Είμαι σίγουρη πως οι περισσότεροι από εμάς αλλά κι άλλοι τόσοι ανήκουμε στο 1, 300,000,000 πληθυσμό το οποίο επισκέπτεται το YouTube σε καθημερινή βάση. Αυτός ο δεκαψήφιος αριθμός αυξάνεται καθημερινά, αφού όλο και περισσότερος κόσμος επισκέπτεται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα για προσωπική ευχαρίστηση.

Οι περισσότεροι από εμάς, τα τελευταία χρόνια, χρησιμοποιούσαμε το YouTube, για να ακούμε μουσική -εκτός απ’ τη μάνα μου, η μάνα μου βλέπει πώς να κάνει το χταποδάκι του Άκη. Από τότε μέχρι και σήμερα αυτή η συνήθεια δεν έχει αλλάξει, σίγουρα μια φορά τη μέρα θα ανοίξεις τον υπολογιστή, θα πληκτρολογήσεις τον γνωστό σύνδεσμο, θα μπεις στο YouTube κι από ‘κει και πέρα ο καθένας μας θα δει και θα ακούσει ό,τι τραβάει η ψυχούλα του, εκείνη τη στιγμή.

Αλήθεια, αναρωτηθήκατε ποτέ, πότε και ποιο ήταν το πρώτο βίντεο που ανέβηκε; Γνωρίζατε πως η πρώτη ανάρτηση έγινε το 2005 και διαρκούσε μόλις 18 δευτερόλεπτα; Όσο για το περιεχόμενό της; Ένας νεαρός μπροστά από κάτι ελέφαντες. Ο τίτλος του πρώτου βίντεο που ανέβηκε ποτέ, λοιπόν, είναι ”Me at the zoo” και μπορώ να περιμένω 18 δευτερόλεπτα να πάτε να το δείτε. Αφού δεν κρατιέστε, σας έχει φάει η περιέργεια, το νιώθω. Άντε, μετράω αντίστροφα, 18, 17, 16…

Πολύ ενδιαφέρον, έτσι; Εγώ μετά από αυτό το βίντεο απορώ τι κάνω με τη ζωή μου. Απορώ επίσης και με το πόσο τρομακτικά αναπτύσσεται η τεχνολογία κι ο κόσμος παράλληλα. Το YouTube τα τελευταία χρόνια έχει κατακλύσει κι ένα άλλο κομμάτι της ανθρώπινης ζωής πέρα από αυτό της απλής ευχαρίστησης, και μιλάω φυσικά για το επαγγελματικό κομμάτι.

Άνθρωποι από όλο τον κόσμο επαγγέλλονται σήμερα «καναλάρχες», αφού έχουν το δικό τους κανάλι στο YouTube κι ευθύνονται αποκλειστικά οι ίδιοι για τη διαχείρισή του. Το περιεχόμενο του καναλιού τους μπορεί να ‘ναι το οτιδήποτε, να παρακολουθείται απ’ τον οποιονδήποτε, απ’ οποιοδήποτε μέρος της Γης, και φυσικά όποτε κι όσες φορές επιθυμεί ο  subscriber. Μια μικρή άνω τελεία για να μην αφήσω παραπονεμένους αυτούς που δεν ασχολούνται και πολύ. “Subscriber” είναι αυτός που ακολουθεί το οποιοδήποτε κανάλι στο YouΤube. Με αυτή σου την εγγραφή θα ‘χεις πλέον στην αρχική σελίδα προτεινόμενα βίντεο απ’ όλα τα κανάλια στα οποία είσαι subscriber.

Το επάγγελμα, λοιπόν, ενός YouTuber δεν είναι και τόσο εύκολο. Απαιτείται πολύς ελεύθερος χρόνος, πολλή φαντασία κι εννοείται υπομονή, έτσι ώστε να φτάσεις στο επίπεδο για να μπορείς να ζεις –εύκολα– από αυτό. Αρχικά, ένας ΥouTuber χρειάζεται μια κάμερα απ’ την οποία θα βγάζει όλο το περιεχόμενο των βίντεό του. Θα χρειαστεί να καθίσει μόνος του μέσα σε ένα δωμάτιο και να μιλάει μπροστά από αυτή την κάμερα, ίσως να χρειαστεί να την κρατάει και μέσα στη μέση του δρόμου, ανάμεσα σε χιλιάδες κόσμο που θα τον κοιτάει περίεργα. Αλλά αυτό είναι το νόημα ενός καναλιού στο YouΤube. Να μιλάς στο “κοινό” σου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να το κάνεις αυτό και σίγουρα μέσα στις επόμενες γραμμές θα αντιληφθείτε ότι παρακολουθήσατε –κάποια στιγμή– ένα τέτοιο βίντεο.

Αρχικά, έχουμε τα Gaming Videos στα οποία οι YouTubers κάθονται στο δωμάτιό τους και παίζουν συνήθως online παιχνίδια. Αυτό μπορούν να το κάνουν και σε live μορφή κάτι που ξετρελαίνει το φανατικό κοινό που τους ακολουθεί.

Στη συνέχεια, θα δεις σίγουρα κάποια Haul Video,  όπου πολλοί YouΤubers δείχνουν στο κοινό τους ρούχα, παπούτσια, φαγητά ή οτιδήποτε άλλο αγόρασαν, λέγοντας παράλληλα τη γνώμη τους. (Αυτό το έκανε κι η γιαγιά μου, κάθε φορά που πήγαινε σουπερμάρκετ. Α, ρε γιαγιά, πόσο προχώ είσαι!)

Δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στα Vlogs. Ουσιαστικά σε αυτού του είδους βιντεάκια μπορούμε να παρακολουθήσουμε τη μέρα ή την εβδομάδα του συγκεκριμένου YouΤuber ο οποίος αποφασίζει να μοιραστεί μαζί με αυτούς που τον παρακολουθούν ένα εικοσιτετράωρο –ή και παραπάνω­­– απ’ τη ζωή του. Μας παίρνουν μαζί στις διακοπές τους, στις απογεματινές τους βόλτες, μπορεί και πουθενά. Το vlogging είναι ένα απ’ τα πιο περιζήτητα video, αφού όλοι πάνω-κάτω έχουμε το σύνδρομο της κλειδαρότρυπας και μας αρέσει κατά βάθος να παρακολουθούμε πώς περνούν άλλοι την καθημερινότητά τους -πάλι καλά που δεν είμαστε γάτες, γιατί η περιέργεια θα μας σκότωνε προ πολλού.

Σύμφωνα, όμως, με έρευνες τα πιο περιζήτητα βίντεο στο εξωτερικό είναι αυτά που περιέχουν φαγητό. Ο κόσμος τρελαίνεται να βλέπει YouΤubers να καταναλώνουν απίστευτες ποσότητες φαγητών, είτε αυτό λέγεται cheat day είτε “10,000+ calories challenge”. Επίσης, ο κόσμος ζητάει απ’ τους YouTubers και τα “What I eat in a day” ή κάτι τύπου «Δοκιμάζω ιαπωνικά σνακ». Σύμφωνα με τα στατιστικά αυτά είναι τα βίντεο που ψάχνει η πλειοψηφία να δει. Η γιαγιά μου πάντως θα ήταν περήφανη αν τους έβλεπε όλους αυτούς να τρώνε όλο το φαγητό τους.

Δεν μπορούμε, όμως, να μη σταθούμε και στα απαραίτητα κουσκούς! Στον πλανήτη του YouTube υπάρχει και πολύ δράμα! Καλέ, ναι, παρεξηγούνται μεταξύ τους κι αντί να στείλουν ένα μηνυματάκι να λυθεί το ζήτημα, κάνουν ολόκληρα βίντεο κι εξηγούν –σε εμάς και καλά– τι συνέβη. Άσε που μπορεί να το πάρουν και στα δικαστήρια το θέμα. Μιλάμε για τρελό ξεκατίνιασμα. Όχι ότι μας χαλάει και μας να τα βλέπουμε. Αφού τα τραβάει ο οργανισμός μας κάτι τέτοια.

Βλέπετε, όλα αυτά γίνονται γιατί εκεί, στα εξωτερικά, παίζεται πολύ το χρηματικό κομμάτι. Ναι, τα ‘χουμε κι αυτά!  Ο ανταγωνισμός στο ζενίθ, κανείς –σχεδόν– δε χαίρεται και τόσο με την επιτυχία του άλλου, πόσο μάλλον αν εσύ τον βοήθησες να φτάσει μέχρι εκεί που έφτασε (βλ. drama με Tati & James Charles). Μην αρχίσω και για το YouΤube Drama της Ελλάδας μας γιατί θα διαβάζετε αυτό το άρθρο μέχρι να βγει το επόμενο.

Κι επειδή το αναλύσαμε πολύ το θεματάκι, εγώ ένα θα σας πω: Τρελαίνομαι να χαζεύω βιντεάκια στο YouΤube. Μου αρέσει. Το παραδέχομαι, βρε παιδιά. Κι ελληνικό και ξένο YouΤube. Τους θαυμάζω αυτούς τους ανθρώπους. Θέλει κότσια να ξεκινήσεις κάτι τέτοιο, πόσο μάλλον στη χώρα μας, που όσο να ‘ναι το κοινό σου είναι περιορισμένο -λόγω γλώσσας.

Στις μέρες μας, λοιπόν, είναι πολύ πιο σύνηθες να σου απαντήσει κάποιος ότι επαγγέλλεται YouTuber παρά δάσκαλος, γιατρός κ.ο.κ. κι αυτό είναι οκ, και μπράβο τους!

Υ.Γ. Ο πιο ακριβοπληρωμένος YouΤuber αυτή τη στιγμή βγάζει 23 εκατομμύρια, είναι 7 χρονών, κι άντε γεια! Πάω να γίνω Youtuber. Κάντε και κάνα subscribe! Τζάμπα είναι.

 

Συντάκτης: Τζένη Άστρα
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη