Υπήρξαν δυο δυναμικοί γυναικείοι χαρακτήρες, εξαιρετικά καλογραμμένοι, στην αγαπημένη σε όλους μας σειρά «Μαύρα Μεσάνυχτα». Δύο γυναίκες εκρηκτικές, γυναίκες με όλη την σημασία της λέξεως. Τόσο ίδιες μα και τόσο διαφορετικές. Που θριάμβευσαν στον κόσμο της νύχτας, αγάπησαν, προδόθηκαν, ένιωσαν να χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους στην απώλεια, θέλησαν να διεκδικήσουν μια θέση στο πάνθεον της δόξας. Φυσικά δε μιλάω για άλλες παρά μόνο για τη Σιλβή και τη Λένα, κατά κόσμον Παναγιώτα Βλαντή και Μπέσσυ Μάλφα. Δύο εξαίρετες ηθοποιοί και δύο υπέροχοι άνθρωποι. Πρόσφατα έδωσαν συνέντευξη οι δυο τους στην εκπομπή της Δανάης Μπάρκα και μας θύμισαν όλα όσα αγαπήσαμε εξ αρχής στους δυο αυτούς χαρακτήρες.

Η Παναγιώτα Βλαντή ή αλλιώς η Σιλβή -θεωρώ πως αυτός ο ρόλος μας σημάδεψε τόσο πολύ, οπότε θα κρατήσω το όνομα που της δόθηκε στη σειρά- ξεκίνησε ως μια τραγουδίστρια που δεν την ήξερε κανείς και κατέληξε να είναι πρώτο όνομα και παρολίγον σύζυγος ενός καταστηματάρχη νυχτερινού μαγαζιού κι ολίγον τι μαφιόζου, του Αποστόλη Κουτρουμπά (Γεράσιμος Σκιαδαρέσης). Από άβγαλτο κοριτσάκι, την είδαμε να εξελίσσεται σε μια δυναμική γυναίκα η οποία δε σήκωνε μύγα στο σπαθί της. Έπαιζε τους πάντες στα δάχτυλα, έδινε διαταγές σαν να γεννήθηκε να κάνει αυτό το πράγμα, να διοικεί. Φυσικά, το παρουσιαστικό της εκθαμβωτικό. Ευφυέστατη, αφού κάθε φορά γλίτωνε από πλεκτάνες και προβλήματα τελευταία στιγμή με το μυαλό και τα σχέδιά της. Συνδυασμός φωτιά. Αδυναμία της τα σοκολατάκια. Η ίδια δήλωσε πως σε γυρίσματα που έπρεπε να φάει σοκολατάκια, δεν έτρωγε τίποτα όλη μέρα, γιατί αναγκαζόταν να τρώει μεγάλες ποσότητες για τις ανάγκες της σειράς.

Στον αντίποδα έχουμε την Μπέσσυ Μάλφα ή αλλιώς, Λένα. Μια γυναίκα της διπλανής πόρτας. Σύζυγος , μητέρα δύο παιδιών, νοικοκυρά. Καμία σχέση με τη Σιλβή. Μεγαλωμένη μόνο με τ’ απαραίτητα βρέθηκε να είναι κληρονόμος μιας πολύ μεγάλης περιουσίας. Εκεί είδαμε αυτό που λέμε πως τα λεφτά σε αλλάζουν και πώς αλλιώς θα μπορούσε να συμβεί, αφού ποτέ δεν είχε μάθει να ζει χωρίς να στερείται, οπότε αυτό τη σόκαρε. Όσο ο άντρας της έμπαινε σε μια άλλη καθημερινότητα, αυτή προσπαθούσε να κρατάει τις ισορροπίες στο σπίτι της. Φυσικά, όπως κάθε μάνα, έτσι κι αυτή έβαζε πίσω τις δικές της ανάγκες για να καλύψει αυτές της οικογένειας. Φτάνοντας όμως ν’ αντιλαμβάνεται τι γίνεται στη νύχτα, άρχισε ν’ αλλάζει κι η ίδια. Ύψωσε το ανάστημά της, ανέλαβε χρέη αφεντικού κι όχι μόνο, ενώ δε δίστασε να βγει μπροστά σε καταστάσεις που απαιτούσαν χειρισμούς και δεξιότητες ανθρώπων που είναι χρόνια στη νύχτα. Είδαμε ένα άλλο πρόσωπο, μια δυναμική γυναίκα, μια πιο απελευθερωμένη παρουσία.

Οι δυο τους μας προσέφεραν στιγμές απείρου κάλους. Από το ξεμάλλιασμα μέσα στο μαγαζί μέχρι και τη συνεργασία τους στο τέλος της σειράς σε παράνομες δουλειές. Δε θα ξεχάσουμε ποτέ σκηνές όπως αυτή που η Σιλβή ήταν στο κρατητήριο και την επισκέφτηκε η Λένα με την υπέρτατη ατάκα «Συγχαρητήρια κύριε αστυνόμε, τόσο καιρό είχαμε την π@@τάνα τώρα αποκτήσαμε και το κάγκελο» ή «μέχρι κι εσένα θα μου έδινε να σε κάνω τσάντα» της Σιλβή ή τη φοβερή συνεργασία που είχαν στο μαγαζί οι δυο τους. Δυο γυναίκες εντελώς διαφορετικές και παράλληλα στη βάση τους, δυο ευαίσθητες ψυχές, που το μόνο που ήθελαν ήταν να επιβιώσουν χωρίς απώλειες. Που αδικήθηκαν γι’ αυτό κι έβγαλαν δόντια, που έζησαν τον ανταγωνισμό, που μιμήθηκαν η μία την άλλη, που μας έδωσαν μια γυναικεία σχέση πολύπλοκη, ίση, παράδοξα στενή.

Δεν ξέρω ποια είναι η αγαπημένη μου σκηνή. Νομίζω πως δεν μπορώ να διαλέξω. Αυτό που ξέρω είναι ότι είναι δυο γυναίκες οι οποίες, όσο δύσκολο κι αν είναι να βρεθούν αυτούσιες στην πραγματική ζωή, ταυτόχρονα έχουν κάτι από τον καθένα μας. Είναι δυναμικές, έξυπνες κι αποδεικνύεται πως δεν έχουν κανέναν ανάγκη για να σταθούν στα πόδια τους. Γυναίκες που στηρίζουν τις γυναίκες – κι ας μην το κάνουν εξ αρχής καμιά φορά. Το μόνο σίγουρο είναι πως η Παναγιώτα Βλαντή κι η Μπέσσυ Μάλφα με την υποκριτική τους δεινότητα, μάς χάρισαν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες σχέσεις γυναικών στην ελληνική τηλεόραση.

Συντάκτης: Θεοδώρα Αντωνιάδου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου