Article of the day: Γνωρίστε τη νέα pillowfighter Αμάντα Δουλγεράκη στο πρώτο της άρθρο: Δες το εδώ!

r2093

Οι άνθρωποι αρνούμαστε τη φύση μας, τα γούστα μας, τις προσδοκίες μας κι όλο αυτό από φόβο και εσωτερικευμένη ανασφάλεια. Κάποιοι, ακόμη και σήμερα, στηρίζουν ότι όλα τα γούστα που ο κόσμος αρχίζει να αποδέχεται και να μιλάει ανοιχτά για αυτά, είναι πρακτικές που δε θα έπρεπε να υπάρχουν. Ένα ταμπού που ακόμη και σήμερα βασανίζει την κοινωνία είναι αυτό του στοματικού. Αυτό που όμως η κοινωνία δεν ξέρει, είναι πως το στοματικό δεν αποτελούσε πάντα ταμπού, πως οι θρησκείες, οι γειτόνισσες από απέναντι και όλοι οι δήθεν, δεν είχαν πάντα λόγο για το τι θα κάνεις με το στόμα σου. Οι αρχαίοι αποδεικνύονται πολύ πιο ανοιχτόμυαλοι σε γενικές γραμμές -με κάποιες εξαιρέσεις- ας δούμε δέκα facts λοιπόν για το στοματικό στην αρχαιότητα.

 

1. Οι Αιγύπτιοι θεοί ήξεραν

Σε Αιγυπτιακό ταφικό θάλαμο εμφανίζεται μια από τις πρώτες αναφορές στο στοματικό. Αποσπάσματα από επιγραφές σε τοιχογραφίες, αφηγούνται τον μύθο του Όσιρι. Αφού ο θεός έχασε τη ζωή του και κόπηκε σε κομμάτια, η θεά Ίσις προσπάθησε να ενώσει τα κομμάτια αυτά, αλλά δεν κατάφερε να βρει τον ανδρισμό του. Χρησιμοποιώντας την ευρηματικότητά της, έφτιαξε έναν από πηλό και χρησιμοποίησε το στόμα της για να «του δώσει ζωή».

 

2. Τα «θαύματα της Μύρτις»

Οι τοιχογραφίες που διακρίνονται στην αρχαία πόλη της Πομπηίας -γνωστή για την τεράστια φυσική καταστροφή μετά την έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ.- θα μπορούσαν να περιγραφούν ως καθαρά πορνογραφικές. Σχεδόν όλα τα κτίρια, μέχρι κι οι τοιχογραφίες λουτρών, καλύπτονται με εικόνες ερωτικών πράξεων. Με εικόνες, ονόματα και όρους ζωγραφισμένες στις πόρτες των οίκων ανοχής ως μενού υπηρεσιών που μπορούσε κανείς να απολαύσει. Τώρα, χιλιάδες χρόνια αργότερα, αυτές οι επιγραφές μπορούν να διαβαστούν για να περιγράψουν κάποια ονόματι «Μύρτις» που προφανώς ήταν πολύ προικισμένη με το στόμα.

 

3. Ρωμαίοι οι πουριτανοί;

Η επαφή μεταξύ ανδρών ήταν κοινό φαινόμενο στην αρχαία ρωμαϊκή κουλτούρα και δημιούργησε το δικό του χαρακτήρα και τη δική του δυναμική στα κρεβάτια των Ρωμαίων. Παρ’ όλα αυτά θεωρούνταν εξευτελισμός το να κάνεις ή να δέχεσαι στοματικό -κυρίως το να κάνεις. Μάλιστα από τότε ο όρος «sucker» αποτελούσε βρισιά και ήταν μάλιστα πολύ προσβλητικός για έναν Ρωμαίο.

 

4. Ο διχασμός ανάμεσα στους Αρχαίους Έλληνες

Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι πίστευαν ότι το στοματικό είναι σπατάλη σπέρματος και πίστευαν πως αποτελεί πολύ φτωχή πρακτική. Μάλιστα θεωρούσαν υποχρέωση κάθε άντρα να χειρίζεται σωστά το σπέρμα του και να μην το σπαταλάει με τέτοιον τρόπο. Αυτό όμως δεν αφορά στους Αθηναίους. Ανάμεσα στους οποίους ήταν πολύ συχνή πρακτική, ειδικά μεταξύ ανδρών. Μάλιστα όταν ήθελαν να μιλήσουν για αυτό, το αποκαλούσαν «παίξιμο φλάουτου».

 

 

5. Οι Ινδοί και το βιβλίο τους

Στην Αρχαία Ινδία, το στοματικό γινόταν ως τελετουργικό και η αρχική σανσκριτική έκδοση του γνωστού βιβλίου τους, έχει ακόμη και ένα ολόκληρο κεφάλαιο για το «auparishtaka», το οποίο είναι βασικά η τέχνη του στοματικού. Το κεφάλαιο περιγράφει λεπτομερώς οκτώ διαφορετικούς τρόπους να εξασκήσεις τη συγκεκριμένη πρακτική, μερικοί μάλιστα από αυτούς είναι αρκετά περίπλοκοι και μοιάζουν να απαιτούν αρκετή ευελιξία.

 

6. Ο Μεσαίωνας δεν ήταν διασκεδαστική περίοδος για να ζεις

Σε όλους μας είναι γνωστές οι ακραίες κι απαράδεκτες τακτικές που ακολουθούσαν οι εκκλησιαστικοί αρχηγοί στο Μεσαίωνα. Μία από αυτές ήταν η δεκαπενταετής φυλάκιση για όποιον έχει κάνει ή δεχθεί στοματικό -ποινή ισάξια με αυτήν της αφαίρεσης μιας ζωής. Η εκκλησία θεωρούσε πως οι πιστοί πρέπει να ακολουθούν την εντολή του θεού «να είστε γόνιμοι και να πολλαπλασιάζεστε» κι για αυτό απαγόρευε αυστηρά οποιαδήποτε πρακτική δεν οδηγούσε σε τεκνοποίηση.

 

7. Και οι όροι πώς προέκυψαν;

Ήταν το 1894 όταν επινοήθηκε ο όρος «Fellatio». Ο επιστήμονας κι ερευνητής Havelock Ellis τον χρησιμοποίησε σε ένα επιστημονικό άρθρο επί του θέματος. Όσο για τον όρο «blow job», δεν ξέρουμε από πού ξεκίνησε, ωστόσο εμφανίστηκε σε χειρόγραφα στη δεκαετία του ’40. Σήμερα χρησιμοποιούνται κι οι δύο όροι ενώ έχουν επινοηθεί πολλοί ακόμη.

 

8. Οι Γάλλοι και η αγάπη τους για το κρεβάτι

Τα πάντα, από τα φιλιά μέχρι τα προφυλακτικά αλλά και κάποια νοσήματα έχουν αποδοθεί στους Γάλλους. Οι ίδιοι, ως λάτρεις του έρωτα, έχουν διεκδικήσει πολλά εύσημα όσον αφορά τις ερωτικές περιπτύξεις και με το δίκιο τους. Μάλιστα ακόμη και το μεγαλύτερο πολιτικό-ερωτικό σκάνδαλο του 19ου αιώνα ανήκει σ’ αυτούς, όταν το 1899 ο Γάλλος πρόεδρος Felix Faure έχασε τη ζωή του ενώσω απολάμβανε στοματικό από την ερωμένη του.

 

9. Οι σύγχρονοι Αμερικάνοι

Οι πουριτανικοί νόμοι σε μερικές πολιτείες της Αμερικής υπάρχουν μέχρι και σήμερα και βοηθούν να εξηγηθεί, γιατί το στοματικό δεν έφτασε γρηγορότερα στα υπνοδωμάτια των ανθρώπων μέχρι τον 20ο αιώνα. Το στοματικό θεωρούνταν ταμπού, ομοφυλοφιλική πράξη και ήταν στην πραγματικότητα παράνομη σε κάθε πολιτεία μέχρι το 1950. Ένας μεγάλος λόγος για την εισαγωγή της συγκεκριμένης πρακτικής στη λαϊκή κουλτούρα, είναι το μυθιστόρημα «The Godfather» του Mario Puzo.

 

10. Περί κατάποσης 

Σε πολλούς πολιτισμούς η κατάποση σπέρματος είναι μια τελετουργική πράξη. Μάλιστα, τα αρχαία κινέζικα εγχειρίδια το αναφέρουν ως «ουσία yang», και για να επιτευχθεί η φώτιση κάποιου, η ουσία αυτή δεν πρέπει να σπαταλιέται. Ακόμη και στη σύγχρονη εποχή, υπάρχουν φυλές όπως η Sambia της Παπούα στη Νέα Γουινέα, που απαιτούν από νεαρούς άνδρες να κάνουν fellatio και να καταναλώνουν σπέρμα προκειμένου να περάσουν στην ενηλικίωση.

 

Όπως καταλαβαίνουμε, με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι αρχαίοι ήξεραν να ζουν απελευθερωμένοι από ταμπού και περιορισμούς, πολύ περισσότερο από τους σύγχρονους προγόνους μας. Ειδικά αν αναλογιστούμε πως υπάρχει πολιτεία των ΗΠΑ που καταδικάζει το στοματικό ακόμη και σήμερα. Φυσικά για αυτό, δε φταίει μόνο η εκκλησία ή οι κρατικοί αρχηγοί, αλλά η έλλειψη ενημέρωσης και συζήτησης γύρω από κάθε ερωτική πρακτική. Τα ταμπού κούρασαν όμως, τα χρόνια πέρασαν κι εμείς εξελιχθήκαμε, μάθαμε να βάζουμε όρια στις εντολές που δεχόμαστε από μη αρμόδιους φορείς κι αφήσαμε κατά κύριο λόγο τον Μεσαίωνα πίσω μας. Μάθαμε να αγαπάμε και να κάνουμε χαρούμενα τα σώματά μας χωρίς να φοβόμαστε και χωρίς να ασχολούμαστε με ξένους ενδοιασμούς. Ακόμη μαθαίνουμε -και πάντα θα μαθαίνουμε- αλλά αυτή ήταν μια μικρή νίκη της ερωτικής απελευθέρωσης έναντι εκείνων που νομίζουν ότι έχουν το οποιοδήποτε δικαίωμα πάνω στα σώματά μας.

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Ζηνοβία Τσαρτσίδου
Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Ρουσσάκη