Βρέθηκες σε μια γνωριμία που πίστευες πως μπορεί να εξελιχθεί σε μια υπέροχη σχέση και ξαφνικά χωρίς καμία προειδοποίηση, η άλλη πλευρά αποφάσισε να εξαφανιστεί. Δεν απαντά κλήσεις, στα μηνύματα, καμία εμφάνιση στα κοινωνικά δίκτυα, σαν να άνοιξε η γη και τ@ κατάπιε. Μέσα σου αντιλαμβάνεσαι πως δεν έφυγε για μια επείγουσα δουλειά, αλλά μάλλον σε ghostαρε (κοινώς σε παράτησε χωρίς καν να σε ενημερώσει). Κι ενώ ψάχνεσαι, ακόμη, σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη εδώ πέρα, 6 τραγούδια της αθάνατης ελληνικής δισκογραφίας μίλησαν για το «διαβάστηκε» πριν γίνει μόδα και σου ανοίγουν τα μάτια.

 

1.«Ποτέ», Αντώνης Ρέμος

Αν υπάρχει ένα τραγούδι που περιγράφει ακριβώς το φαινόμενο, μην το ψάχνεις, είναι το συγκεκριμένο. Οι στίχοι «ξαφνικά με αφήνεις, τηλέφωνα κλείνεις, χωρίς εξηγήσεις, χωρίς ένα γεια. Ξαφνικά μ’ αποφεύγεις, σηκώνεσαι φεύγεις κι ούτε σε νοιάζει αν ζω τελικά», κλείνουν μέσα όλο το νόημα του ghosting, όσο νιώθεις φωνή βοώντος εν τη ερήμω, πάνω από το κινητό σου. Δεν το λες και πολύ ορθό ψυχολογικά. Βέβαια πώς να μην τρελαθείς, αν από εκεί που είχατε καθημερινή επικοινωνία σε σταθερό μονοπάτι, ξαφνικά είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ. Είναι τόσο τραγικό κι ανώριμο, όσο ακούγεται, μην ανησυχείς, δεν το βλέπεις μόνο εσύ μ’ αυτήν τη ματιά.

 

2. «Τώρα μου μιλάει», Στέλλα Γεωργιάδου

Η Στέλλα Γεωργιάδου εδώ σου εξηγεί εκείνη τη μορφή ghosting που μπορεί να σε τρελάνει. Θα εξαφανιστεί καλά καλά, ωστόσο μετά θα εμφανιστεί σαν να μην έχει γίνει τίποτα κι έτσι θα κυλάει σε λούπα η οποιαδήποτε μελλοντική επικοινωνία σας. Ένας θα εξαφανίζεται, ένας θα ψάχνει, ένας θα εμφανίζεται και πάλι από την αρχή, μένοντας εσύ να τραγουδάς «Τώρα μου μιλάει, τώρα μου γελάει». Άβολο κι επικίνδυνο, κυρίως για το νευρικό σου σύστημα.

 

3. «Έφυγες», Πέγκυ Ζήνα

Τραγούδησε κάποτε η Πέγκυ «έφυγες και όλα μοιάζουν κακό» κι από αυτό καταλαβαίνεις πως δεν έγινε και με τις καλύτερες συνθήκες ο χωρισμός και σίγουρα όχι και τόσο ξεκάθαρα, αφού «δεν μπορεί να καταλάβει». Μάλλον αναζήτησε πολύ η Πέγκυ απαντήσεις, δεν τις βρήκε και τελικά ευχήθηκε «να προσέχει, καλή τύχη, σ’ αγαπώ». Πράγμα το οποίο μπορείς να κάνεις κι εσύ, αν είσαι μεγάλη καρδιά και να προχωρήσεις έπειτα, βρίσκοντας κάποιον που σίγουρα σου αξίζει και δε θα σε αφήσει στα κρύα του λουτρού.

 

4. «12», Άννα Βίσση

Μεσάνυχτα έφτασαν κι η Άννα ακόμα πάνω από το κινητό με την ελπίδα της που κρεμάστηκε, να περιμένει, ένα μήνυμα, μια αντίδραση, κάτι τέλος πάντων που δεν ήρθε ποτέ κι η σχέση αυτή φαντάζει, πια, ένα μακρινό όνειρο, μια παράσταση που έληξε τόσο άδοξα σαν να έριξε αυλαία πριν καν αρχίσει. Η πρώτη διδάξασα που ήρθε σε επαφή με το φαινόμενο του ghosting, πριν καν μαθευτεί δια στόματος Καρβέλα.

 

5. «Και θα χαθώ», Μιχάλης Χατζηγιάννης

Δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρος στίχος , από αυτόν που λέει «τις Κυριακές θα με ζητάς στις εκκλησιές, τα Σαββατόβραδα θα ψάχνεις στο λιμάνι». Το λέει ξεκάθαρα και δεν ντρέπεται. Εξαφανίστηκε χωρίς καμία προειδοποίηση και κάπως έτσι σ΄έφτασε σε σημείο να ψάχνεις από τα στέκια σας, μέχρι όλη την πόλη για να βρεις το ταίρι σου και να πάρεις μία εξήγηση για τις τάσεις φυγής του. Και δε φτάνει που σε πήραν  οι δρόμοι, σου την μπαίνει κι ο Μιχάλης.

 

6. «Ανήκω σε μένα», Γιώργος Μαζωνάκης

Λίστα χωρίς Γιώργο Μαζωνάκη μοιάζει σαν καλοκαίρι χωρίς παγωτό. Άλλο ένα τραγούδι που σε φέρνει σε επαφή με το φαινόμενο, σου δείχνει ξεκάθαρα πως το τηλέφωνο που χτυπά και κανείς δεν το σηκώνει στην άλλη γραμμή, συμβαίνει ως φαινόμενο γιατί ο άνθρωπος αυτός έχει αποφασίσει πως πλέον θέλει ν’ ανήκει μόνο σε αυτόν και σε κανέναν άλλο. Ίσως και να το κατάλαβε λίγο αργά, ίσως και να έπεσες στα δίχτυα του, αλλά αφού “δε θέλει κανέναν μεσ’ τη μοναξιά του” μην κάθεσαι να παρακαλάς.

Κρίμα να πέσεις σε λάθος συμπεριφορές ή να δεχτείς εκείνες που δε σου αξίζουν. Οι ερμηνευτές κι οι στιχουργοί μιλάνε χρόνια τώρα. Δεν υπάρχει καλύτερη αφορμή να κάνεις μερικές δεύτερες σκέψεις από τη μουσική που ξυπνάει σώματα αλλά και πνεύματα. Πριν λοιπόν πατήσεις την έναρξη συνομιλίας για να στείλεις το επόμενο μήνυμα, σκέψου μήπως ήρθε η ώρα να ακούσεις το αγαπημένο σου τραγούδι και ν’ αλλάξεις σκεπτικό.

Συντάκτης: Μαριάννα Χατζή
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου