Αναμφίβολα φέτος στην prime time της ελληνικής τηλεόρασης  δεσπόζει η σειρά εποχής «Η Μάγισσα» με την Έλλη Τρίγγου στο πρωταγωνιστικό ρόλο και ένα λαμπρό καστ να την πλαισιώνουν. Περίπου ένα μήνα μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου «εισέβαλλε» στην ιστορία, που διαδραματίζεται 200 χρόνια πριν, η Κυπριανή Γερακάρη. Όταν προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο με την είσοδο της Κυπριανής στη σειρά, το Twitter την υποδέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες. Σαν αυτή που άνοιξε η ίδια πονηρά στον εγγονό της, τον Πετρούνη Γερακάρη. Κάποιοι χρήστες την παρομοίασαν με το σατανικό γέλιο και στυλ του Κόμη Δράκουλα στην εκδοχή του Bram Stoker, ενώ κάποια με τη Cersei Lannister του Game of Thrones, που κατάφερε να διαλύσει όχι ένα, αλλά εφτά βασίλεια. Η Κυπριανή άλλωστε είναι μια γυναίκα σκληρή και ατρόμητη από τη Μάνη, σχεδόν αλώβητη από τους κακουχίες και τις αναποδιές της ζωής.

 

Η Μάγισσα: Η Γερακάρισσα Κυπριανή σκότωσε την Αναχίτ

 

Μια γυναίκα που δε φοβάται τίποτα, μέχρι που ανακαλύπτει την ύπαρξη της Θεοφανούς. Η επιβλητική της παρουσίας στον Πύργο των Γερακάρηδων, αλλά και γενικά στην κοινωνία της Κάτω Μάνης, σε συνδυασμό με το κοφτερό της μυαλό, δείχνουν μια γυναίκα που έχει καταφέρει να διαφεντεύσει μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, όπου οι άντρες αρχηγοί δεν μπορούν να της προβάλουν αντίσταση. Διπλωμάτισσα εκεί που θέλει και τιμωρός εκεί που θεωρεί ότι πρέπει να κρατήσει τις ισορροπίες- όπως στην υπόθεση του Πετρούνη. Δεν πρόκειται για μια γιαγιά που κάθεται στον οντά της και πλέκει, αλλά τριγυρίζει σε κάθε γωνιά του πύργου για να γνωρίζει τις κινήσεις όλων και να είναι αυτή πάντα σε θέση ισχύος. Τα μακριά της μαλλιά είναι το σύμβολο της δύναμης της. Όπως εξομολογήθηκε η ίδια, ο πατέρας της την είχε κουρέψει γουλί, όταν πάτησε πόδι, για να παντρευτεί ένα πειρατή. Κι από τότε δεν τα ξανάκοψε ποτέ, για να θυμάται την πρώτη νίκη στην επανάστασή της.

 

Η Μάγισσα: Η Κυπριανή εγκαθίσταται μόνιμα στον Πύργο

 

Σύμφωνα με την ιστορία της, η Κυπριανή, έξι μήνες μετά το θάνατο του άνδρα της, του πειρατή Θράσου Γερακάρη, παντρεύτηκε ένα Μανιάτη άρχοντα, τον Σκλαβούνο. Αυτό το γεγονός έφερε πλήγμα στη σχέση με τον γιο της, τον Σπήλιο και εκδιώχθηκε από τον Πύργο των Γερακάρηδων. Μιλάμε άλλωστε για μία εποχή που οι χήρες φορούσαν μαύρα για το υπόλοιπο της ζωής τους και κατά κάποιο τρόπο «χάνονταν» από τα εγκόσμια – όπως βλέπουμε το παράδειγμα της Ρηνιώς Λάσκαρη. Η κίνηση αυτή της Κυπριανής αποτέλεσε ένα σκάνδαλο για την εποχή, το οποίο όμως δεν την πτόησε και φυσικά δεν άφησε κανέναν να το στρέψει εναντίον της. Είναι τόσο ισχυρή η προσωπικότητά της, αφού βλέπουμε ότι σχεδόν κανείς δεν τη φωνάζει με τα επίθετα των συζύγων της, αλλά όλοι ξέρουν ποια είναι η Κυπριανή. Και φυσικά δε θα μπορούσε να μην έχει και τον ρόλο της πεθεράς. Μάλιστα, πρόκειται για την κλασική ελληνική εκδοχή, καθώς τα «beef» με τη νύφη της, τη Γερακίνα, δίνουν και παίρνουν.

 

Η Μάγισσα : Κυπριανή και Τζανής είναι η μάνα και ο γιος που βγήκαν από την σκοτεινή

 

Η Θέμις Μπαζάκα είναι μια καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός, ακομπλεξάριστη, που δε φοβάται να τσαλακωθεί για έναν ρόλο. Απόφοιτος της Δραματικής σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος έχει πρωταγωνιστήσει στο θεατρικό σανίδι σε έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, ενώ έχει συμμετάσχει σε σπουδαίες κινηματογραφικές παραγωγές όπως «Τα πέτρινα χρόνια» του Παντελή Βούλγαρη, όπου απέσπασε το Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, ενώ οι ερμηνείες της στις ταινίες «Ρεμπέτικο» και «Ακροβάτες του κήπου» της χάρισαν το Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου. Οι πιο παλιοί τη θυμούνται από την ερμηνεία της στο «Μινόρε της Αυγής», ενώ στην τηλεόραση συμμετείχε σε σειρές όπως «Απών», «Σαν αδελφές», «Φλόγα και Άνεμος», «Γυναίκες», «Σκοτεινή θάλασσα» και στις φετινές παραγωγές «Milky way» και φυσικά στη «Μάγισσα».

 

Η Μάγισσα: Η Κυπριανή εισβάλλει απόψε στη σειρά - Ο ρόλος της

 

Όταν ο Λευτέρης Χαρίτος, σκηνοθέτης της σειράς, επικοινώνησε μαζί της, για να της προτείνει το ρόλο της Κυπριανής, στην αρχή δίστασε να δεχτεί, λόγω φόρτου εργασίας. Όπως δήλωσε η ίδια σε συνέντευξή της στο «Στούντιο 4», μόλις διάβασε τα πρώτα κείμενα του ρόλου, σκέφτηκε «…Πόσες φορές θα σου τύχει στη ζωή σου να παίξεις το απόλυτο κακό;» κι έτσι δέχτηκε να παίξει την έξυπνη, χειριστική αλλά και διαβολική Κυπριανή, όπως τη χαρακτήρισε η ίδια. Η ερμηνεία της όμως έχει καταφέρει να κάνει το κοινό να μισήσει και να τη λατρέψει, τόσο για τα μοχθηρές δολοπλοκίες της, όσο και για το δυναμισμό της Ελληνίδας γυναίκας εκείνης της εποχής. Έναν δυναμισμό που μπορεί να μην της είχε δώσει ρόλους εξουσίας, αλλά αυτή κινούσε τα νήματα της ιστορίας. Πολλές φορές δε χρειάζεται κάποιος να φοράει στέμμα, για να γίνει βασιλιάς.

Γνωρίζουμε φυσικά ότι η σειρά έχει αρκετές εκφράσεις στη μανιάτικη διάλεκτο αλλά και πολλές βωμολοχίες. Σε συνδυασμό με τις σκηνές που περιέχουν βία και σεξ, η σειρά έχει και το αντίστοιχο σήμα καταλληλότητας, καθώς από ένα σημείο και μετά γίνεται κατάλληλη για θεατές άνω των 16 ετών. Αν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε μία φράση από τα επεισόδια που έχουν προβληθεί μέχρι στιγμής, για να δείξουμε τι σημαίνει Κυπριανή, θα χρησιμοποιούσαμε το απόφθεγμα της ζωής, το οποίο ακούστηκε δια στόματος του Σπήλιου Γερακάρη – που τον ερμηνεύει εξαιρετικά ο Τάσος Νούσιας: «Η μάνα μου λέει: Του άντρα η ψ@λή, μυαλό δεν κουβαλάει κι άμα της δώσεις να σκεφτεί, γαμ@ντας θα σε πάει.»

Συντάκτης: Κέλλυ Ιακωβίδου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου