Η καριέρα του Παναγιώτη Τιμογιαννάκη δε χρειάζεται συστάσεις. Από τους γνωστότερους και πιο πετυχημένους κριτικούς κινηματογράφου, με την πένα του να έχει ακουμπήσει δεκάδες παραγωγές της μικρής και μεγάλης οθόνης σε εγχώριο και παγκόσμιο βεληνεκές. Εκτός των άλλων, μέσα από την προσωπική του σελίδα στο facebook προσφέρει τη γνώμη του για ελληνικές σειρές (κι όχι μόνο) της φετινής σεζόν. Κι όπως δηλώνει κι ο ίδιος μέσα από το gazzetta για το διαδίκτυο: «Ας συστηθούμε εδώ από το νέο μέσον, που είναι αυτό της διακίνησης ιδεών.»

Για τον «Σασμό», έχει πει:

 

 

-6/9

Θετική η πρώτη εντύπωση του “Σασμός”. Με 3 Πρώτες νίκες: ηθοποιία, σκηνοθεσία και διανομή (casting), που μεσολαβεί ανάμεσα στα προηγούμενα δύο. Ο Τάσος Νούσιας πάει για μεγάλα πράγματα από την πρώτη κιόλας σύσταση Από την ίδια πρώτη σύσταση, τακα τακα φάνηκαν και δύο υποψηφιότητες για supporting: H Όλγα Δαμάνη στον πολυποίκιλο ρόλο της γιαγιάς κι ο Δημήτρης Ήμελλος ως αστυνομικός- τι κινηματογραφικό παίξιμο ήταν αυτό.

Κι έχουμε και λέμε: Από την Πρωτόπαπα ως την Τζομπανάκη ως δυο “εχθρές” μητερες, και τον ετοιμοπόλεμο Δημήτρη Λάλο και σφήνα κάποιους ηθοποιούς των “Άγριων μελισσών” όπως η καταπληκτική εκείνη Στέλλα Γκίκα, που έπαιζε εκεί τη μάνα της Θεοδοσίας κι εδώ κάνει την παπαδιά. Και παρακάτω, σε επόμενα, θα πω και γι’ άλλους· φτάνω στο ζευγάρι κι εδώ καταλαβαίνεις τι σημαίνει για τους ρόλους του νεαρού ζευγαριού-κέντρου της ιστορίας, δεν παίρνεις δυο άγουρα ή έστω πρώιμα φρούτα αλλά παίρνεις τον Ορφέα Αυγουστίδη, που έχει δώσει τις εξετάσεις του και την Χριστίνα Χειλά (το “Φαμέλη” εδώ είναι κομμένο), η οποία από ρόλο σε ρόλο εξελίσσεται θαυμάσια και μπορεί να σταθεί στο κέντρο της ερωτικής ιστορίας.

Ο σκηνοθέτης Κωστής Κωστόπουλος έχει φτιάξει ενιαίο κλίμα για όλους κι έχει σκηνοθετήσει ωραία τους τόπους: η σκηνή στο αεροδρόμιο του Μονάχου τον καιρό του κορωνοϊού, ήταν έξοχη. όπως κι η ερωτική σκηνή των Αυγουστίδη-Χειλά. Και βέβαια, ο τρόπος υπόδειξης της κρητικής “λαλιάς”, ως σύμβαση, αν και δεν περνά στις νεώτερες ηλικίες. Κι οι ηθοποιοί ανταποκρίθηκαν σε αυτό με πρόσθετη δουλειά και φαίνεται. Βάζω και τη μουσική υπόκρουση που φαίνεται από χιλιόμετρα ο Γιατράκος, εκεί που είναι για να φανεί. Και κλείνω με το σενάριο. Είναι σοβαρό, έχει χαρακτήρες, ο μύθος φοβάμαι μην αποκαλυφθεί προβλέψιμος με «Ρωμαίο κι Ιουλιέτα» (όχι ότι θα με πείραζε, κάθε άλλο, είναι αρχέτυπο που μπορεί να εμπνεύσει κι ετερόκλητες ιστορίες ) με μαγκώνει λίγο η ίντριγκα, σαν να ξέρω τι περιμένω κι αυτό δεν το θέλω στα έργα. Θέλω να με ξεγελούν στην εξέλιξή τους.

 

– 20/9

O,τι καλύτερο είχε ο νέος “Σασμός” είναι αυτό το τραγούδι. Του Νίκου Τερζή σε στίχους του Γιάννη Κότσιρα που το λέει μοναδικά ο Χρήστος Θηβαίος. Οσκαρ Τραγουδιού με το ξεκίνημα. Κατά τα άλλα, όμως, τα ίδια και τα ίδια. Δεν πήγε παρακάτω ούτε μισό βήμα.Τέτοια στασιμότητα!
Υπόσχεται, όμως, με την ενίσχυση της διανομής και προφανώς και της ιστορίας με εκπληκτικά ονόματα ηθοποιών.

Ελπίζουμε….. Το πρώτο πάντως επεισόδιο ήταν ο ορισμός της επαναληπτικότητας. Και στο τέλος μόνο ένα πλάνο του Στέλιου Μάινα κι η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

 

– 4/10 Πάντως, ο Σασμός στους Ηθοποιούς εξακολουθεί να το έχει. Αυτός ο Μιχάλης αεράκης όπως τον προχωράει στο δεύτερο χρόνο τον “παπά” του, τι να πω; Αλήθεια και δεξιοτεχνία σε ένα, ΕΜΜΥ έτοιμο. Και πως έπαιξαν τη συζυγική σκηνή παπά και παπαδιάς με την Στέλλα Γκίκα στο παγκάκι.

Κι ο Μάινας. Τι μούρη-γρανίτης. Τι έκφραση! Τα μάτια του. Κι ας μασαει ενίοτε τα λόγια είναι ίδιον της νατουραλίστικης σχολής. Είναι μια σχολή ολόκληρη. Όλος μαζί είναι ένα πράγμα τόσο επιβλητικό. Και βέβαια στη σκηνη του με τη Μαρία Πρωτόπαπα. Τι συγκίνηση κι από τους δυο.

 

-22/11

Μέρα φεύγει η Αργυρώ από το σπίτι της, βράδυ είναι στο σπιτάκι που επισκέπτεται. Για την ατμόσφαιρα του σασπένς ρε γαμώτο. Θέλει το σκοτάδι του. Αλλά ας έφευγε βράδυ κι από το δικό της.

 

Φωτογραφία από Alpha TV