%cf%83%cf%86%ce%b4%ce%b4%ce%b3%ce%bd

Η υγιής σχέση με το σώμα μας θα πρέπει να είναι στόχος, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Πολλές φορές πιεζόμαστε να προλάβουμε να χτίσουμε σε ένα μήνα, ακριβώς πριν το καλοκαίρι, ό,τι θα έπρεπε να έχουμε ξεκινήσει να χτίζουμε  από το φθινόπωρο. Η ισορροπία στην καθημερινότητα και οι καλές μικρές καθημερινές συνήθειες, θα μας οδηγήσουν σε σημαντικά αποτελέσματα, τα οποία θα μας τονώσουν σωματικά και ψυχικά όλη τη χρονιά. Μερικές μικρές αλλαγές που όμως με την πάροδο του χρόνου θα μας οδηγήσουν σε μεταμόρφωση είναι οι παρακάτω:

 

1. Η αλυσίδα από μικρές επιτυχίες 

Κοιμηθήκαμε χωρίς να ξενυχτήσουμε, βλέποντας σειρές; Μπράβο, βάζουμε ένα τσεκ στη λίστα με τις μικρές επιτυχίες μας. Περπατήσαμε σήμερα; Ξανά μπράβο. Άλλη μια μικρή επιτυχία, η οποία πρέπει να αναγνωριστεί. Τσιμπολογήσαμε λίγο παραπάνω; Δεν πειράζει, δεν αυτομαστιγωνόμαστε και πάμε και φάμε κάτι που θα μας κάνει να νιώσουμε ακόμη πιο άσχημα. Την επόμενη φορά σκεφτόμαστε το περπάτημα που κάναμε σήμερα κι επιβραβεύουμε τον εαυτό μας με μια πιο υγιεινή επιλογή. Φτιάχνουμε τη δικιά μας αλυσίδα επιτυχιών και προσπαθούμε να την επαναλάβουμε την επόμενη μέρα.

 

2. Ξανά και ξανά… και ξανά

Ό,τι θετικό προσθέτουμε στην αλυσίδα των μικρών επιτυχιών, προσπαθούμε να το επαναλάβουμε την επόμενη μέρα. Η επαναληψιμότητα έχει ζωτική σημασία. Όσες περισσότερες φορές επαναλάβουμε τη μικρή μας επιτυχία και παραμείνουμε σταθεροί σε αυτή, θα δούμε σύντομα τον εαυτό μας να μάς επιβραβεύει. Οι σύγχρονες έρευνες της Νευροεπιστήμης, καταλήγουν στο όριο των 40 ημερών, αν και οι πιο αισιόδοξες μελέτες κάνουν λόγο για μόλις 21. Ο εγκέφαλος υιοθετεί μια καινούργια συμπεριφορά, «διαγράφει» την προηγούμενη και δίνει χώρο στη νέα συνήθεια. Ξεκινάμε να μετράμε αντίστροφα για τις 40 μέρες- στη χειρότερη.

 

 

 

 

3. Τα 10000 βήματα

Αυτό το βήμα θα έπρεπε να είναι το πρώτο στη λίστα μας, αλλά καλύτερα εδώ για μια σταδιακή παρουσίαση. Αναγνωρίζουμε τις μικρές επιτυχίες, τις επαναλαμβάνουμε, αρχίζουμε να φτάνουμε το όριο των 40 ημερών. Η πρώτη καθημερινή σημαντική αλλαγή θα πρέπει να είναι τα 10.000 βήματα κάθε μέρα. Κάθε μέρα όμως, χωρίς ασυνέπεια. Μετράμε με το κινητό. Υπάρχει μια ένδειξη «μπράβο φτάσατε τον ημερήσιο στόχο βημάτων σας.». Κρατάμε την αναγνώριση του κινητού μας. «Μπράβο φτάσατε στον ημερήσιο στόχο σας». Ωραίο δεν ακούγεται; Κάνουμε το ίδιο και την επόμενη. Και κάθε μέρα. Κόβουμε από κάτι που μας κάνει να μην κινούμαστε και περπατάμε. Φτιάχνουμε χρόνο γι’ αυτό,  δίνουμε χρόνο στο περπάτημα. Όπου δίνουμε τον  χρόνο μας, αυτό γινόμαστε. Τα επόμενα βήματα, μετά τα 10.000 βήματα είναι να μειωθεί η όρεξή μας, θα νιώσουμε ότι «κρίμα είναι, έκανα τόσα βήματα να κάτσω και να φάω υπερβολικά», θα νιώθουμε υπερήφανοι για την επίτευξη του στόχου μας. Είναι σίγουρο ότι θα θέλουμε κι άλλο.

 

4. Δεκάλεπτα video εκγύμνασης

Μια άλλη πολύ καλή κι αποδοτική συνήθεια είναι οι δεκάλεπτοι κοιλιακοί και γενικότερα η γυμναστική στο σπίτι παρακολουθώντας σύντομα βίντεο από γυμναστές και γυμνάστριες. Δέκα λεπτά κοιλιακοί, ή δέκα λεπτά για ενίσχυση χεριών ή ποδιών, για όσους έχουν μεγαλύτερη άνεση χρόνου υπάρχουν και εικοσάλεπτα προγράμματα που γυμνάζουν όλο το σώμα. Η υιοθέτηση αυτής τη πρακτικής όταν γίνει με σταθερότητα θα μας πάει πολύ μακριά, όταν γυρίσουμε να δούμε τι δρόμο έχουμε διανύσει με τόσα δεκάλεπτα. Είναι εύκολο γιατί σίγουρα μέσα στη μέρα μπορούμε να βρούμε δέκα λεπτά να αφιερώσουμε στο σώμα μας και θα μας ανοίξει την όρεξη για να ενισχύσουμε τον εαυτό μας με νέες καλές συνήθειες.

 

5. Kάνε κι ένα διάλειμμα

Φυσικά δεν είμαστε πάντα στα καλύτερά μας και κάποιες φορές ο στόχος θα φαίνεται να υψώνεται πελώριος. Πάλι ο χρόνος είναι σύμμαχος, κάνουμε παύση, ένα διάλειμμα. Εννοείται, όχι από τα 10.000 βήματα. Αυτό τελείωσε, θα είναι σταθερή συνήθεια. Βάζουμε την αγαπημένη μας μουσική και θα πάμε για περπάτημα. Παίρνουμε  λίγο χρόνο, αφήνουμε μια ιδέα να δουλέψει, κάνουμε ένα δημιουργικό διάλειμμα, γελάμε, βγαίνουμε με ανθρώπους που μας φτιάχνουν τη διάθεση. Δικαιούμαστε ένα μικρό διάλειμμα. Μετά συνεχίζουμε το δρόμο μας.

Συντάκτης: Αιμιλία Λυμπέρη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου