Ζούμε σε μια εποχή που πολλά πράγματα γύρω μας αλλάζουν. Το Ίντερνετ και τα social media έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και έχουν αλλάξει επίσης για τα καλά την καθημερινότητά μας. Έφεραν τον κόσμο όλο στη δύναμη μερικών και μόνο κλικ και μας έδωσαν τη δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή και να γνωρίσουμε άτομα που υπό άλλες συνθήκες πιθανότατα δε θα βλέπαμε ποτέ μας.

Δεν είναι λίγοι ωστόσο αυτοί που κοιτάζοντας όλη αυτή την αλλαγή επικεντρώνονται σε αρνητικά χαρακτηριστικά της. Θα ακούσεις άτομα να μιλάνε για αποξένωση από τον πραγματικό κόσμο λόγο της ελκυστικότητας του εικονικού, για έλλειψη ουσιαστικής ανθρώπινης επαφής λόγω του υποκατάστατού της που ακούει στο όνομα messenger και Viber.

Ένας άλλος τομέας που σύμφωνα με πολλούς έχει πληγεί ανεπανόρθωτα είναι αυτός του φλερτ. Βλέπεις ξαφνικά μας δόθηκε πρόσβαση σε μια ατελείωτη λίστα ανθρώπων, τους οποίους μπορούμε να προσεγγίσουμε. Αυτό σε συνδυασμό με την ευκολία της ανωνυμίας που προσφέρει η οθόνη, καθώς και την απουσία του φόβου της απόρριψης -γιατί ας είμαστε ειλικρινείς η ιντερνετική χυλόπιτα ουδεμία σχέση έχει με τη κανονική- οδήγησε στη λαμπρή εποχή που μια από της πιο κοινές ατάκες πεσίματος είναι το «gia su kukla. Kane add ime block».

Και φυσικά η κατάσταση δεν έμεινε μόνο στο Ίντερνετ. Όσο και αν κάποιοι υποστηρίζουν ότι το φλερτ face to face κοντεύει να εκλείψει, αυτό δεν ισχύει. Αυτό δε θα συμβεί ποτέ, γιατί εδώ που τα λέμε το φλερτ είναι γραμμένο στο DNA μας. Αυτό που άλλαξε είναι ότι πολλοί είναι αυτοί που «εκπαιδεύτηκαν» στο φλερτ μέσα από το Ίντερνετ, όποτε όταν επιχείρησαν να φλερτάρουν στον κανονικό κόσμο έπεσαν στην παγίδα να ακολουθήσουν τις ίδιες μπρουτάλ και χύμα τεχνικές.

Όχι, παιδιά. Όχι. Το φλερτ θέλει άλλου τύπου κινήσεις. Χρειάζεται και λίγο τακτ. Λίγη διακριτικότητα. Οι τεχνικές του «Gia su kukla» στην πραγματική ζωή έχουν ολέθρια αποτελέσματα και αυτό μπορεί να ποικίλει από μια απλή χυλόπιτα, μέχρι ποτό στη μούρη και άντε μετά να πεις ότι αυτός που το έριξε δεν είχε και δίκιο.

Ο χρυσός κανόνας είναι γνωστός. Φέρσου, όπως θέλεις να σου φερθούν. Αντίστοιχα ο χρυσός κανόνας του φλερτ είναι φλέρταρε όπως θα ήθελες να σε φλερτάρουν. Πώς θα αντιδρούσες αν άκουγες την ατάκα που ετοιμάζεσαι να ξεστομίσεις; Θα γέλαγες; Θα εκνευριζόσουν; Ή μήπως θα τραβούσε την προσοχή και την περιέργειά σου το άτομο που την είπε; Το φλερτ μας πρέπει να έχει κάτι από τον εαυτό μας, όποτε αν εσένα θα σε μαγνήτιζε η ατάκα σου, πες την. Αλλά αφιέρωσε ένα λεπτό μόνο από το χρόνο σου για να το αναλογιστείς αν πραγματικά θα μπορούσες να σε εντυπωσιάσεις πριν τη χρησιμοποιήσεις να προσεγγίσεις τον άλλον.

Επίσης έχε κατά νου ότι η υπεροψία και το φλερτ δεν πάνε παρέα. Είναι αντιαισθητικό και απωθητικό να προσπαθεί ο άλλος να δείξει ότι είναι ο καλύτερος και ότι σαν αυτόν δεν υπάρχει άλλος κανένας. Λίγη υγιής μετριοφροσύνη από την άλλη μπορεί να κάνει θαύματα. Προς θεού δε σου λέω να πας ντροπαλά ή με το φόβο της αποτυχίας κατά νου. Μην μπερδεύεις την υπεροψία με την αυτοπεποίθηση. Ο δυναμισμός και η σιγουριά είναι από τα πιο σέξι και ελκυστικά στοιχεία ενός ατόμου για κάποιους ανθρώπους. Η υπεροψία από την άλλη για κανέναν.

Κάτι ακόμη. Φρόντισε να είσαι ξεκάθαρος και να κάνει έκδηλες τις προθέσεις σου. Δε θες να δημιουργείς στον άλλον ερωτηματικά. Θες να του δημιουργείς τη σιγουριά ότι όντως του αρέσεις και για αυτό κάνεις όσα κάνεις. Για αυτό τα κάνεις άλλωστε. Μην πέσεις στη παγίδα να στέλνεις στον άλλον πολλαπλά μηνύματα (τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά). Θα τον μπερδέψεις και κατά πάσα πιθανότητα θα τον συγχύσεις (και πάλι με όλες τις έννοιες).

Το φλερτ παιδιά είναι τέχνη. Μια τέχνη που μπορεί να μη θέλει κόπο, αλλά σίγουρα θέλει τρόπο. Τον τρόπο να μιλήσεις και να εμπνεύσεις τον άλλον. Να του ξυπνήσεις τα σωστά ένστικτα με πρώτο και σημαντικότερο αυτό της ανταπόκρισης. Και δεν έχει καμία σημασία αν μιλάμε για online φλερτ ή face to face. Σημασία έχει όταν επιλέξεις να προσεγγίσεις κάποιον να το κάνεις με τρόπο όμορφο ανεξάρτητου αποτελέσματος. Γιατί στην τελική όπως έχουμε ακούσει άπειρες φορές, αυτό που αξίζει στο τέλος είναι η διαδρομή.

Συντάκτης: Μαρία Ρουσσάκη
Επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Γ.