Σαββατοκύριακο λοιπόν και θέλεις να χαλαρώσεις. Βάζεις κάτι να τσιμπήσεις ή στρώνεις τραπέζι οικογενειακό κι ανοίγεις τηλεόραση. Ζάπινγκ και πάλι ζάπινγκ. Τι το χρειάζεσαι αφού στο τέλος θα καταλήξεις  να δεις την πιο διαχρονική σειρά ever;

Τα «Φιλαράκια» θα σου κρατήσουν συντροφιά για ακόμη ένα μεσημέρι Σαββάτου ή Κυριακής κι αυτό γιατί δε χορταίνεις ποτέ να βλέπεις τα επεισόδια τους. Είναι αυτοτελή και είναι για όλες τις ώρες, πόσο μάλλον τις μεσημεριανές.

Όσες φορές κι αν δω «Φιλαράκια» ποτέ μα ποτέ δεν είναι αρκετές. Γελάω απίστευτα, παρόλο που το χιούμορ τους είναι καθαρά αμερικάνικο. Ωστόσο υπάρχουν και αρκετές σκηνές με τις οποίες έχω συγκινηθεί.

Συγκινήθηκα όταν ο Τσάντλερ ζητάει επιτέλους από την Μόνικα να τον παντρευτεί ή όταν η Ρέϊτσελ με τον Ρος είναι στη γυναικολόγο και βλέπουν για πρώτη φορά σε υπέρηχο το παιδί τους, ενώ αντίθετα η Μόνικα και ο Τσάντλερ δε μπορούν να γονιμοποιήσουν και αποφασίζουν να υιοθετήσουν. Συγκινήθηκα και όταν η Φοίβη ζει το πιο ρομαντικό σκηνικό γάμου μέσα στο κρύο και το χιόνι αλλά κι όταν ο Τζόι πληγώνεται από την απόρριψη της Ρέϊτσελ.

Δάκρυσα από τα γέλια όταν ο Ρος χωρίζει με τη Ρέϊτσελ οριστικά κι ωρύεται ότι ήταν σε διάσταση “we were on a break”, όταν ο Τζόι είναι στο εστιατόριο με μια φίλης της Φοίβη και την απορρίπτει γιατί δε μοιράζεται το φαγητό του με κανέναν “Joy doesn’t share food” αλλά τρώει τη σοκολατόπιτά της, όταν ο Ρος έπεισε την Ρέϊτσελ και τον Τσάντλερ να ανεβάσουν τον καναπέ στο καινούριο του σπίτι γιατί δεν ήθελε να πληρώσει μεταφορική με αποτέλεσμα ο Τσάντλερ να σφηνώσει ανάμεσα στον καναπέ και την κουπαστή της σκάλας.

Μα από τα πιο αστείο επεισόδια είναι όταν βάζουν στοίχημα αν τα αγόρια ξέρουν καλύτερα τα κορίτσια ή το αντίθετο με αντάλλαγμα το σπίτι των κοριτσιών ή την εκδίωξη του κόκορα και χάνουν η Μόνικα με την Ρέϊτσελ επειδή –αν είναι δυνατόν- δε γνωρίζουν τη δουλειά κάνει ο Τσάντλερ. Είναι δυνατόν να μη γνωρίζεις τη δουλειά κάνει ο φίλος σου;

Ωστόσο η αγαπημένη σκηνή, νομίζω όλων, είναι όταν η Μόνικα αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τον Τσάντλερ στο κρεβάτι και του κάνει ένα σχεδιάγραμμα με τις εφτά ερωτογενείς ζώνες. Ο Τσάντλερ την κοιτάει λες και του είπε ότι είδε εξωγήινο και η λέξη “seven” επαναλαμβανόμενη από την Μόνικα περίπου 8 φορές, σε συνδυασμό με το μίνι οργασμό, με κάνει να κλαίω από τα γέλια κάθε φορά που την πετυχαίνω στο ζάπινγκ.

Πάντα καλοπερνάω με τα «Φιλαράκια» και πώς θα μπορούσα άλλωστε διαφορετικά, αφού έχει στη σειρά μέσα σχεδόν όλους του χαρακτήρες που θα μπορούσες να βρεις σε ένα αληθινό καθημερινό παρεάκι;

Είναι η Φοίβη, ακτιβίστρια, χίππισα, γεμάτη αισιοδοξία και χαμόγελο, που αν και είχε δύσκολα παιδικά χρόνια-μια μαμά να έχει αυτοκτονήσει και μια αδερφή πιο ξινή κι από παλαιωμένο κρασί , συνεχίζει να σκέφτεται θετικά και να μην σκέφτεται μόνο τον εαυτό της. Δοτική, πρόσχαρη και αστεία.

Από την άλλη, η Ρέϊτσελ -η οποία εισβάλει στη ζωή της Μόνικας μετά από χρόνια, καθώς μπαίνει μέσα στην καφετέρια την ημέρα του γάμου της- η οποία πάντα είχε ό,τι ήθελε, κακομαθημένη και αρκετά γκρινιάρα και κλαψιάρα, δε μπορεί στιγμή να μείνει μόνη, βάζει στόχο να ξεφύγει από την κλίκα της οικογένειας και να ορθοποδίσει.

Έπειτα η Μόνικα, πληθωρική με αρκετές ανασφάλειες εξαιτιας του παχύσαρκου παρελθόντος της, χαρακτήρας με πείσμα και τσαγανό, αρκετά ψυχαναγκαστική με την καθαριότητα κι ανταγωνιστική με τον εαυτό της. Θυμάστε που σε ένα επεισόδιο, αποφασίζουν με τον Τσάντλερ να μη γιορτάσουν την ημέρα των Ευχαριστιών και βάζει στοίχημα με τον ίδιο της τον εαυτό ότι θα τον ξεπεράσει;

O Τσάντλερ, αστείος, εξίσου ανασφαλής, φοβόταν τη δέσμευση και κατέληγε πάντα να έχει την Τζένη σαν καβάτζα, στο τέλος αποδεικνύεται ο πιο ψύχραιμος και σταθερός απ’ όλους, αφού καταλήγει να ισορροπεί τρομερά τη Μόνικα, να την αγαπά, να την φροντίζει και να μας αφήνει όλους έκπληκτους.

Ο Ρος από την άλλη, ενώ αρχικά φαινόταν ο πιο σταθερός στο παρεάκι, καταλήγει μέσα σε τρεις σεζόν να παντρευτεί τρεις φορές, να αποκτήσει δύο παιδιά (το ένα με την πρώτη γυναίκα του, Κάρολ, λεσβία εν τέλει και το δεύτερο με τον έρωτα της ζωής του Ρέϊτσελ), να χωρίσει και τις τρεις φορές για να καταλήξει στο τελευταίο επεισόδιο να πει στην Ρέϊτσελ, μετά από 10 χρόνια σειράς, ότι είναι ακόμη ερωτευμένος μαζί της.

Tέλος, ο αξιαγάπητος Τζόι, ο άνεργος ηθοποιός με την ψυχή μικρού παιδιού. Ευαίσθητος, αμετανόητος εργένης, γυναικάς και λιγότερο έξυπνος από τους υπόλοιπους, καθώς έχει εμπλουτίσει πολλές σκηνές με την αργοστροφάδα του, μας έχει κάνει όλους να γελάσουμε περισσότερο από τους υπόλοιπους χαρακτήρες.

Δε γνωρίζω αν αληθεύουν οι φήμες εν τέλει για το απερχόμενο come back της σειράς με μια ταινία τύπου «Πώς είναι τα Φιλαράκια μετά από 22 χρόνια» αλλά μπορώ να σου πω με σιγουριά ότι θα ήθελα πάρα πολύ να μάθω τι απέγιναν οσοι μου κρατάνε συντροφιά εδώ και 22 χρόνια!

Συντάκτης: Λάμδα Βήτα