Ο κάθε ένας από εμάς περνάει τη μισή του μέρα στη δουλειά. Από τα 18 του περίπου χρόνια μέχρι να βγει στη σύνταξη, συναναστρέφεται και συνεργάζεται με αρκετό κόσμο. Οριακά γίνεται το δεύτερο σπίτι του και η δεύτερη οικογένειά του. Όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γνωρίσει όλα τα είδη συναδέλφων κι εργοδοτών που μπορεί να υπάρχουν. Απόμακροι, υπερβολικά καλοί, γκρινιάρηδες, χαρούμενοι, τεμπέληδες, δουλευταράδες, κουτσομπόληδες, πέφτουλες κ.ο.κ

Το θέμα είναι πως είμαστε κι εμείς μέρος αυτού του συνόλου, που σημαίνει πως κατηγοριοποιούμαστε σαν όλους τους άλλους. Άλλωστε, κανείς δεν είναι τέλειος. Κάνουμε πολλά πράγματα άθελά μας, που ίσως μας κάνουν αντιπαθητικούς, έστω και για λίγο. Υπάρχουν πραγματάκια που ο κάθε ένας μας κάνει στη δουλειά κι ενοχλούν, στοιχεία και συμπεριφορές που μπορεί να μας κάνουν να δείχνουμε αγενείς, ανώριμοι αντιεπαγγελματικοί. Ας δούμε λοιπόν λίγα από τα πολλά, μπας και γλιτώσουμε το να γυρίσουν να μας πουν μια μέρα «Βιργινία δεν είσαι σωστή συνάδελφος».

 

1. Δε χαιρετάς

Πας για δουλειά ή φεύγεις από αυτήν. Είσαι αφηρημένος ή και κακόκεφος. Έχεις κάθε δικαίωμα, εννοείται. Χαιρέτησε, όμως, ρε άνθρωπε. Με τόσο κόσμο είσαι μαζί καθημερινά. Μια «καλημέρα» ή έστω ένα «γεια» δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

 

2. Κουτσομπολεύεις

Όσο καλός άνθρωπος κι αν είσαι, δε γίνεται να τα έχεις καλά με όλους και ταυτόχρονα να αναλύεις τα ελαττώματα των άλλων πισώπλατα, με όποιον ταιριάξει η γνώμη σου εκείνη τη στιγμή. Καταλαβαίνω πως ξεχωρίζεις τα υπέρ και τα κατά του καθενός, αλλά κάπου όπα.

 

3. Η υπερβολή έχει και τα όριά της

Καλοπροαίρετα θες να κάνεις περισσότερη δουλειά ώστε να έχουν λιγότερη οι επόμενοι. Ή θες απλά να βοηθήσεις με όποιον τρόπο νομίζεις εσύ ότι θα βοηθήσεις. Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα να γίνεσαι ενοχλητικός και κουραστικός. Κάνε ένα βήμα πίσω, πάρε μια ανάσα και χαλάρωσε.

 

4. Υποβαθμίζεις τις ικανότητες των άλλων χωρίς να το θες

Ενδιαφέρεσαι για τον στόχο ενός συναδέλφου και θες να μάθεις αν νιώθει αρκετά έτοιμος και σίγουρος ώστε να τον υλοποιήσει. Μάντεψε ποιος θα κάνει την πιο λάθος ερώτηση, την πιο λάθος στιγμή με τον πιο λάθος τρόπο; Ναι, ναι, εσύ! Δε χρειάζεται να τον ρωτήσεις αν νιώθει σίγουρος κι έτοιμος για να τα καταφέρει. Ρώτησε τον γενικά πως νιώθει για την όλη κατάσταση κι άφησέ τον να σου ανοιχτεί ο ίδιος.

 

5. Καπελώνεις

Εσύ, ο ομιλητικός και κοινωνικός τύπος του γραφείου, άσε και κάποιον άλλον να μιλήσει στο meeting. Το βλέπουμε όλοι ότι έχεις όρεξη, κέφια, όνειρα, στόχους, ιδέες κλπ. Δεν είσαι ο μόνος όμως. Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι στην αίθουσα που θέλουν λίγο χρόνο και χώρο για να μιλήσουν. Μην τρως όλη την ώρα με την πολυλογία σου. Βοήθησε λιγάκι και τους συναδέλφους σου να λάμψουν και σίγουρα θα το εκτιμήσουν στον τέλος της ημέρας.

Αυτά είναι μόνο 5 παραδείγματα. Σίγουρα αν κάποιος κάτσει και σκεφτεί τη συμπεριφορά του, θα βρει κι άλλα. Δεν είναι κακό να καθόμαστε πότε πότε και να σκεφτόμαστε και να αφουγκραζόμαστε τη συμπεριφορά μας. Κανένας μας δε θέλει να γίνεται αντιπαθητικός στους άλλους. Απλά η καθημερινότητα και οι δυσκολίες της μας αναγκάζουν ελαφρώς και φερόμαστε λάθος, άθελά μας. Είναι ωραίο να σκεφτόμαστε και λίγο τους συναδέλφους μας και να βλέπουμε τη χαρά στο πρόσωπό τους από την προσφορά μας. Δίνει και σε εμάς αντίστοιχα μια ευχαρίστηση όλο αυτό και η δουλειά παύει να είναι και τόσο απάλευτη, τελικά.

Συντάκτης: Πετρούλα Γιαννακοπούλου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου