Είναι κοινώς αποδεκτό πως η επιλογή των ερωτικών μας συντρόφων δεν είναι μια τυχαία διαδικασία μα μια εσωτερική διεργασία με βαθύτερα αίτια. Το οικογενειακό περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα οι γονείς μας, συμμετέχουν ενεργά στην επιλογή του συντρόφου μας κι ας μη ρωτάμε καν τη γνώμη τους. Ήδη από την αρχαιότητα πιστεύεται πως η γονεϊκή επιρροή είναι καθοριστική για να μας προσελκύσει ή να μας απωθήσει μια προσωπικότητα. Σήμερα, μελετώντας την επιστήμη της ψυχολογίας και γνωρίζοντας λίγο καλύτερα τη φύση μας, κατανοούμε πως η επιλογή όλων των ανθρώπων γύρω μας, είτε ως παρέα είτε ως σύντροφοι, καλύπτει κάποιο κενό μας.

Παρ’ όλο που πρόκειται για μυθοπλασία, οι ελληνικές σειρές διαθέτουν πλήθος παραδειγμάτων από ανθρώπους που ενώθηκαν για να συμπληρώσουν ο ένας τα κενά του άλλου. Δε γνωρίζουμε αν ο σεναριογράφος το σκέφτηκε έτσι ακριβώς, μα σίγουρα αν επρόκειτο για αληθινά παραδείγματα, θα κατανοούσαμε με ευκολία για ποιο λόγο οι συγκεκριμένοι άνθρωποι είναι μαζί.

 

Κωνσταντίνος Κατακουζινός- Ελένη Βλαχάκη

Μπορεί να μη γνωρίσαμε τους γονείς του Κωνσταντίνου μα ξέρουμε πως η Ελένη θα είναι σίγουρα ευτυχισμένη με τον Κωνσταντίνο. Ο Κωνσταντίνος προσφέρει στην Ελένη τη σταθερότητα και την ασφάλεια που όπως αντιληφθήκαμε από το λίγο που τη γνωρίσαμε, δεν προσέφερε η μαμά της.

 

Περίανδρος Πώπωτας- Πενέλοπε Μαρκάτος

Μπορεί στο τέλος να κατέληξε με τη Χαρά, μα η πρώτη του επιλογή ήταν ξεκάθαρα επηρεασμένη από τη μητέρα του. Ελαφρώς σνομπ, λεπτεπίλεπτη, με κοινωνική θέση, η Πηνελόπη παρέπεμπε αρκετά στη μητέρα του Περίανδρου.

 

 

Διονύσης και Βάνα Δάγκα

Η μητέρα του Διονύση παρουσιάζεται ως μια δυναμική προσωπικότητα που ανέκαθεν τον χειραγωγούσε. Έτσι, η επιλογή μιας συντρόφου ευκολόπιστης σαν τη Βάνα, ίσως αποτελούσε και μονόδρομο για τον Διονύση που δέχτηκε από μικρή ηλικία τόση πίεση.

 

Δέσποινα Απέργη- Ιωάννης Μεγαπάνος

Θαύμαζε το έργο του πατέρα της και συμμετείχε ενεργά σε αυτό. Ήθελε να σώσει τον τόπο της και φυσικά δεν την άφησε ανεπηρέαστη ο ζήλος που έδειξε ο Ιωάννης στην όλη επιχείρηση. Τα «πιστεύω» του μπαμπά της εκπροσωπήθηκαν στο έπακρο από τον Ιωάννη κι αυτό ίσως αποτέλεσε ένα ισχυρό κίνητρό για τη Δέσποινα στο να τον ερωτευτεί.

 

Δήμητρα-Θοδωρής

Μπορεί να δείχνει πως ενοχλείται από την πίεση της Δήμητρας μα στην «πραγματικότητα» μπορεί και να την επιζητεί αφού όπως παραδέχτηκε σε κάποια επεισόδια δεν έλαβε και ιδιαίτερη στοργικότητα από τους γονείς του.

 

Ασημάκης Λαζάρου- Καίτη Τόνγκα

Το λες και ξεκάθαρο οιδιπόδειο το κόλλημα του Λαζάρου με την Καίτη. Μάνα χειριστική, δυναμική κι αποφασιστική, ό,τι πρέπει για ταύτιση με μια θέση κύρους κι εξουσίας, όπως αυτή της καθηγήτριας στα μάτια ενός μαθητή.

 

Μήτσος-Αφρούλα

Μπορεί στο «ευτυχισμένοι μαζί» ο Μήτσος να ήταν αρκετά αναποφάσιστος ως προς την επιλογή συντρόφου αλλά η τελική του επιλογή ήταν ξεκάθαρα η μητέρα του σε μικρότερη ηλικία. Ο χαρακτήρας της Αφρούλας και της Βίκης ταυτίζονται σε πάρα πολλά σημεία, με κύρια το tough love, τον δυναμισμό, τον σαρκασμό αλλά και την ευαισθησία μπροστά στους ανθρώπους που αγαπούν.

 

Σωτήρης Μπεζεντάκος- Στέλλα Παπαλημναίου

Την καρδιά του «δύσκολου χαρακτήρα» της σειράς δε θα μπορούσε να κλέψει άλλη εκτός από τη Στέλλα η οποία ήταν εξοπλισμένη με το βασικότερο στοιχείο που παρέπεμπε στη μητέρα του: τη φροντίδα. Ειδικά μετά το επικό «Σωτήρη, σε πειράξανε;» ο Σωτήρης σίγουρα κατάλαβε πως η Στέλλα ήταν η μόνη γυναίκα που θα μπορούσε να του δείξει την αφοσίωση και την καλοσύνη που έλαβε από τη μητέρα του.

 

Μαρίζα Πασπάτη- Θάνος Ποντίκης

Και πάλι η θέση εξουσίας ήταν αυτή που συνέβαλε στον τηλεοπτικό έρωτα. Μεγαλώνοντας με τον εργοστασιάρχη πατέρα της που «κυβερνούσε» ένα ολόκληρο εργοστάσιο και σπίτι, η Μαρίζα ερωτεύτηκε τελικά εκείνον που ασκούσε εξουσία στο δικό της κόσμο.

 

Λεωνίδας- Μαριλένα

Ήταν ξεκάθαρη η αδυναμία που είχε ο Λεωνίδας στη μητέρα του. Όπως επίσης ήταν ξεκάθαρα και τα κοινά στοιχεία της Μαίρης με τη Μαριλένα: δυναμικές, αποφασιστικές, έξυπνες, με ιδιαίτερη αγάπη στο Λεωνίδα.

 

Ίσως πρόκειται για απλές συμπτώσεις που δε σκέφτηκε καν ο σεναριογράφος, ωστόσο στην πραγματική ζωή, αν αναλογιστούμε θα δούμε πως κάθε άνθρωπος έχει τον ρόλο του. Ασυνείδητα οι επιλογές μας, γίνονται βάσει κριτηρίων ταύτισης ή κενών που μας δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της ζωής μας και συνδέονται άμεσα με τους γονείς μας και τα παραδείγματα που λάβαμε. Όσο και να μη θέλουμε να το παραδεχτούμε, ο Φρόιντ είχε δίκιο.

 

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Ολίνα
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου