Κάποιος κάποτε με ρώτησε αν βλέπω τηλεόραση, τι προγράμματα παρακολουθώ αυτήν την περίοδο και πώς τα αξιολογώ. Του απάντησα ότι έχω καιρό ν’ ανοίξω τηλεόραση επειδή δεν υπάρχει κάτι ενδιαφέρον εκεί για να με καθηλώσει, κι αν με ρωτάς μόνο τους «Παγιδευμένους» και τα «Νούμερα» παρακολουθώ με προσήλωση και φανατισμό αυτήν την περίοδο, γιατί πάνω απ’ όλα εκτιμώ το έξυπνο σενάριο και το καλό καστ των ηθοποιών στις σειρές αυτές. Κι εκεί που έλεγα πως μόνο τις σειρές που ανέφερα παραπάνω θα παρακολουθούσα φέτος, έσκασε σαν βόμβα το νέο επιχειρηματικό σόου με παραγωγό και παρουσιαστή τον Σάκη Τανιμανίδη. Το “Dragon’s Den” που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, το οποίο δεν είναι ένα απλό ψυχαγωγικό σόου. Είναι ένα τηλεοπτικό προϊόν βασισμένο στο επιχειρείν και πιο συγκεκριμένα, είναι η ελληνική εκδοχή του επιτυχημένου “Shark Tank” του BBC. Πάμε όμως να δούμε με λεπτομέρεια τα όσα παρακολουθήσαμε στο νέο αυτό σόου.

Στην αρχή της εκπομπής, αφού μάθαμε σημαντικά πράγματα για τη ζωή και την καριέρα των πέντε Dragon’s, τη σκυτάλη πήρε ο Σάκης Τανιμανίδης και έκανε μια σύντομη εισαγωγή για το τι θα δούμε στην πορεία του σόου. «Καλώς ήρθατε στο Dragons’ Den, όπου πέντε ισχυροί επενδυτές είναι έτοιμοι να επενδύσουν σε επίδοξους επιχειρηματίες όλων των ηλικιών. Οι επίδοξοι επιχειρηματίες θα σταθούν μπροστά στους πέντε Dragon’s και θα ζητήσουν ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό ή και ένα ποσοστό της επιχείρησής τους για επένδυση. Εάν οι Dragon’s ενδιαφέρονται για την πρόταση, θα ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες ή και θα συναντηθούν με τον επιχειρηματία για να συζητήσουν περαιτέρω την πρόταση.»

Με πέντε Έλληνες επενδυτές να το πλαισιώνουν, το “Dragon’s Den” είναι αφιερωμένο στο να βοηθά τους Έλληνες επιχειρηματίες να πετύχουν. Ο Χάρης Βαφιάς, ο Leon Yohai, ο Πολ Ευμορφίδης, η Λίλη Περγαντά και η Μαρία Χατζηστεφανή είναι τα πέντε άτομα που πρωτοστατούν στον κλάδο της τεχνολογίας και της υγείας. Το “Dragons Den” είναι ένα επιχειρηματικό σόου που έχει αποδειχθεί επιτυχημένο σε περισσότερες από σαράντα χώρες για περισσότερα από είκοσι χρόνια. Οι επενδύσεις σ’ αυτό έχουν ξεπεράσει τα εξακόσια εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.

Η πρώτη επιχειρηματική ιδέα, αφορούσε σε μια εταιρεία τεχνολογίας, ονομαζόμενη “Citycrop”. Ο ιδρυτής της παρουσίασε το marketing plan και από την αρχή δημιούργησε ένα κλίμα σκληρής διαπραγμάτευσης, αφού οι Dragon’s του ζήτησαν το 12,5 % για να επενδύσουν 100.000€ και πιο συγκεκριμένα, θα προσέφεραν 20.000€ έκαστος, ωστόσο η διαπραγμάτευση δεν κατέληξε σε κάποια συμφωνία και ο ιδρυτής έφυγε με άδεια χέρια απ’ το σόου.

Η δεύτερη επιχειρηματική ιδέα, αφορούσε σε μια εταιρεία με βιολογικά προϊόντα ως πρώτες ύλες που καταλήγουν σε κρέμες καλλυντικών και serum. Στην επιχειρηματική αυτή ιδέα, οι ιδρυτές ζήτησαν 30.000€ για ποσοστό επί των πωλήσεων, καθώς η εταιρεία είχε τζίρο 1.000.000€ ετησίως! Οι επιχειρηματίες Λίλη Περγαντά και Μαρία Χατζηστεφανή διεκδίκησαν σκληρά το brand, με αποτέλεσμα να κερδίζει η δεύτερη, επενδύοντας στην ιδέα και το όραμα της εταιρείας, που είχε ως στόχο να φτάσουν τα προϊόντα και σε άλλες χώρες του εξωτερικού (κάπου εδώ να θυμίσουμε ότι η Μαρία Χατζηστεφανή είναι η ιδρύτρια της επιτυχημένης εταιρείας καλλυντικών Rodial), όπως η Αγγλία.

Μια άλλη επιχειρηματική ιδέα που παρουσιάστηκε και δεν ικανοποίησε τους Dragon’s αφορούσε στην εταιρεία “Dermacare”, καθώς ο εκπρόσωπός της δε θέλησε να κοινοποιήσει τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, μ’ αποτέλεσμα να φύγει επίσης με άδεια χέρια, ενώ δεν έλειψαν κι οι επενδύσεις σε πλωτά φουσκωτά για λουόμενους, που επένδυσε ο Πολ Ευμορφίδης και το έξυπνο μπρίκι που αποτέλεσε τη σούπερ ελληνική πατέντα για το twitter, που πήρε κυριολεκτικά φωτιά από σχόλια και κοινοποιήσεις, ενώ ο εφευρέτης της, έφυγε κι αυτός με άδεια χέρια.

Ενώ ορισμένοι νέοι επιχειρηματίες είχαν μερικές αξιοσημείωτες ιδέες που δείχνουν το μοντέρνο πνεύμα του σόου, κάποιοι έδειχναν άπειροι στον χειρισμό των προτάσεων για τους Dragon’s, ώστε να καταφέρουν τελικά να πάρουν μερίδιο στις μετοχές τους. Κι όπως έχει πει και ο Ωνάσης: «Για να πετύχεις στις επιχειρήσεις, πρέπει να καταφέρεις τους άλλους να βλέπουν τα πράγματα όπως τα βλέπεις εσύ. Το μυστικό στις μπίζνες είναι να ξέρεις κάτι που κανένας άλλος δεν ξέρει.».

 

Πηγή εικόνας

Συντάκτης: Ανδρέας Πετρόπουλος
Επιμέλεια κειμένου: Ζηνοβία Τσαρτσίδου