Λένε πως σε κάθε περίπτωση ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε ασχέτως ποιον έχουμε απέναντί μας, έχει να κάνει καθαρά με εμάς και το χαρακτήρα μας. Όταν φερόμαστε άσχημα λόγου χάρη σε κάποιον, ανεξαρτήτως αιτίας, πρώτα εκτιθέμεθα εμείς. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός πως το ίδιο ισχύει και με ό,τι καταπιανόμαστε στον επαγγελματικό τομέα.

Αλλάζει η ηλικία, οι συνθήκες μεταβάλλονται και σε κάθε έτος της ζωής μας μαθαίνουμε και κάτι νέο. Η πορεία προς την ολοκλήρωση του ανθρώπου δεν επιτυγχάνεται με αδράνεια, ενώ βρίσκεται καθισμένος αναπαυτικά στον καναπέ. Πρέπει συνεχώς να κινητοποιείται, να προσπαθεί, να ‘ναι στο τρέξιμο.

Ιδιαίτερα στον επαγγελματικό τομέα η υπευθυνότητα είναι ένα απ’ τα βασικά γνωρίσματα του σωστού επαγγελματία. Θα πρέπει ό,τι αναλαμβάνει να προσπαθεί στον καλύτερο δυνατό βαθμό να το φέρει εις πέρας, αφού φέρει ευθύνη τόσο απέναντι στο πόστο όσο και στην ομάδα, στους συνεργάτες και στους εργοδότες του. Το να μην είσαι συνεπής στη δουλειά σου πρώτα εσένα κάνει να δείχνεις ερασιτέχνης και μη καλός επαγγελματίας.

Όταν αναλαμβάνεις μια εργασία, είσαι υπεύθυνος για την πορεία της, για να καταφέρεις να την ολοκληρώσεις εμπρόθεσμα, αλλά και για την ποιότητά της, το περιεχόμενό της και το τελικό αποτέλεσμα. Από τα παιδικά μας χρόνια μαθαίνουμε πως όταν κάνουμε κάτι καλά ακούμε ένα μεγάλο «μπράβο» από το δάσκαλό μας, ενώ εμείς νιώθουμε περήφανοι για το κατόρθωμά μας, αλλά στη δουλειά δε θα μας δίνουν πάντα τα εύσημα για κάθε τι που κάνουμε όπως πρέπει. Στην περίπτωση όμως που δεν κάνουμε αυτό που μας έχουν αναθέσει, η επίπληξη είναι το λιγότερο που θα υποστούμε, ενώ εμείς από την άλλη δεν μπορούμε παρά να νιώθουμε ντροπιασμένοι. Αστείο, ε; Κι όμως το σκυμμένο κεφάλι τα λέει όλα εν αντιθέσει με εσένα που δεν είπες το μάθημα της ημέρας.

Το να τύχει να αργήσεις ένα πρωί στη δουλειά, είναι ανθρώπινο και μπορεί να συμβεί στον καθένα. Το να μην ολοκληρώσεις ένα project στην προκαθορισμένη ημερομηνία μπορεί να σημαίνει ότι πράγματι σε δυσκόλεψε αρκετά. Όμως δεν μπορείς να λέγεσαι σωστός επαγγελματίας αν μονίμως «κάτι σου τυχαίνει». Για όλους υπάρχει και θα υπάρχει κάποια δύσκολη περίοδος. Το θέμα είναι να καταφέρνουμε να τα βγάζουμε πέρα και σε αυτές τις φάσεις, αν θέλουμε να λεγόμαστε σωστοί επαγγελματίες.

Στο κάτω-κάτω της γραφής, δε ζημιώνεται μόνο η εταιρία που εργάζεσαι ή οι συνεργάτες σου, αλλά κυρίως το δικό σου πρόσωπο. Ο πελάτης απέναντί σου σε βλέπει φερέγγυο ή σε θεωρεί αναξιόπιστο; Μπορεί αλήθεια να σε εμπιστευτεί; Αν ερχόσουν στη θέση του πώς θα σε έκρινες -το ‘χεις σκεφτεί ποτέ;

Πρώτα είμαστε άνθρωποι κι ύστερα επαγγελματίες! Το να είμαστε ειλικρινείς , πράοι και ευγενείς στη ζωή μας απέναντι στον εαυτό μας και στους γύρω μας, μας κάνει να φερόμαστε έτσι και στους συνεργάτες μας και σε όλο τον κύκλο μας στον επαγγελματικό χώρο. Ας αναλογιστούμε γιατί ίσως κάτι να μην πηγαίνει καλά στη δουλειά μας, ας ψάξουμε πρώτα σε εμάς τους ίδιους και ας το βελτιώσουμε. Η προσωπική βελτίωση του ανθρώπου θα βελτιώσει και τη στάση του στο χώρο που βρίσκεται.

Συντάκτης: Ελένη Μασσαρά
Επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Γ.