%ce%b9%ce%b9%ce%b950

Σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τα private chat rooms φαίνεται να έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Κι ίσως ένα από τα πιο γνωστά δωρεάν κι ανώνυμα chat rooms που υπάρχουν μέχρι στιγμής είναι το «Omegle». Τι είναι όμως , στην ουσία του το κίνημα που εκπροσωπεί;

Αρχικά, ξεκίνησε με την δυνατότητα μιας συνομιλίας μόνο με κείμενο που συνέδεε τυχαία τους χρήστες με σκοπό να επικοινωνούν ως άγνωστοι. Το 2010 όμως, εισήχθη μια λειτουργία βίντεο που συμπληρώνει τη λειτουργία συνομιλίας με το κείμενο, η οποία συνδυάζει κάμερες και μικρόφωνα.

Στην ουσία σε ένα δωμάτιο συνομιλίας με την επιλογή βίντεο, άνθρωποι άγνωστοι μεταξύ τους αναπτύσσουν μια συνομιλία. Αυτό σημαίνει, ότι θα μπορούσε ένας άνδρας ηλικίας τριάντα ετών ή μια γυναίκα πενήντα ετών να μιλήσει με ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι ή με ένα εικοσάχρονο αγόρι. Ο πίνακας τυχαίων στοιχείων που υπάρχει, είναι τέτοιος που η ηλικία του ατόμου με το οποίο υπάρχει η επαφή δεν είναι ορατή εκτός αν υπάρξει φίλτρο στο σύστημα σε περιεχόμενο καθαρά και μόνο για ενήλικες.

Το περιεχόμενο για τους ενήλικες είναι νόμιμο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όσο χρειαστεί, αρκεί και τα δύο άτομα να είναι ενήλικες και να απολαμβάνουν τη συνομιλία. Όμως από τη στιγμή που ο ένας από τους δύο δείχνει ότι η συζήτηση δεν είναι αυτό που του αρέσει, θα πρέπει να προσαρμοστεί η συνομιλία σ’ έναν πιο βολικό τόνο. Αλλιώς συσσωρεύεται μία γκρίζα ζώνη, η οποία χωρίζει την νομική από την ανήθικη και παράνομη δραστηριότητα. Στον ίδιο τόνο έρχεται η συνομιλία με ανήλικους κάτω των δεκαοχτώ, ανεξάρτητα με το φύλο ή την ηλικία, η οποία αν αποδειχτεί ανάρμοστη έχει τις ίδιες συνέπειες ηθικού κι ανήθικου.

Μελέτες έχουν δείξει ότι σήμερα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με cyber καταστάσεις που πηγαίνουν προς το ερωτικό κομμάτι. Μέσα από συνομιλίες αντίστοιχου περιεχομένου σε chatrooms ή ακόμη και χρήση βιντεοκάμερας, με σκοπό την κορύφωση και την ηδονή. Το διαδίκτυο προσφέρει τη δυνατότητα στο χρήστη να μπει άμεσα και χωρίς κόπο σ’ ένα φανταστικό σενάριο, σε μία εικονική πραγματικότητα που θα του προσφέρει ηδονή κι ερωτική εκτόνωση. Εύκολο, γρήγορο και προσιτό.

Το Διαδίκτυο μας βοήθα να εξερευνήσουμε και να καλύψουμε την περιέργειά μας με ασφάλεια, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να εκφράσουμε ελεύθερα τη σεξουαλικότητά μας, ενώ αποτελεί και έναν επιπλέον τρόπο επικοινωνίας και καλλιέργειας κοινωνικών δεξιοτήτων για εκείνους που ντρέπονται, υποφέρουν από μοναξιά κι αποξένωση. Σαφώς αναφέρουμε ρητά πως ό, τι συζητάμε πρόκειται για συναινετικές, νόμιμες συνομιλίες μεταξύ ενηλίκων.

Και παρ’ όλο που η αρχική σκέψη ήταν η γνωριμία κι η επικοινωνία με κάποιον άγνωστο μ’ ένα απλό βίντεο chat, στις μέρες μας έχει πάρει άλλες διαστάσεις. Σύμφωνα με μελέτες πολλοί άνθρωποι και κυρίως η νέα γενιά επιλέγουν αυτό τον τρόπο συνεύρεσης. Έχοντας λοιπόν, την ελευθερία έκφρασης και φαντασιώσεων, προκύπτει ένα είδος παιχνιδιού– challenge με point system μεταξύ των συνομιλητών. Δηλαδή εφόσον και οι δύο συνομιλητές έχουν συμφωνήσει ν’ αναπτύξουν διαδικτυακή ερωτική σχέση μεταξύ τους, εκδηλώνοντας τις φαντασιώσεις τους και τα θέλω τους, ξεκινάει το challenge game. Είναι όταν ο ένας συνομιλητής ζητά από τον άλλον να κάνει κάποια πράγματα με σκοπό να κερδίσει κάποιους βαθμούς. Για παράδειγμα, αν ζητηθεί η αφαίρεση των ρούχων, εκείνος που θα το κάνει θα κερδίζει δέκα πόντους. Αν ζητηθεί μετά να γίνει ένας χορός, οι πόντοι θ’ αυξηθούν. Και η βαθμίδα των πόντων αυξάνεται ανάλογα με τη δυσκολία των «πράξεων» που θα ζητηθεί.

Το ερώτημα που τίθεται είναι, αν υπάρχουν όρια και πού φτάνουν και μέχρι ποια βαθμίδα του παιχνιδιού μπορεί κάποιος να φτάσει. Πόσο αντέχει κάποιος όταν δυσκολεύει το παιχνίδι; Και πού σταματάει αυτό; Η ικανοποίηση πρέπει να ακολουθείται κι από την κατανόηση στα θέλω και των δύο, τριών, όσων. Πρέπει κι επιβάλλεται και οι δύο πλευρές να είναι σύμφωνες με το τι θα επακολουθήσει , ώστε να μη βρεθούν σε δύσκολη θέση και να μην υπάρξει άσχημη κατάληξη.

Η επαφή όμως, είναι και θα είναι συναισθηματική, κάτι που δεν εγγυάται το safe feeling. Όταν υπάρχει αποδοχή και σεβασμός, το  challenge game μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένο. Απαιτείται μεγάλη προσοχή στη διαχείριση και στην επίκληση των συναισθημάτων. Είναι σημαντικό να υπάρχει ευχαρίστηση κι απόλαυση και από τα δύο μέτωπα. Αν υπάρχει συναίνεση, ηθική κι απόλαυση, όλα τ’ άλλα περιττεύουν.

 

 

 

Τονίζεται ρητά ότι το pillowfights σε καμία περίπτωση δεν προωθεί υπηρεσίες, απόψεις, σάιτ κι εφαρμογές που έρχονται αντιμέτωπες με τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελεύθερη βούληση. Καταδικάζει οτιδήποτε αφορά ανήθικες πράξεις απέναντι σε παιδιά, άτομα με αναπηρία, ζώα κι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. 

Συντάκτης: Χαρά Νταμουράκη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου

Κάνε σχόλιο!

Έχεις κάποια ιδέα για άρθρο;

Μπορείς να μας προτείνεις ένα θέμα που θα ήθελες να διαβάσεις σε κάποιο απ' τα επόμενα άρθρα μας!