα για ν’ ακολουθήσει τη μουσική της καριέρα. Στην Αθήνα, συνεργάστηκε με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα εκείνης της εποχής, όπως η Χαρούλα Αλεξίου, ο Γιώργος Νταλάρας κ.α. Κάπου εδώ να υπενθυμίσουμε ότι ήταν μια δύσκολη περίοδος για καριέρα στο τραγούδι, καθώς υπήρχαν ελάχιστες ευκαιρίες για τις τραγουδίστριες στην Ελλάδα εκείνη την εποχή. Η Άννα έκτοτε έχει σημειώσει διεθνή επιτυχία, με τα τραγούδια της να τ’ απολαμβάνουν οι θαυμαστές της σ’ όλο τον κόσμο.

Έχει κυκλοφορήσει πάνω από 26 άλμπουμ, τα περισσότερα από τα οποία είναι ελληνόφωνες ηχογραφήσεις. Έχει επίσης κυκλοφορήσει ένα  αγγλόφωνο άλμπουμ, καθώς και μια σειρά από όπερες και μουσικές παραστάσεις αλλά και πολυάριθμα singles. Η Άννα έχει κατακτήσει πάνω από ενενήντα μουσικά βραβεία που συμπληρώνουν την προσωπική της συλλογή. Έχει συμμετάσχει τρεις φορές στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, δύο φορές εκπροσωπώντας την Ελλάδα και μία εκπροσωπώντας την Κύπρο. Επιπλέον, είναι η μόνη καλλιτέχνης που κατάφερε να φτάσει στη No1 θέση στα charts του Billboard με το “Call me”. Η μουσική της διαδρομή περιλαμβάνει πάνω από 37 πλατινένιους δίσκους με παραπάνω από 100 εκατομμύρια πωλήσεις συνολικά που την καθιστούν την εμπορικότερη ερμηνεύτρια όλων των εποχών.

Το 1977 κέρδισε την πρώτη θέση στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Ας κάνουμε απόψε μιαν αρχή» σε μουσική και στίχους του Κύπριου συνθέτη Δώρου Γεωργιάδη. Μετά από τη διάκριση αυτή, η καριέρα της εκτοξεύτηκε και κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ το 1978 όταν υπέγραψε δισκογραφικό συμβόλαιο με τη Minos – EMI.

Μετά την επιτυχία του πρώτου της προσωπικού δίσκου ακολουθεί το 1979 ο δίσκος «Κίτρινο Γαλάζιο» που κυκλοφορεί από την Columbia, όταν η Άννα Βίσση αποχωρεί από την Minos – EMI και περιλαμβάνει δώδεκα κομμάτια, όπου ξεχωρίζουμε το ντίσκο κομμάτι που γίνεται και η μεγαλύτερη επιτυχία της εποχής εκείνης, το τραγούδι «Αυτός που περιμένω». Ο δίσκος έγινε πλατινένιος και έφτασε τις 100.000 πωλήσεις.

Το 1980 κυκλοφορεί ο δίσκος «Ναι» όπου περιλαμβάνει δεκατρία κομμάτια και ξεχωρίζουμε το τραγούδι «Μεθυσμένη πολιτεία» και το τραγούδι «Όσο έχω φωνή» που αργότερα θα σταθεί αφορμή και θα γίνει ο τίτλος του ντοκιμαντέρ της ζωής της. Ο δίσκος έγινε χρυσός- αναμενόμενο. Το 1981 είναι η εποχή που η Άννα Βίσση κάνει την ανατροπή και κυκλοφορεί τον ομώνυμο δίσκο όπου και ξεχωρίζουμε το κομμάτι «Καλημέρα καινούργια μου αγάπη». Ένα κομμάτι με εύθυμο ήχο και ρυθμό που γίνεται τεράστια επιτυχία κι ακούγεται μέχρι και σήμερα. Ο δίσκος γίνεται, επίσης, χρυσός.

Ο Νίκος Καρβέλας -που αποτελεί το μεγαλύτερο κεφάλαιο στη ζωή της, καθώς έχει συνθέσει και ενορχηστρώσει το 70% των δίσκων της κι έχουν αποκτήσει μαζί μία κόρη, τη Σοφία- και η Άννα, το 1982 κυκλοφορούν μαζί ένα άλμπουμ με τίτλο «Είμαι το σήμερα, είσαι το χθες». Τους στίχους έγραψε η Άννα Βίσση και οι φωτογραφίες του άλμπουμ είναι του ίδιου του Νίκου Καρβέλα. Μετά από διαφωνίες με την πρώην εταιρεία τους απέσυραν το νέο τους άλμπουμ, μετά από δικαστική διαμάχη, κι η Άννα συνέχισε την καριέρα της στη Sony BMG. Μέχρι στιγμής, το άλμπουμ είναι διαθέσιμο μόνο σε βινύλιο και κασέτα.

To 1984 η Άννα Βίσση κυκλοφορεί τον δίσκο με τίτλο «Να ‘χες καρδιά» όπου γίνεται χρυσός, αγγίζοντας τις 50.000 πωλήσεις, ενώ το 1985 ο δίσκος «Κάτι συμβαίνει» αγγίζει τις 80.000 πωλήσεις και γίνεται επίσης χρυσός. Από τον δίσκο αυτό ξεχωρίζουμε ξεκάθαρα το «Δώδεκα» που συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών.

Την περίοδο 1986 μέχρι και το 1990 κυκλοφορεί τους δίσκους «Η επόμενη κίνηση» (1986), «Τώρα» (1988), «Έμπνευση» (1989), «Είμαι» (1990). Το 1991 είναι μια χρονιά-σταθμός για την Άννα Βίσση, όπου δοκιμάζει τις υποκριτικές της ικανότητες στη ροκ όπερα του Νίκου Καρβέλα «Δαίμονες» σπάζοντας όλα τα ταμεία και δημιουργώντας ένα ρεύμα θαυμαστών που φανατίζονται όλο και περισσότερο, ενώ αργότερα θα γίνουν αιτία για να δημιουργηθεί το επίσημο fanclub της, που την ακολουθεί μέχρι και σήμερα: τους “Fannatics”.

Από το 1992 μέχρι και το 2000 κυκλοφορεί τους πλατινένιους και χρυσούς δίσκους «Εμείς» (1992), «Λάμπω» (1992), «Ρε» (1994), «Ω! Κύπρος» (1995), «Κλίμα τροπικό» (1996) που έγινε διπλά πλατινένιο, ξεπερνώντας τις 100.000 πωλήσεις, ενώ το «Τραύμα» που ακολούθησε το 1997 κατάφερε να αγγίξει τις 170.000 πωλήσεις, έγινε τριπλά πλατινένιο και συγκαταλέγεται στους πιο εμπορικούς δίσκους όλων των εποχών. Το 1998 κυκλοφορεί το «Αντίδοτο» που γίνεται διπλά πλατινένιο, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τις 130.000.

Το 2000 κυκλοφορεί τον πρώτο της αγγλόφωνο δίσκο με τίτλο “Everything I am” όπου γίνεται χρυσό, ενώ παράλληλα οι συναυλίες στην Αγγλία είναι γεγονός και συμβαίνει το εξής παράδοξο για τα γεγονότα της εποχής εκείνης: καταφέρνει να γίνει η πρώτη Ελληνίδα ερμηνεύτρια με συναυλίες sold out στο εξωτερικό! Είναι η εποχή που τα εξώφυλλα κι οι συνεντεύξεις φιγουράρουν τη Βίσση σε όλες τους τις σελίδες και η πρωτοεμφανιζόμενη Δέσποινα Βανδή, κάνει δειλά-δειλά τα βήματά της στη δισκογραφία, προσπαθώντας να κλέψει λίγη απ’ τη λάμψη της Βίσση. Πολλά χρόνια αργότερα, θα συναντηθούν πάνω στο ίδιο stage ερμηνεύοντας αγαπημένες επιτυχίες και η συνεργασία αυτή, θ’ αφήσει εποχή.

Επιστρέφει στην Ελλάδα και κυκλοφορεί τον εμπορικότερο δίσκο όλων των εποχών με τίτλο «Κραυγή» όπου γίνεται επτά φορές πλατινένιο και ξεπερνάει τις 350.000 πωλήσεις σε αντίτυπα. Μέσα απ’ τον δίσκο αυτό ξεχωρίζουμε το ομώνυμο «Κραυγή», το ντούετο «Καλύτερα οι δυο μας» με την Καίτη Γαρμπή, το «Χωρίς το μωρό μου» και το «Δε με αγαπάς». Η Άννα Βίσση έναν χρόνο μετά ερμήνευσε τις μεγαλύτερες επιτυχίες της σε πολιτιστική εκδήλωση στο Βουκουρέστι. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τους Ρουμανικούς Οργανισμούς Τηλεπικοινωνιών Romtelecom και  Cosmorom, σε συνεργασία με την πρόσθετη συμμετοχή του ΟΤΕ.

Η Άννα Βίσση είχε μια πολύ επιτυχημένη χρονιά το 2002. Πρωταγωνίστησε στο μιούζικαλ με τίτλο Mάλα: «Η μουσική του ανέμου», το οποίο γνώρισε μεγάλη επιτυχία και συζητήθηκε όσο κανένα. Η παράσταση περιλάμβανε 23 τραγούδια και ερμηνεύτηκε από μεγάλο θίασο και ορχήστρα. Ο δίσκος που κυκλοφόρησε με τα τραγούδια της παράστασης έγινε χρυσός στην Ελλάδα και πλατινένιος στην Κύπρο. Μερικές απ’ τις κριτικές εκείνης της εποχής δεν ήταν ευνοϊκές, όμως τίποτα δεν επισκίασε την επιτυχία της παράστασης.

Το 2003 κυκλοφορεί τον τριπλά πλατινένιο δίσκο με τίτλο «Παράξενες εικόνες» που ξεπερνάει σε πωλήσεις τις 120.000. Το 2005, το αγγλόφωνο τραγούδι “Call Me”, μια διασκευή του ελληνικού τραγουδιού “Είσαι”, έγινε επιτυχία στα charts του Billboard. Το νέο αγγλόφωνο τραγούδι, “Lie”, συμπεριλήφθηκε επίσης στο άλμπουμ Nylon, το οποίο κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Ο δίσκος έγινε πλατινένιος την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του.

Το 2006 και μετά την πρωτιά της Έλενας Παπαρίζου στη Eurovision, η ΕΡΤ έκανε απευθείας ανάθεση στην Άννα Βίσση να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Η Άννα Βίσση αποδέχτηκε την πρόταση κι επέλεξε τέσσερα τραγούδια για να διαγωνιστεί στον ελληνικό τελικό. Το “Who Cares About Love” σε μουσική και στίχους Νίκου Καρβέλα, “Welcome to the Party” σε μουσική και στίχους Δημήτρη Κοντόπουλου, “A Beautiful Night” του Πήγασου και “Εverything” σε μουσική και στίχους Καρβέλα και της ίδιας της Βίσση. Το «Everything» επιλέχθηκε και πήρε την 9η θέση το βράδυ της μετάδοσης του διαγωνισμού της Eurovision.

Το 2008 η Άννα Βίσση αλλάζει ολοκληρωτικά και δοκιμάζεται σε καινούργιο στιλ μουσικής και κομματιών. Κυκλοφορεί τον δίσκο «Απαγορευμένο» που γνώρισε τεράστια επιτυχία, αφού πούλησε πάνω από 30.000 αντίτυπα κι έγινε διπλά πλατινένιος. Από εκεί ξεχωρίζουμε την μεγάλη επιτυχία «Στην πυρά», «Κόντρα» και το «Αλήτισσα Ψυχή» μ’ ένα διαφορετικό videoclip απ’ αυτά που μας έχει συνηθίσει η Άννα. Μετά από δύο χρόνια αποχής απ’ τη δισκογραφία επιστρέφει το 2010 και κυκλοφορεί τον δίσκο «Αγάπη είναι εσύ» σε στίχους και μουσική του Νίκου Καρβέλα, ενώ παράλληλα συμμετέχει σε talent show ως κριτική επιτροπή, στο πλευρό του Νίκου Καρβέλα, του Νίκου Μουρατίδη, του Πέτρου Κωστόπουλου και της Ναταλίας Γερμανού.

Από το 2015 μέχρι και σήμερα έχει κυκλοφορήσει τα άλμπουμ «Συνέντευξη» (2015) και «Ηλιοτρόπια» (2019), ενώ το 2021 συναντιέται με τη Δέσποινα Βανδή στο ίδιο stage, στην εκπομπή “Just the 2 of us” κι ερμηνεύουν τεράστιες επιτυχίες και των δύο. Λίγες εβδομάδες μετά η τωρινή δισκογραφική εταιρία της Άννας Βίσση και της Δέσποινας Βανδή aka Panic Records, κυκλοφορεί σε όλα τα ψηφιακά καταστήματα το άλμπουμ “Live Duets” όπου γνωρίζει τεράστια απήχηση και γίνεται για πολλές εβδομάδες Νο1 δίσκος στο Spotify, αλλά και στο YouTube. Πρόσφατα κυκλοφόρησε, μετά την τεράστια επιτυχία «Αίμα» με την Daphne Lawrence και το νέο της τραγούδι με τίτλο «Γκαζόζα» καθώς και το «Αγάπη Υπερβολική» που επανακυκλοφόρησε προσαρμοσμένο στους ήχους της εποχής μας.

Αντί επιλόγου: Η Άννα είναι ένα μοναδικό φαινόμενο με μια καριέρα που κρατάει για πάνω από τέσσερις δεκαετίες και θα συνεχίσει να μας εκπλήσσει για πολλά χρόνια ακόμη. Είναι αισθαντική, με την ερμηνευτική της έκταση να ξεπερνάει κάθε προηγούμενο, με εμπορικές πωλήσεις που δεν αγγίζονται και δικαίως έχει το παρατσούκλι «Απόλυτη Ελληνίδα σταρ». Ο Σταύρος Κουγιουμτζής την έχει παρομοιάσει με βιολοντσέλο, ενώ η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη είχε δηλώσει σε συνέντευξή της: «Αν ήμουν τραγουδίστρια θα ήθελα να ήμουν η Βίσση.» Εγώ τελειώνοντας ετούτο το άρθρο μόνο ένα πράγμα έχω να δηλώσω: «Ό,τι έχω ζήσει, το ‘χει πει η Βίσση.»

Πηγή φωτογραφίας

Συντάκτης: Ανδρέας Πετρόπουλος
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου