Article of the day: Γνωρίστε τη νέα pillowfighter Αμάντα Δουλγεράκη στο πρώτο της άρθρο: Δες το εδώ!

rt

Νεύρα τεντωμένα, άνθρωποι γεμάτοι ένταση, ξαφνικά ξεσπάσματα. Τη στιγμή που είμαστε ανέμελοι, κάποιος μας τα χώνει και μας προσβάλει ή μας βρίζει. Αλλιώς αντιδρούμε εάν είναι δικός μας άνθρωπος κι αλλιώς εάν είναι κάποιος που δεν τον ξέρουμε καλά και βρέθηκε τυχαία δίπλα μας. Σ’ έναν οποιοδήποτε χώρο, επαγγελματικό ή μη, ακόμη και στον δρόμο, στο λεωφορείο, σε μια δημόσια υπηρεσία, παντού υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι, εκείνοι που θα φωνάξουν, θα δημιουργήσουν πρόβλημα και θα μιλήσουν άσχημα με το παραμικρό.

Πώς θα αντιδράσουμε λοιπόν σε μια ξεκάρφωτη επίθεση των ανθρώπων που δεν γνωρίζουμε καλά; Υπάρχουν επιλογές κι ο καθένας διαλέγει και παίρνει. Όταν δεχόμαστε μια άδικη επίθεση, είμαστε σε πλεονεκτική θέση γιατί το άλλο άτομο είναι θυμωμένο κι έχει αρνητικά συναισθήματα, ενώ εμείς είμαστε ήρεμοι. Αυτό είναι ένα σημαντικό σημείο και μπορεί να μας βοηθήσει. Καθ’ όλη τη διαδικασία κι όποιο στιλ αντιμετώπισης κι αν επιλέξουμε, καλό είναι να θυμόμαστε ότι δεν φταίμε εμείς σε κάτι, ότι είναι θέμα του άλλου ανθρώπου και δε θα το λύσουμε εμείς. Η αποστασιοποίηση από την κατάσταση κι η διατήρηση ουδέτερων συναισθημάτων είναι το κλειδί πάντως. Γιατί εάν δεν έχουμε αυτά στο μυαλό μας κι εμπλακούμε συναισθηματικά, θα οδηγηθούμε σε ακραίες συμπεριφορές που μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την ψυχική και τη σωματική μας ακεραιότητα.

Ας δούμε μερικές επιλογές αντίδρασης στις random προσβολές και λεκτικές επιθέσεις κάποιου:

 

 

1. Αποχωρούμε ηρωικά

Δεν μπλεκόμαστε στη διαμάχη, δεν μας αφορά και δεν δίνουμε προσοχή, σηκωνόμαστε, φεύγουμε και πάμε σε άλλο χώρο. Το άτομο που μας φωνάζει και μας προσβάλει, θα κάνει το ξέσπασμά του και μετά θα ηρεμήσει. Μάλιστα, βλέποντας τη δική μας ανωτερότητα πιθανόν να μας ζητήσει συγγνώμη για την ένταση και τα νεύρα. Φωνάζοντάς του κι εμείς απλά θα δημιουργήσουμε περισσότερο θόρυβο -και- μέσα μας.

 

2. Ζητάμε τη βοήθεια του κοινού

Ζητάμε από τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους να μας βοηθήσουν σε περίπτωση που τα πράγματα ξεφύγουν. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε πότε δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε μόνοι μας κάπου. Ακόμη πιο σημαντικό είναι να έχουμε το θάρρος να το παραδεχτούμε και να ζητήσουμε βοήθεια. Όσοι έχουν τη δύναμη να το κάνουν, είναι πολύ ανώτεροι από κάθε δήθεν τύπο που τρίζει δόντια αριστερά κα δεξιά.

 

3. Κατά μέτωπο επίθεση

Υπάρχει πιθανότητα εάν κι εμείς αντιδράσουμε, η άλλη πλευρά να έρθει απροετοίμαστη ή ακόμη και να ντραπεί κι από το σοκ να μαζευτεί. Φυσικά, όταν μιλάμε για κατά μέτωπο επίθεση, δεν εννοούμε ούτε μπουνιές, ούτε φωνές. Μια αποστομωτική, έξυπνη και διπλωματική απάντηση είναι πάντα η καλύτερη. Άλλωστε δε θέλουμε να δείξουμε στον άλλον πως ταυτιζόμαστε μαζί του, αλλά να καταλάβει πως διαφέρουμε.

 

4. Ακούμε με στωικότητα και μακαριότητα

Ένα άλλο στιλ αντιμετώπισης που ταιριάζει στους ψύχραιμους ανθρώπους, είναι να ακούσουν την προσβολή με ηρεμία. Εκείνοι καταλαβαίνουν πως το άλλο άτομο θα τα πει και θα ξεθυμάνει. Άλλωστε με αυτόν τον τρόπο, ο οποιοσδήποτε κατανοεί πως η προσβολή δεν απευθύνεται ουσιαστικά σ’ εκείνον. Γιατί ο μόνος λόγος να επιτεθεί κανείς σε κάποιον ξένο, είναι επειδή δεν αντέχει τον ίδιο του τον εαυτό κι αναγκάζεται να τον φορτώσει σ’ άλλους.

 

5. Ενσυναίσθηση

Εδώ όχι μόνο ακούμε, αλλά απαντάμε με φράσεις του τύπου: «Kαταλαβαίνω ότι είσαι πολύ θυμωμένος», «Bλέπω ότι έχεις μεγάλη στεναχώρια, θα ήθελες να μιλήσουμε;». Χρειάζεται να είμαστε ψύχραιμοι, αλλά και να μπορούμε όντως να κατανοήσουμε ότι κάτι συμβαίνει στον άνθρωπο αυτό για να μας κάνει μια άσχετη επίθεση. Ας είμαστε ένα «αυτί» για κάποιον που το χρειάζεται, έτσι όχι μόνο δε θα νευριάσουμε, αλλά θα είμαστε περήφανοι για τον εαυτό μας.

 

Εν τέλει όποιον τρόπο και να επιλέξουμε για να αποφύγουμε έναν διαπληκτισμό, σημασία έχει στο τέλος να αισθανόμαστε καλά με τον εαυτό μας και την επιλογή μας. Να είμαστε εντάξει με την απόφαση που πήραμε, όποια κι αν ήταν αυτή. H L.J Smith είπε «Γιατί οι άνθρωποι πιστεύουν πως η ένταση της φωνής τους θα πετύχει, όταν δεν πετυχαίνει η λογική;». Η αλήθεια όμως είναι πως οι άνθρωποι φωνάζουν συνήθως όταν δεν έχουν λογικά επιχειρήματα, όταν το μόνο που τους έχει μείνει είναι η ένταση. Γι’ αυτό είναι καλό να προσπαθούμε να μην είμαστε αυτοί οι άνθρωποι, να είμαστε οι άλλοι, οι ψύχραιμοι, αυτοί που απαντάνε με εκκωφαντικές σιωπές ή σοφά λόγια.

 

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

 

Συντάκτης: Αιμιλία Λυμπέρη
Επιμέλεια κειμένου: Ζηνοβία Τσαρτσίδου