Η καριέρα του Παναγιώτη Τιμογιαννάκη δε χρειάζεται συστάσεις. Από τους γνωστότερους και πιο πετυχημένους κριτικούς κινηματογράφου, με την πένα του να έχει ακουμπήσει δεκάδες παραγωγές της μικρής και μεγάλης οθόνης σε εγχώριο και παγκόσμιο βεληνεκές. Εκτός των άλλων, μέσα από την προσωπική του σελίδα στο facebook προσφέρει τη γνώμη του για ελληνικές σειρές (κι όχι μόνο) της φετινής σεζόν. Κι όπως δηλώνει κι ο ίδιος μέσα από το gazzetta για το διαδίκτυο: «Ας συστηθούμε εδώ από το νέο μέσον, που είναι αυτό της διακίνησης ιδεών.»

Για τη νέα σειρά του ANT1, «Μάγισσα», έχει πει:

 

  • Ε, πώς; Χρειάζεται αριθμομηχανή, όπως έλεγε η Ντέμπορα Κερ στο «όσο υπάρχουν άνθρωποι» για να καταγράψει, όχι τους εραστές της, αλλά τα όσα περιέκλειε η λέξη «ανατροπή» στο επεισόδιο μετά το σωτήριο για τον άρχοντα όραμα της Θεοφανώς. Από όλα, θα κρατήσω δυο: Το διάλογο Ψαρά-Ροϊλού για την προϊστορία και για τη σχέση με τις συζύγους και τη σύγκρια (η “παλλακίδα” των Μανιατών της προεπαναστατικής και λίγο πιο πίσω περιόδου) Μάνης και βέβαια, την άλφα τύπου νέα πόρτα με τη νύφη και τον κουνιάδο. Ένα μυθιστόρημα σε ένα επεισόδιο, για να εξελίξει το μυθιστόρημα.

Επ. 5, «Μάγισσα»

ΥΓ: Κάποια στιγμή ελπίζω να μου δώσει ανάσα η εξέλιξη της υπόθεσης για να μιλήσω και για την όψη της σειράς.

 

  • Καλή η Κατερίνα Λέχου. Εκείνο το πανέμορφο δίμετρο κορίτσι, έχει ωριμάσει πράματα μέσα της κι αυτό λέγεται «εξέλιξη». Έτσι, ανταποκρίνεται στις ποικίλες διαθέσεις του ρόλου της.

 

  • Σε πινελιές θα σταθώ εδώ, όχι στην κύρια υπόθεση που έτσι κι αλλιώς έλυσε τους κάβους και πλέει. Στις πινελιές, εκείνες τις ξεχωριστές, που εμφανίζονται σφήνα μέσα στην υπόθεση, αλλά δηλώνουν τους χαρακτήρες που θα πάνε παρακάτω. Εννοώ λοιπόν τις σκηνές με τις γυναίκες συζύγους , τριών ζευγαριών και πώς περνάνε τη γραμμή στους άντρες τους. Με τι τρόπο. Με έναν τρόπο που υποδηλώνει τις απαρχές της γυναίκας Μανιάτισσας και πώς διαφέντευε, χωρίς να φαίνεται.

 

  • Τι φινάλε επεισοδίου ήταν αυτό! Ο απόλυτος κινηματογράφος σε όλα τα επίπεδα. Κι οι ηθοποιοί άρχισαν να ανοίγουν τις συστατικές επιστολές. Ο Νούσιας κι ο Γάλλος έστειλαν χαιρετισμό και σταματώ εδώ, διότι θα αδικήσω όσους δεν αναφέρω κι είναι όλοι για αναφορά. Καμία σχέση αυτό με τα άλλα σίριαλ. Τουλάχιστον σε επίπεδο 1ου επεισοδίου. Δηλαδή, στα επόμενα τι μας περιμένει; Υποσχέσεις του χειμώνα.

Γ’ Πράξη, Επ. 1, «Μάγισσα»

 

  • Εντελώς αλλιώτικο. Ξεχνάμε “Μέλισσες” και πάμε σε καινούργια αχαρτογράφητα νερά. Άλλου είδους σινεμά-σειρά, μας περιμένει εδώ. Άλλου είδους μαθήματα. Το ιστορικό παραμύθι με διαθέσεις έπους και χαρακτήρες να ετοιμάζουν τα κοστούμια τους σε απολύτως κινηματογραφικό μπάσιμο, με κάμερα, μονοπλάνα, πλάτη Τρίγγου, φωτογραφία με φωτισμούς δάδας. Όνειρο-εφιάλτης κλειδί, ντεκόρ απόλυτης ατμόσφαιρας, διάλογος σύμβασης· πώς γράφονται αυτά τα έργα, πώς υλοποιούνται. Κι άντε να μάθουμε τα πρόσωπα, διότι είναι και πολλά.

 

  • Και στο “κλείσιμο” το μάθημα μας έδειξε και το κομμάτι που λέγεται “τεχνική”: Προχωράμε την κλιμάκωση που φτιάξαμε κι ως κορύφωσή της, βάζουμε την αναμονή του αυριανού επεισοδίου. Και με τις άλλες σκηνές συμβαίνει αυτό όμως, κυρίως με τον σεληνιασμό της Θεοφανώς και το πώς θα προχωρήσει την υπόθεση. Η αποθέωση, όμως, είναι η συνέχεια της προηγούμενης- η απόπειρα δ@λοφονίας.

Γ’ πράξη, Επ. 4, «Μάγισσα»

 

  • Τι είναι Σκηνοθεσία: Λευτέρης Χαρίτος. Από τη μια η σκηνή της αγρυπνίας. Κι από την άλλη, εκείνη η αντρική σκηνάρα έξω από την εκκλησία με τους αντιμαχόμενους. Πώς μοιράστηκαν οι ατάκες (εδώ έχουν κάνει δουλειά οι Τσαμπανο-Καλκόβαλοι) με την κάθε ατάκα να βγαίνει από το σωστό άτομο και κάθε μία, να πηγαίνει παρακάτω τη σκηνή. Κάθε μία. Και μεταξύ τους, οι ατάκες να φτιάχνουν δράση και θέμα. Και να βλέπουμε και πώς τις δούλεψαν οι ηθοποιοί μεταξύ τους , κλιμακώνοντας την κατάσταση με ανεβοκατεβάσματα. Επίσης, προσέχουμε στο μάθημα, πώς δουλεύονται οι ατάκες σε ένα έργο εποχής. Μέχρι ποιου σημείου η εποχή υποδεικνύεται κι από ποιο σημείο και μετά ο διάλογος γίνεται για να απευθυνθεί στο κοινό της εποχής που γράφεται. Πολλά μαθήματα. Χρήσιμα. Για ψυχαγωγία κι επιμόρφωση- στο πώς γίνονται τα έργα

Β’ Πράξη, Επ. 2, «Μάγισσα»

 

  • Τώρα παρακολουθούμε με τι τρόπο ξετυλίγεται ένα σεναριακό μυθιστόρημα. Πώς κτίζεται σιγά-σιγά η πλοκή, ύστερα από τις πρώτες πληροφορίες του πρώτου επεισοδίου και με τους χαρακτήρες να είναι προς στιγμήν, υπηρέτες της ιστορίας, της υπόθεσης. Θα εξελιχθούν μαζί της. Παράλληλα, βλέπουμε την κινηματογραφική απόδοση των συντελεστών, για την ατμόσφαιρα της εποχής. Το έντεχνο μοιρολόι. Επιπλέον, ο Αλεξ Σιντ μας δείχνει πως ξέρει και τη μουσική της δράσης.

Α΄Πραξη, Επ. 2, «Μάγισσα»