«Ελάτε παιδιά, είναι ωραία τα φιλιά!» Αυτή η φράση μου έχει μείνει πολύ έντονα από την χθεσινή συνέντευξη του υπέροχου Αντίνοου Αλμπάνη όπως και το φιλί που τη συνόδευσε. Κι αυτό γιατί δεν ήταν ένα απλό φιλί μεταξύ δύο ηθοποιών, αλλά μια κίνηση πίσω από την οποία συμβολίζεται η σημαντικότητα να γίνουν τα πράγματα απλά. Γιατί είναι.

Για να δούμε λοιπόν τι έγινε κι είναι άξιο αναφοράς. Ο ηθοποιός την Πέμπτη 15/12 ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Night Out» στην οποία παρουσιαστής είναι ο Θεοχάρης Ιωαννίδης. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη σκηνή της σειράς «Μαέστρο» η οποία προκάλεσε αντιδράσεις στα social media, όπου δύο ερωτευμένα αγόρια φιλιούνται.

Παρ’ όλα αυτά, ξυπνάμε και πάλι στην Ελλάδα. Δεν έχει σημασία ο αιώνας. Αντίθετα από τα πολλά ενθαρρυντικά σχόλια όπου δοξάζουν κι εξυμνούν τον έρωτα επισημαίνοντας για μια ακόμη φορά πως αυτός δεν έχει ταυτότητα, υπάρχουν κι εκείνοι που κατακρίνουν την κίνηση και σπεύδουν να προβούν σε καταγγελίες γιατί τόλμησε μια τέτοια σκηνή να προβληθεί σ’ ένα μέσο που έχουν πρόσβαση εκατομμύρια τηλεθεατές. Κι ευτυχώς στην ελληνική τηλεόραση υπάρχουν άνθρωποι σαν τον Αντίνοο. Ο οποίος κάποια στιγμή τονίζοντας ότι ήθελε να δει τον φωτισμό από την πλευρά του παρουσιαστή σηκώθηκε, στάθηκε δίπλα του και τον φίλησε. Κι αυτό δεν ήταν ένα συνηθισμένο φιλί. Ήταν μια πράξη θάρρους για δικαίωση, ένα γεγονός που κρύβει μέσα του ιδέες κι αντιλήψεις με σκοπό την απενοχοποίηση του πιο αγνού συναισθήματος, αυτού της αγάπης και τρυφερότητας μεταξύ δυο ανθρώπων.

Το γεγονός που πυροδότησε αυτή την κίνηση ήταν η ερώτηση του παρουσιαστή που έκανε προς το πρόσωπο του ηθοποιού, αν ενοχλείται ή έρχεται σε δύσκολη θέση επειδή λέει ανοιχτά τη γνώμη του, με τον ίδιο να τονίζει ότι απλώς μιλάει για κάτι φυσιολογικό κι ανθρώπινο. Κι όντως! Αυτό δε θα έπρεπε να σχολιάζεται καν- θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένο. Όλοι εκείνοι οι γραφικοί που συνεχίζουν να επιμένουν ότι το φιλί είναι μια πράξη που μοιράζονται μόνο ένας άντρας και μια γυναίκα, είναι πια θόρυβος σε συνειδήσεις από καιρό ξύπνιες. Και πρέπει επιτέλους να προχωρήσουμε, πέρα απ’ αυτόν.

Κι ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί σαν τον Αντίνοο οι οποίοι δε φοβούνται να εκφέρουν την άποψή τους και να τονίσουν ότι η αγάπη δεν είναι ποτέ λάθος. Κι ευτυχώς υπάρχουν σειρές οι οποίες το προβάλουν χωρίς δεύτερες σκέψεις μέχρι τα απαρχαιωμένα μυαλά να πάψουν πλέον να κοιμούνται στο σκότος τους. Γιατί κάπου εδώ δε θα πρέπει να ξεχνάμε και κάτι που ονομάζεται ΕΣΡ, το οποίο έκανε και συνεχίζει να κάνει τεράστιο πόλεμο στα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Αξιοσημείωτο το περιστατικό του 2003 όπου επέβαλε το πρόστιμο των 100.000 ευρώ στο Mega γιατί στη σειρά «Κλείσε τα Μάτια» υπήρχε μια ανάλογη σκηνή με του Μαέστρο με δύο αγόρια να φιλιούνται. Παρ’ ολ’ αυτά, τρία χρόνια μετά το πρόστιμο αυτό αναθεωρήθηκε κι ακυρώθηκε, καθώς θεωρήθηκε αντισυνταγματικό, τονίζοντας το αυτονόητο.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι ευτυχώς η αποστολή της τηλεόρασης αλλάζει κατεύθυνση και μορφή. Γίνεται πια ειλικρινής προσπάθεια να καταργήσει την προβολή των ομοφοβικών και των σεξιστικών απόψεων, των επιθεωρήσεων όπου στόχο είχαν κι έχουν τον χλευασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας κι αυτοδιάθεσης κι αρχίζει να σκέφτεται διπλά και τριπλά, τι θα πει και πώς και πους συμπεριλαμβάνει. Αυτή η κίνηση,μαζί με πολλά άλλα φιλιά, ελπίζω να είναι η αρχή για τον τερματισμό μιας επιλεκτικά κατασκευασμένης πραγματικότητας όπου προβάλει συντηρητικές απόψεις με τη μάσκα μιας φυσιολογικότητας. Να δείχνουμε και να νιώθουμε την αγάπη, επιτέλους, έτσι όπως πραγματικά είναι. Να υπάρχουμε σ’ έναν κόσμο που δε θα θεωρείται περίεργος επειδή απλώς ερωτεύεται. Πού είναι το περίεργο στην άνθιση της αγάπης και του έρωτα;

Ένα πράγμα το οφείλουμε σε όλους, μα περισσότερο σε εκείνους που καταπιέσαμε και πληγώσαμε χωρίς να φταίνε σε τίποτα. Να τους κοιτάμε στα ίσα, όπως κι εκείνοι εμάς. Να μην είμαστε εμείς κι αυτοί, αλλά εμείς τελεία- γιατί αυτό ισχύει. Κι αυτό έκανε χθες ο Αλκίνοος. Φανταστείτε, λέει, να γέμιζε όλη η Ελλάδα με φιλιά, από ανθρώπους σε ανθρώπους! Το λες κι όνειρο!

 

Φωτογραφία από protothema.gr

Συντάκτης: Βαρβάρα Αθανασίου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου