Πόσο (αν)ασφαλής αισθάνεσαι στη σχέση σου; Δοκίμασέ την εδώ απαντώντας σε 100 ερωτήσεις!

pillow13983

Δεν είναι λίγες οι καταστάσεις στην καθημερινότητα που μας γεμίζουν απαισιοδοξία και αρνητική ενέργεια, ενώ το να είσαι και να παραμένεις αισιόδοξος στις μέρες μας είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο. Συχνά, η απαισιοδοξία –τόσο η δική μας όσο και των γύρω μας– δημιουργεί σύγχυση στο μυαλό και με τον καιρό μας κάνει δυσλειτουργικούς. Όταν, λοιπόν, κάτι δεν πάει καλά, μοιάζει επιτακτική ανάγκη να βρεθεί μια «θεραπεία».

Επιστημονική ομάδα των πανεπιστημίων Michigan και Harvard, μετά από έρευνα διάρκειας 8 χρόνων, κατέληξε στο ότι ένας αισιόδοξος σύντροφος μπορεί να σε βοηθήσει σε μεγάλο ποσοστό να διατηρήσεις φυσιολογική νοητική λειτουργία. Με λίγα λόγια, η αισιοδοξία του ενός βοηθάει να μην εμφανίσει ο άλλος προβλήματα, όπως άνοια, Alzheimer ή burn-out. Στην έρευνα συμμετείχαν πάνω από 4000 ετερόφυλα ζευγάρια και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι σε βάθος χρόνου η αισιοδοξία του συντρόφου μας βελτιώνει τη δική μας υγεία. Μέλη της επιστημονικής ομάδας διευκρίνισαν ότι όταν ο ένας σύντροφος αντιμετωπίζει τις δυσκολίες και τα προβλήματα της καθημερινότητας με όπλο την αισιοδοξία, το ταίρι του έχει απειροελάχιστες πιθανότητες να εμφανίσει προβλήματα που σχετίζονται με διαταραχές μνήμης.

Πρακτικά όμως πώς γίνεται αυτό; Η απάντηση έχει να κάνει με τη θετική ψυχολογική κατάσταση που δημιουργείται ανάμεσα στο ζευγάρι που συμβιώνει. Συγκεκριμένα, οι ερευνητές τόνισαν ότι ένας αισιόδοξος σύντροφος μπορεί να προτρέψει το ταίρι να τρώει πιο υγιεινά, να γυμνάζεται, να προσέχει γενικότερα την υγεία του. Όταν το ζευγάρι φροντίζει ο ένας τον άλλο, τα αποτελέσματα είναι σαφώς ενθαρρυντικά. Εξίσου σημαντικό είναι πως το όλο περιβάλλον της σχέσης και της συμβίωσης είναι λιγότερο αγχογόνο.

Στα συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνεται ότι η συμβίωση με αισιόδοξο σύντροφο οδηγεί σε πιο υγιή τρόπο ζωής, ενώ παράλληλα τα «αισιόδοξα» ζευγάρια έδειξαν να ανακαλούν μνήμες από κοινές εμπειρίες και γεγονότα χωρίς δυσκολία, τόσο στην αρχή της έρευνας όσο και στο τέλος. Επιπλέον, στις σχετικές με τους εξεταζόμενους πληροφορίες λήφθηκε υπόψιν και η γενετική προδιάθεση για θέματα νοητικής δυσλειτουργίας. Στο συγκεκριμένο σημείο η τοποθέτηση των επιστημόνων ήταν σαφής: ο υγιής τρόπος ζωής επιβραδύνει ή αποτρέπει την εκδήλωση των συγκεκριμένων νοσημάτων.

Το να είναι κάποιος θετικός και αισιόδοξος του δίνει τη δυνατότητα να πιστεύει στις δυνάμεις του και να αντιμετωπίζει κάθε δυσκολία ως πρόκληση και όχι ως εμπόδιο. Όταν, λοιπόν, το καταφέρει κανείς αυτό, νιώθει την έμφυτη ανάγκη να το μεταδώσει και στον σύντροφό του. Ναι μεν η αισιοδοξία είναι κατά 25% κληρονομική, αλλά μπορεί να «αποκτηθεί» και κατά τη διάρκεια της ζωής, να ενισχυθεί ή ακόμα και να μεταφερθεί στους γύρω μας δίνοντάς τους κίνητρο.

Οι καθημερινοί ρυθμοί μάς επηρεάζουν και συχνά φρακάρουν το μυαλό. Γι’ αυτό είναι υγιές να υπάρχει μια διέξοδος να μπορεί κανείς να ανασυγκροτηθεί και να βρει δυνάμεις για να συνεχίσει να προσπαθεί για το καλύτερο. Σε αυτό μπορεί να συμβάλλουν τροφές όπως ο χυμός μύρτιλο και τα goji berries. Δε θα ήταν καλύτερο και πιο ξεκούραστο για το μυαλό να ξέρεις ότι στο σπίτι σε περιμένει ένας αισιόδοξος σύντροφος που θα σου δώσει δύναμη να συνεχίσεις;

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Κέλλυ Ιακωβίδου
Επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Γ.