Χριστούγεννα. Αγαπημένη περίοδος μικρών και μεγάλων, είτε λόγω Άι Βασίλη, καλάντων και μεγάλων αγκαλιών, είτε λόγω κουραμπιέδων, μελομακάρονων και έξτρα χρόνου σπίτι με την οικογένεια. Μια γιορτινή εποχή, με χιλιάδες συναισθήματα χαράς κι αισιοδοξίας για έναν ακόμη καλύτερο καινούργιο χρόνο. Αναπολώντας λίγο από τις στιγμές του παρελθόντος, αυτές τις Χριστουγεννιάτικες ημέρες, οι περισσότεροι θυμόμαστε σαν χθες το συναίσθημα του να είσαι παιδί, περιμένοντας με αγωνία εκείνο το ξεχωριστό δώρο των νονών. Και κάπως έτσι έρχονται στο μυαλό οι ατελείωτες ερωτήσεις που κάναμε στον εαυτό μας για το τι μπορεί να μας φέρει φέτος.

Ο νονός αποτελεί σημαντικό παράγοντα στη ζωή ενός παιδιού, καθώς χτίζει μια σχέση μαζί του εφ’ όρου ζωής, μια σχέση τόσο βαθιά και ουσιαστική. Ο άνθρωπος αυτός μπορεί τόσο να καλομάθει όσο και να κακομάθει το παιδί. Συνήθως αυτή τη διαφορά την αντιλαμβανόμαστε και στην επιλογή δώρου που κάνει, αλλά κυρίως στον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται την αγορά του. Πολλές φορές στην προσπάθειά του να ευχαριστήσει το βαφτιστήρι τείνει στην υπερβολή, προκειμένου να το εντυπωσιάσει περισσότερο, συχνά μάλιστα όχι μόνο το ίδιο αλλά και τους γονείς, νομίζοντας πως όσο πιο ακριβό και εμβληματικό είναι ένα δώρο τόσο μεγαλύτερα τα εύσημα. Για να το πετύχει αυτό ενίοτε επιδιώκει να μαθαίνει νωρίτερα το τι θα επιθυμούσε το αγαπημένο του βαφτιστήρι είτε κάνοντας ερωτήσεις στο ίδιο, με τρόπο πάντα έτσι ώστε να μην το καταλάβει, ή ακόμη ρωτώντας τους γονείς.

 

 

Μήπως όμως εδώ κρύβεται μια μορφή επίδειξης; Μήπως ελλοχεύει η νοοτροπία του «αν δεν είναι ακριβό δεν αξίζει»; Αν ναι, εκεί ακριβώς είναι που χάνεται η μαγεία. Γιατί, τι να το κάνεις το φαίνεσθαι με ένα μικρό παιδί και τι να του αποδείξεις; Ότι είσαι καλός νονός ή νονά δεν το βλέπει ούτε και το συμπεραίνει κάτω από ένα δέντρο. Η ουσία είναι το θέμα. Η κίνηση, όχι το περιεχόμενο. Το βαφτιστήρι λαχταράει κάτι γιατί είναι από εσένα. Για να πει με καμάρι στα φιλαράκια του ότι του το έδωσε ο νονός ή η νονά. Εσένα θέλει να φλεξάρει, όχι το τηλεκατευθυνόμενο με την κάμερα που άπαξ και πέσει σ’ ένα δέντρο θα το κλαίτε και οι δυο. Να προσφέρεις με τον πλούτο της καρδίας και της αγάπης που έχεις μέσα σου για αυτήν τη μικρή και αθώα ψυχούλα και όχι με τον πλούτο που έχεις στην τσέπη σου.

Μπορεί να έχεις την ιδανική δουλειά, μπορεί να είσαι οικονομικά ευκατάστατος, αλλά στην προσφορά ενός δώρου γεμάτο αγάπη κάπου να το χάνεις, ίσως και χωρίς να το θέλεις. Βέβαια αυτό δεν ισχύει πάντα. Γιατί μπορεί να το κάνεις και για άλλους λόγους, όπως για να πάρεις την ικανοποίηση του καλύτερου δώρου, του καλύτερου πνευματικού γονιού και ό,τι άλλο μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το «καλύτερο», για εσένα. Ένα παιδί, όμως, έχει πάντα ανάγκη από αγάπη. Ένα παιδί περιμένει να εισπράξει λίγη περισσότερη από δαύτη τα Χριστούγεννα κι ακόμη κι αν δεν το παραδέχεται, την περιμένει περισσότερο κι από το περιτυλιγμένο δώρο στο φανταχτερό χαρτί.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πηγαίνουν να διαλέξουν μαζί με το βαφτιστήρι, αφήνοντάς το να επιλέξει το ίδιο στο τέλος. Συχνά η ατάκα είναι «Διάλεξε ό,τι θέλεις. Μην το σκεφτείς καθόλου», μα πόσες φορές δε διάλεξε το παιδί μια απλή κούκλα κι ας είχε από δίπλα το σετ με το σπίτι, το αμάξι και την γκαρνταρόμπα να έρχονται πακέτο; Και ίσως ο νονός να αναρωτιέται το γιατί. Γιατί να διαλέξει κάτι τόσο «φθηνό» -για τα δικά του δεδομένα- ενώ ήθελε να προσφέρει παλάτι ολόκληρο; Και η απάντηση είναι πως τα παιδιά σκέφτονται πιο αθώα από εμάς.

Καλό είναι λοιπόν, να αφιερώνεις χρόνο νονέ και νονά, να βρεις τη μαγεία των εορτών πρώτα εσύ και όταν τη βρεις να την αγκαλιάσεις. Να σκέφτεσαι αν ήσουν στη θέση του, τι θα ήταν αυτό που θα έκανε εσένα πραγματικά χαρούμενο και ευτυχισμένο. Ένα δώρο από καρδιάς ή ένα δώρο υπερεκτιμημένης αξίας που ίσως μάλιστα και να δυσκολεύτηκε όποιος στο έδωσε να αγοράσει;

Δε χρειάζονται ακριβά δώρα, ούτε φανταχτερά περιτυλίγματα. Τύλιξέ το με μπόλικη αγάπη κι ας είναι και χωμένο σε μια τσάντα από σούπερ μάρκετ. Το βαφτιστήρι χρειάζεται κάτι από εσένα για εκείνο με όλη τη μαγεία των Χριστουγέννων.

 

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Γεωργία Μαρίνου
Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Ρουσσάκη