Λίγα ρούχα, τον έρωτά σου, ίσως ένα ζευγάρι ακόμα, ή μόνο φίλοι που να μοιράζεστε την ίδια καλή διάθεση για ταξίδια, όρεξη για εξερεύνηση, φωτογραφική μηχανή, ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, να διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης κι οι υπόλοιποι -προαιρετικά- διαθέσιμες ελεύθερες ημέρες μακριά από υποχρεώσεις κι οι δρόμοι είναι ανοιχτοί για ένα ταξίδι (με χειμωνιάτικη διάθεση) σε τρεις χώρες της Ευρώπης.

Τελικός προορισμός η Γαλλία, αλλά για να φτάσετε ως εκεί, θα χαράξετε μια πορεία που σίγουρα θα σας προσφέρει πολλά από αξιοθέατα και τοπία, ενώ στο τέλος θα πάρετε ό,τι μπορεί να σας δώσει η χαρά του ταξιδιού, συλλέγοντας εμπειρίες κι εικόνες. Γιατί με αυτοκίνητο; Παρέχει αυτονομία κινήσεων, μπορείτε ν’ αλλάξετε με ευκολία τις επιλογές της διαδρομής σας, διαμορφώνετε μόνοι σας το πρόγραμμά σας και σαν το ταξίδι με καλή παρέα κι αμάξι, δεν έχει.

Το ταξίδι αυτό δεν έχει πολυτέλεια κι ακριβά ξενοδοχεία, αλλά πολλή οδήγηση και μάτια ανοιχτά που να μη χορταίνουν να βλέπουν. Χρειάζεται σχεδιασμός, προετοιμασία κι έρευνα για φτηνά μοτέλ και βενζινάδικα, για να μη μείνεις στη μέση του πουθενά άυπνος και χωρίς καύσιμα, τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι πιο φθηνά από ό,τι στην Ελλάδα. Εφοδιαστείτε με τρόφιμα που δε χρειάζονται προπαρασκευή, νερό, καφέ, ταξιδιωτικά application, gps κι απολαύστε το ταξίδι.

Με κατεύθυνση το λιμάνι της Πάτρας κι από εκεί με το καράβι για Ανκόνα, ξεκινάει το ταξίδι, Μετά από περίπου 22 ώρες αποβιβάζεστε στο Ιταλικό λιμάνι. Οι επιλογές προορισμού η Bologna -5 ώρες περίπου και 230 χιλιόμετρα- και στη συνέχεια το Milano, άλλες 5 ώρες κι άλλα 245 χιλιόμετρα με ενδιάμεσες σταθμούς ενδιαφέροντος την Modena ή την Cremona. Από εκεί και πέρα είναι υποκειμενικό το πού θα διανυκτερεύσετε και πόσες μέρες θα διαθέσετε για την εξερεύνηση των τοπικών αξιοθέατων, από εκκλησίες, καθεδρικούς ναούς και πλατείες, ως τα μουσεία της Ducati και της Ferrari και των βιολιών της Cremona. Όσο για το φαγητό, δε χρειάζεται να πούμε πολλά για την Ιταλία εκτός του να ψάξετε επωνυμίες τύπου trattoria αλλά και να κρατηθείτε μακριά από κεντρικά σημεία της πόλης ή από εστιατόρια με φωτογραφίες στα μενού.

Η συνέχεια του ταξιδιού από Milano, βρίσκει τα Ελβετικά σύνορα μρ προορισμό τη Γενεύη με τα υπέροχα πάρκα της και το μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Σε 6 ώρες περίπου έχετε φτάσει, με ενδιάμεσα σημεία ενδιαφέροντος το Montreux με τους κρεμαστούς αμπελώνες με θέα τη λίμνη που τον χειμώνα παγώνει, αλλά και τη Lausanne με τον καθεδρικό της ναό -εντυπωσιακός για νυχτερινή επίσκεψη- και τα Escalier du Marche. Εερευνήστε τις βόρειες όχθες της λίμνης Leman με σημείο κατατεθέν το σιντριβάνι Jet d’ Eau. Θ’ αναπνεύσετε τον αέρα μιας απίθανης καθαρής πόλης κοντά σε νερό, που έχει τόσα να κάνεις και τόσα να δεις, αφήνοντάς τη να σας αλλάξει την οπτική. Για διανυκτέρευση θα βρείτε δωμάτια σε ξενοδοχεία, σε τιμές για όλα τα πορτοφόλια, με πρωινό, για να γευτείτε τα τοπικά κρουασάν, μαρμελάδες κι ελβετικό μούσλι. Για φαγητό δοκιμάστε fondue τυριών, ψωμί Zopf, φυσικά σοκολάτες κι ό,τι άλλο γλύκισμα σας σερβίρουν, σε μια πανδαισία γεύσεων, στον παράδεισο των Άλπεων. Βέβαια, υπάρχει και η λύση των σνακ και τροφίμων από το super market που φυσικά είναι και φθηνότερη. Σημείωση: να ξέρετε ότι στην Ελβετία μετά τις έξι το απόγευμα δε θα βρείτε και πολλά πράγματα ανοιχτά.

Επόμενος σταθμός, αφού αφήσετε τη χώρα της σοκολάτας, η Γαλλία, με τελικό προορισμό το Παρίσι σε 8 ώρες και 511 χιλιόμετρα, έχοντας ενδιάμεσα πολύ μεγάλο αριθμό επιλογών σε πόλεις κι οδικές διαδρομές μέσα από δάση και πράσινες πλαγιές. Επιλέξτε άφοβα οποιοδήποτε υπαίθριο πάρκινγκ για να πάρετε ανάσες. Μοιάζουν με πάρκα, χώροι ξεκούρασης με υπαίθριους πάγκους για φαγητό και τουαλέτες πολυτελείας. Όσο για το οδικό δίκτυο, θ’ απολαύσετε την οδήγηση από την αρχή μέχρι το τέλος ειδικά στους αυτοκινητοδρόμους. Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι αν κάνετε αυτό το ταξίδι χειμώνα είναι πολύ σημαντικό να διαθέτετε αλυσίδες καθώς είναι πολύ πιθανό να συναντήσετε χιόνια σε επαρχιακές οδούς.

Επισκεφθείτε τη Dijon μετά από 3 ώρες οδήγησης και περιηγηθείτε «στο μονοπάτι της κουκουβάγιας». Έπειτα μπορείτε να ερευνήσετε το ιστορικό κέντρο της πόλης, να γνωρίσετε τη μασκότ της πόλης και φεύγοντας, να αγγίξετε το ομοίωμά της με το αριστερό σας χέρι, κάνοντας μια ευχή. Συνεχίστε το ταξίδι σας και σε 5 ώρες θα έχετε βρεθεί στο ονειρεμένο Παρίσι. Προσοχή στην οδήγηση: εκεί οι διαβάσεις πεζών δεν είναι αδιάφορες λευκές γραμμές στον δρόμο. Θα πρέπει να σταματήσετε υποχρεωτικά παραχωρώντας την προτεραιότητα στους πεζούς ό,τι κι αν λέει το φανάρι σας. Επίσης το πάρκινγκ στο Παρίσι είναι τσιμπημένο, με τιμές ως και 30 ευρώ την ημέρα, οπότε φροντίστε να αφήσετε το αυτοκίνητο περιφερειακά της πόλης όπου και οι τιμές είναι πιο προσιτές. Άλλωστε εντός της πόλης υπάρχει άριστη συγκοινωνία για τις μετακινήσεις σας.

Όσο για τα αξιοθέατα, δε θα πρέπει να παραλείψετε μια βόλτα με το bateaux στον Σηκουάνα, φυσικά να δείτε τον πύργο του Eiffel, την Place de Concorde, τα Ηλύσια πεδία, την Αψίδα του Θριάμβου κι εννοείται τις Βερσαλίες, που εκτός των χώρων του παλατιού, έχουν να προσφέρουν τους εξαιρετικούς τους κήπους. Εξυπακούεται ότι πρέπει να επισκεφτείτε το Sacre Coeur, ειδικά αν είναι Κυριακή, που στα πλατώματά του -αν είστε τυχεροί- μπορείτε ν’ απολαύσετε αυτοσχέδια καλλιτεχνικά σχήματα χορευτών και μουσικών και να καταλήξετε στην Μονμάρτρη περιδιαβαίνοντας την πλατεία των ζωγράφων, παρασυρόμενοι απ’ όλες αυτές οι παρουσίες της τέχνης που ακόμη πλανιούνται στον αέρα. Διαθέστε μια ολόκληρη ημέρα για το μουσείο του Λούβρου κι απολαύστε όλες τις μορφές τέχνης που εκτίθενται στον χώρο. Σημείωση: Στο Παρίσι έχει παντού ουρές. Επίσης καλό είναι να επιλέξετε πού θέλετε να φάτε και να κάνετε κράτηση, καθώς πολλά είναι κλεισμένα για εβδομάδες.

Είναι τόσα πολλά αυτά που μπορείτε να δείτε κι αυτά που μπορείτε να κάνετε. Διαλέγοντας εναλλακτικές διαδρομές το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο ή τη Σλοβενία και την Αυστρία. Η επιλογή είναι δική σας, άλλωστε το μεταφορικό σας μέσο σας έφτασε ως εκεί και μπορεί να σας ταξιδέψει ακόμα μακρύτερα. Σημασία έχει η καλή παρέα, η δίψα για περιήγηση κι αυτό που μένει πάντα μετά από ένα ταξίδι: η εμπειρία,  η γνώση κι η απόλαυση.

Συντάκτης: Φρίντα Μανιάτη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου