Απ΄τα μηνύματα μπορούμε να εκφραστούμε-φλερτάρουμε καλύτερα. Είναι στιγμές που δεν μπορούμε να πούμε ούτε λέξη έχοντας τον άλλο απέναντί μας κι είναι ο χρόνος που έχουμε να σκεφτούμε τις απαντήσεις μας που κάνουν το φλερτ μέσω μηνυμάτων πιο λεκτικές, ίσως κι οι αντιδράσεις που μας βγαίνουν και δεν τις βλέπει κανείς.

Από την άλλη λένε ότι η πιο ειλικρινής συζήτηση γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο. Κοιτάζοντας τον άλλο στα μάτια μπορεί κανείς να δει την ειλικρίνεια, την ευαισθησία αλλά και την ένταση που βγάζουν τα λόγια μας όταν τα περιρρέουν υπονοούμενα και ερωτικά σινιάλα. Κάθε έκφραση, κάθε γέλιο και κάθε δάκρυ είναι δύσκολο να κρυφτεί μέσα από μια τέτοια συζήτηση και όλα όσα αισθάνεσαι βγαίνουν και  μετασχηματίζονται σε εκφράσεις του προσώπου σου και κινήσεις του σώματός σου. Μια συζήτηση που γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο μπορεί να σου δώσει πολλές απαντήσεις μόνο από τις εκφράσεις, απ’ τη σιωπή αλλά και απ’ τον τρόπο ομιλίας, την ένταση ή τη χροιά της φωνής, ακόμα και η απόσταση μεταξύ σας αποτελεί κι αυτή κομμάτι του κώδικα.

Θέλει κότσια μια συζήτηση από κοντά, δύναμη και παράλληλα ευαισθησία. Είναι πολλές οι φορές που θες τόσα να πεις αλλά κάπου όλα χάνονται, είναι σαν να έχεις ξεχάσει όλα σου τα λόγια. Ίσως από πριν να έκανες τις πρόβες σου για να ξέρεις τι θα πεις και πώς θα τοποθετηθείς, μα όταν αντικρίσεις τον άλλον απέναντί σου, ξαφνικά ξεχνάς και το όνομά σου. Νεύρα, πάθος, ντροπή, ένταση, όλα χάνονται πίσω από μια συστολή που παραλύει κάθε δυνατότητα έκφρασης, που όμως δεν παύει να υπάρχει.

Απ’ τα μηνύματα μπορείς να εκφραστείς καλύτερα, να φλερτάρεις πιο χαλαρά δημιουργώντας την περσόνα που εσύ θέλεις, ελέγχοντας καλύτερα τις αντιδράσεις σου. Είναι αλλιώς αυτή η συζήτηση, πιο προβαρισμένη, πώς να το κάνουμε τώρα. Μπορείς να γράψεις ακόμα και ένα μήνυμα τεράστιο που συντάσσεις σβήνοντας και γράφοντας καμιά ώρα, πράγμα που από κοντά δεν μπορείς να κάνεις. Σου βγαίνουν όλα πιο εύκολα, η ένταση, το χιούμορ, η ευαίσθητη πλευρά σου, ακόμα και σκέψεις σου πιο εσωτερικές. Έχεις το χρόνο να γράψεις ότι θες, να απαντήσεις με όποιο τρόπο επιθυμείς, να σκεφτείς την απάντησή σου, να σβήσεις και να γράψεις πάλι, ακόμα και να αργήσεις να απαντήσεις γιατί ας πούμε «άργησες να το δεις». Πολλές αντιδράσεις σου, ενθουσιασμοί σου, δάκρυά σου, δε φαίνονται πουθενά και μέσα απ’ τα μηνύματα μπορείς να τα κρύψεις πολύ καλά και να τα φανερώνεις κατά το δοκούν όταν εσύ νιώθεις πως θέλεις. Ουσιαστικά είναι σαν να μπορείς να πλασάρεις τον εαυτό σου με δόσεις, χωρίς αυτό να κάνει την επικοινωνία λιγότερο αληθινή, ίσως όμως λιγότερο αυθόρμητη.

Σαφώς κι ένα μήνυμα μεταφράζεται με όσους τρόπους γράφεται κι όπως χρησιμοποιείται υπέρ σου στη μάχη του φλερτ, έτσι μπορεί και να σού γυρίσει μπούμερανκγ. Μια φράση τύπου «καλά εσύ;», μπορεί να κρύβει από ανία μέχρι ξενέρα ή και ενθουσιασμό ακόμα, μα είναι αδύνατον να την ερμηνεύσεις χωρίς τη βοήθεια της ίδιας της φωνής και του ηχοχρώματός της. Άρα οι παρεξηγήσεις γεννιούνται εύκολα και θέλει τον διπλάσιο τρόπο να τις διορθώσεις, γιατί αυτή τη φορά ο χρόνος δουλεύει εναντίον σου, σε σχέση με την αμεσότητα μιας συζήτησης από κοντά.

Έχει τα καλά του και τα στραβά του το φλερτ με μηνύματα, δεν μπορείς όμως να αρνηθείς πως κατά περιπτώσεις σου λύνει τα χέρια. Κάποιες φορές που δεν μπορείς να πεις ούτε λέξη, μπορείς να γράψεις έκθεση μέσω μηνυμάτων, εκφράζοντας περιγραφικότατα όλα όσα θέλεις. Ίσως είναι μια αρχή τα μηνύματα, που μπορεί να σε βοηθήσει να συνεχίσεις ή να ανοίξεις μια συζήτηση κι από κοντά, αφού λυθεί λίγο η «γλώσσα». Στις περιπτώσεις που δεν μπορείς να σταυρώσεις ούτε βλέμμα με το άτομο που σε ενδιαφέρει, ίσως μια αρχή μέσω μηνυμάτων σου λύσει κάποιες βασικές αρχικές απορίες, όπως το αν ενδιαφέρεται, ας πούμε, γιατί η χυλόπιτα από κοντά πάντα είναι πιο άβολη.

Δεν είναι πάντα ο τέλειος τρόπος έκφρασης, είναι όμως μια αρχή για όσα θες να πεις κι από κοντά, δίνοντάς σου την ασφάλεια του χρόνου. Κι ας τα κατηγορούν πολλές φορές ως τον πιο απρόσωπο τρόπο έκφρασης, πάντα θα γυρνάμε σε αυτά μεθυσμένοι για μια πρώην αγάπη, καψουρεμένοι για μια νυν, γεμάτοι ενθουσιασμό για μια μελλοντική. Ένα “send” μακριά είναι όλα.

 

Συντάκτης: Παναγιώτα Νεοφύτου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου