“Hellooo… Μy name is Korina! Welcome to our country! This is the country of mouzaka, xoriatiki and feta!”. Αυτές οι απλές προτάσεις πήραν ψυχή στην τηλεοπτική οθόνη χάρη στη χαρακτηριστική εκφραστικότητα και την ιδιαίτερη χιουμοριστική χροιά της κ. Μαρίας Καβογιάννη, καθώς ήταν οι ατάκες με τις οποίες συστήθηκε αγγλόφωνα σαν Κορίνα σε μία απ’ τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές του ρόλου της.

Κι ας πέρασαν ακριβώς 20 χρόνια απ’ την προβολή του πρώτου επεισοδίου της σειράς «Εγκλήματα», η Κορίνα Μητροπούλου διατήρησε ακλόνητη την ακεραιότητά της μέχρι και σήμερα. Μιλάμε πλέον για ένα ρόλο διαχρονικό κι αγαπητό από όλες τις ηλικίες που υποστηρίχθηκε επάξια απ’ το κοινό χωρίς προκαταλήψεις, κακεντρέχειες κι ηθικά διλήμματα. Είναι απ’ τις ελάχιστες φορές που ένας ρόλος ιερόδουλης έφερε τέτοια μαζική αποδοχή. Ίσως, γιατί η σειρά εξαρχής έπλασε ακραίους χαρακτήρες με μια πρωτότυπη χιουμοριστική διάθεση, καλύπτοντας όλη την έκταση της υπερβολής που θα μπορούσε να στηρίξει μια άκρως σουρεαλιστική μαύρη κωμωδία.

Η Κορίνα δόθηκε σε ίδρυμα απ’ την οικογένειά της, εκπορνεύτηκε από νεαρή ηλικία κι εμείς τη γνωρίζουμε στη σειρά την ώρα που ξαναβρίσκει τον αδερφό της ο οποίος την αναζητά μέσω μιας τηλεοπτικής εκπομπής. Δίσταζε στην αρχή να του πει ποια είναι, αλλά μιας που δεν είχε σκοπό να το κρύψει κιόλας, παίρνει την απόλυτη συμπαράστασή του σ’ ένα διχασμένο περίγυρο που οι μισοί την αποδέχονται κι οι άλλοι μισοί την αντιμετωπίζουν με ειρωνεία κι απάθεια.

Ωστόσο, η Κορίνα δεν πτοείται κι ούτε νοιάζεται ιδιαίτερα να τους ανατρέψει τη γνώμη. Ξέρει την απήχησή της τριγύρω και με όποια ταμπέλα κι αν τη χαρακτηρίσουν, μπορεί να διαχειριστεί με εκπληκτική άνεση τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σχόλια. Συμφιλιωμένη αναγκαστικά με το επάγγελμά της, μια πόρνη πολυτελείας με ακλόνητη αυτοπεποίθηση, απολαμβάνει τη θηλυκή πλευρά της και δείχνει περήφανη για τον πόθο της προς την αντρική συντροφιά χωρίς δισταγμούς και με μηδαμινό συντηρητισμό. Μέσα στους χορούς των καμπαρέ και στη μόνιμη πολυκοσμία, αποδέχεται τη μοίρα της και μάλλον την απολαμβάνει, φτιάχνοντας τον δικό της καλλωπισμένο κόσμο.

Της προξένεψαν γαμπρούς που δεν ήθελε, την κυνήγησαν άντρες που αρνήθηκε, την ερωτευτήκαν πολλοί, την αποθέωσαν άλλοι τόσοι. Για τους άντρες η Κορίνα είναι η μοιραία ύπαρξη που τους παίρνει το μυαλό. Θα την ακολουθούσαν όπου κι αν πήγαινε, τυφλωμένοι απ’ τη γοητεία της, θα θυσίαζαν τη ζωή τους για πάρτη της, θα το έσκαγαν ακόμη κι απ’ τη φυλακή για χάρη της, μα εκείνη μέσα σ’ όλη αυτή την έντονη ζωή και το υπέρμετρο ενδιαφέρον του αντρικού πληθυσμού, ερωτεύεται μόνο έναν, τον οικογενειακό γιατρό που φροντίζει τον πατέρα της.

Φυσικά και του κρύβει το ζωηρό παρελθόν της και προσποιούμενη πως το επάγγελμά της είναι δασκάλα σε δημοτικό σχολείο, ήταν έτοιμη να παρατήσει τη φλογερή ζωή της για να παντρευτεί μαζί του. Μόνο που η ανατρεπτική ροή του σεναρίου δεν την άφησε να εκπληρώσει τη φυγή της κι ίσως ο μοναδικός τελικά καημός της ήταν να ξεφύγει απ’ όλα όσα ζούσε, με κάποιον που θα την αγαπούσε αμοιβαία.

Παρ’ όλα αυτά, την Κορίνα δεν τη λυπάσαι κι ούτε την κρίνεις. Το μόνιμο εγκάρδιο χαμόγελό της δε σου αφήνει περιθώρια να τη χλευάσεις ή να την κατηγορήσεις για τίποτα. Δεν ταράζεσαι με ό,τι βλέπεις ή ακούς, απλώς γελάς κι επαναλαμβάνεις τις ίδιες ατάκες για να διασκεδάσεις περισσότερο. Ο ρόλος της Κορίνας είναι καθαρά ψυχαγωγικός, με ευτράπελα και με μια αστείρευτη κωμικότητα.

Τα ευφάνταστα κοστούμια με πούπουλα και φτερά, τα νυχτικά κι οι περούκες, το χαρακτηριστικό τηλέφωνο σε σχήμα χειλιών, οι μπερδεμένες πολύχρωμες αποχρώσεις με χρυσόσκονη και το εξεζητημένο μακιγιάζ της, αρκούν να δημιουργήσουν ένα αισθησιακό σκηνικό. Μόνο που είναι τόσο ουτοπικό όλο αυτό που βλέπεις για να το παρεξηγήσεις. Οι ιδιόμορφοι αστεϊσμοί και το σουρεαλιστικό χιούμορ ωραιοποιούν τη φυσιογνωμία μιας ιερόδουλης που τολμά να εκθέσει μια πιο ανέμελη κι αυτοσαρκαστική πλευρά της.

Η Κορίνα δεν παραπέμπει στον κλασικό ρόλο μιας πόρνης όπως τον έχουμε στο μυαλό μας απ’ τον κινηματογράφο. Είναι μια ενθουσιώδης ύπαρξη που δεν εκπέμπει τίποτα πρόστυχο ή σεξιστικά ακατάλληλο, ακόμα κι αν εκφράζει ελεύθερα κι ακομπλεξάριστα την έντονη σεξουαλικότητά της στο μέγιστο βαθμό. Ο πηγαίος αυθορμητισμός της γίνεται το καμουφλάζ των σεξουαλικών ταμπού και των όποιων προκαταλήψεων θα μπορούσε να είχε αυτός ο ρόλος.

Ωστόσο, οι περιγραφικές ατάκες και τα υπονοούμενα για τις επιδόσεις των πελατών της καθώς κι η ευκολία της να συζητάει με άνεση για τις ερωτικές ταινίες που είχε πρωταγωνιστήσει, έρχονται σε αντίθεση με την έμφυτη κατά τ’ άλλα αθωότητα του προσώπου της. Τα χαρακτηριστικά γουρλωμένα μάτια της, ταγμένα σ’ ένα βλέμμα όλο τσαχπινιά και νάζι, τα εύπλαστα σουφρωμένα της φρύδια κι η ανυπέρβλητη εκφραστικότητα την κάνουν αμέσως συμπαθή στο κοινό.

Κανείς μας δεν μπορεί και δε θέλει να ξεχάσει το δοκιμαστικό της για το δελτίο καιρού, το εκπληκτικό μάθημα γεωγραφίας της, την Μπουρκίνα Φάσο φυσικά, το «Κάτσε μέχρι να σου κάτσω», το «Αχ, συμπάθα με. Δε συγκρατώ φυσιογνωμίες ντυμένες» κι οι ατάκες της που λατρέψαμε κι εντάξαμε σαν inside jokes στην καθημερινότητά μας δεν έχουν τελειωμό.

Η Κορίνα ανάπνευσε ευλαβικά μέσα απ’ την αγαπημένη κι ασύγκριτη κ. Μαρία Καβογιάννη, η οποία ερμήνευσε αυτό το ρόλο όσο ξεχωριστά θα μπορούσε να τον βγάλει εις πέρας μια πραγματικά ταλαντούχα γυναίκα ηθοποιός που έπλασε την Κορίνα με μια αυθεντική κωμικότητα, κάνοντάς την ανεπιτήδευτα αξεπέραστη.

Συντάκτης: Μάιρα Τσιρίγκα
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη