paul1178

“Be fit”, “love your body” κτλ. Και κάπως έτσι, στην εποχή της εικόνας αλλά και της αυτοβελτίωσης, έχει αρχίσει ο κόσμος πλέον να βλέπει με άλλο μάτι τη γυμναστική. Πλέον οι περισσότεροι –αν όχι όλοι– ακολουθούμε έναν πιο ισορροπημένο τρόπο ζωής στην καθημερινότητά μας. Τρώμε υγιεινά –ή έστω το προσπαθούμε–, αλλά παράλληλα αφιερώνουμε χρόνο και στο να γυμνάσουμε και να ενδυναμώσουμε το σώμα μας. Μην ξεχνάμε, εξάλλου, πως η γυμναστική είναι κι η καλύτερη εκτόνωση απ’ το στρες.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση συμβάλει θετικά στην υγεία μας, τόση τη σωματική όσο και την ψυχική. Μας βοηθά να αυξήσουμε την αυτοεκτίμησή μας, βελτιώνει τη διάθεσή μας, δημιουργεί μια ελπιδοφόρα αλλαγή στο σώμα μας, που γίνεται κίνητρο για να συνεχίσουμε, βοηθάει στην κατάθλιψη, καθυστερεί τη γήρανση, ενώ ωφελεί και τους καπνίζοντες που έχουν αποφασίσει να κόψουν το τσιγάρο.

Η γυμναστική, λοιπόν, έχει να δώσει πολλά θετικά αποτελέσματα και προς απογοήτευση όσων ψάχνουν κάτι αρνητικό κι αποθαρρυντικό σ’ αυτήν, δεν υπάρχει κανένας πειστικός λόγος για να μην την εντάξουμε στη ζωή μας. Πέρα απ’ τα ακλόνητα οφέλη στην υγεία μας, γεμίζει και το πρόγραμμά μας ευχάριστα. Έτσι, πολλοί επιλέγουν να ξεκινούν ή να κλείνουν δυναμικά κι αισιόδοξα τη μέρα τους, πηγαίνοντας για τρέξιμο στο πάρκο ή με μια επίσκεψη στο γυμναστήριο πριν ή μετά τη δουλειά. Άλλοι, αθλητές απ’ τη μικρή τους ηλικία ως και σήμερα, δε σταματούν να αποτελούν παραδείγματα δύναμης και πειθαρχίας. Υπάρχουν, όμως, κι εκείνοι που, λόγω χρόνου, προσωπικής τους ανασφάλειας, κόστους ή για όποιον άλλο δικό τους λόγο, έχουν μετατρέψει το σπίτι τους σε γυμναστήριο.

Η αλήθεια είναι πως το σπίτι μας είναι ο ναός μας. Δεν είναι απλώς τέσσερις τοίχοι, τούβλα και μπετόν. Το σπίτι έχει σώμα και καρδιά, έχει αναμνήσεις, συναισθήματα, ανθρώπους. Με το να αμφισβητείς το κατά πόσο μπορεί να αποδώσει η γυμναστική στο σπίτι είναι σαν να αναιρείς την αύρα που μπορεί να σου μεταδώσει αυτός ο χώρος. Το να αισθάνεσαι άνετα στο περιβάλλον σου είναι το πρώτο σημαντικό βήμα.

Στο σπίτι μας είμαστε πάντα ο εαυτός μας. Κάνουμε ό,τι θέλουμε, χωρίς να μας απασχολεί το πώς θα φαινόμαστε στους άλλους. Έτσι αφηνόμαστε και στη γυμναστική. Φοράς τα αθλητικά σου, βγαίνεις στο μπαλκόνι ή κάνεις λίγο χώρο στο σαλόνι (αν δεν έχεις ορίσει ένα συγκεκριμένο σημείο μες στο σπίτι για την άθλησή σου), βγάζεις τα όργανά σου (ενώ μπορείς να χρησιμοποιήσεις κι εναλλακτικά διάφορα αντικείμενα του σπιτιού για να γυμναστείς) και φτιάχνεις το πρόγραμμά σου, σύμφωνα με το τι θες εσύ να ακολουθήσεις, με βάση τι σου αρέσει και τι αντέχεις, προσαρμόζοντας τον χρόνο σου στα δεδομένα σου, χωρίς να σε πιέζει κανείς.

Ούτε πολύπλοκα μηχανήματα, ούτε να περιμένεις πότε θα τελειώσει ο άλλος για να πας στο όργανο που θες, ούτε να ανησυχείς πώς φαίνεσαι κι αν κάποιος σε κοιτάζει ή σε κρίνει, ούτε να σου επιβάλλει κανείς πόση ώρα θα πρέπει να κάνεις το καθετί. Μπορείς παράλληλα να παρακολουθείς ασκήσεις απ’ τον υπολογιστή, ενώ επιλέγεις και τη μουσική που προτιμάς, για να σου δίνει την αντίστοιχη ενέργεια. Κάνεις όσα διαλείμματα θες και συνεχίζεις όποτε και για όσο θες.

Το πιο σημαντικό για κάποιους είναι ότι είναι οι ίδιοι δάσκαλοι του εαυτού τους. Χωρίς να τους δίνει κάποιος εντολές, χωρίς να τους οριοθετεί χρονικά. Είναι παράλληλα δάσκαλοι και μαθητές. Κανείς δεν αναιρεί τη σημαντικότητα ενός επαγγελματία γυμναστή, που όχι μόνο θα σου βγάλει ένα πρόγραμμα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, αλλά θα σου δείξει και τον σωστό τρόπο για κάθε άσκηση, ώστε να μην τραυματιστείς, ενώ παράλληλα η παρουσία του θα σε πειθαρχεί. Δε λειτουργούν, όμως, όλοι έτσι. Για κάποιους η πίεση φέρνει αντίθετα αποτελέσματα. Αγχώνονται κι απογοητεύονται ευκολότερα. Σίγουρα, ένας γυμναστής γνωρίζει καλά τι κάνει, όμως κανείς δε γνωρίζει καλύτερα από μας τις αντοχές και τα όριά μας.

Εξάλλου, αν βρούμε τον κατάλληλο άνθρωπο που μπορούμε να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης, μπορούμε να δουλέψουμε μ’ έναν personal trainer απ’ την άνεση του σπιτιού μας, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία του επαγγελματία με την ασφάλεια του χώρου μας.

Έτσι, λοιπόν, το σπίτι μας δεν είναι μόνο για ύπνο και χουχούλιασμα αλλά και το τέλειο περιβάλλον για άσκηση, και κανείς δεν έχει πια δικαιολογία, γιατί όλοι λέμε «ναι» στη γυμναστική στο σπίτι, στο καταφύγιό μας!

Συντάκτης: Χρύσα Αρώνη
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη

Κάνε σχόλιο!

Έχεις κάποια ιδέα για άρθρο;

Μπορείς να μας προτείνεις ένα θέμα που θα ήθελες να διαβάσεις σε κάποιο απ' τα επόμενα άρθρα μας!