

Όλα ξεκίνησαν με μια λιγούρα. Και όχι, δεν ήταν από αυτές που τις ξεπερνάς με ένα μπισκοτάκι και λίγο χυμούλη. Ήταν εκείνη η επίμονη, η κλασική της εγκυμοσύνης, που αν δεν της κάνεις το χατίρι, σε κυνηγάει όλη μέρα κι όλη η νύχτα. Η Σάρα Χαμούντα λοιπόν, μια Βρετανοαιγύπτια που ζούσε στο Ντουμπάι, ήθελε απεγνωσμένα κάτι που να της θυμίζει παιδικά χρόνια: ταχίνι, φιστίκι, κανταΐφι. Ανατολή στο φουλ, με άλλα λόγια. Και κάπου εκεί, το 2021, αντί να μείνει απλώς στο ψάξιμο για γλυκό, είπε να το φτιάξει μόνη της!
Κάπως έτσι γεννήθηκε το “Can’t Get Knafeh of It”. Μια σοκολατένια μπάρα, φτιαγμένη με μεράκι και άρωμα Ανατολής: σοκολάτα γάλακτος απ’ έξω, και μέσα φιστίκι, ταχίνι και τραγανό φύλλο κανταΐφι που σπάει στο στόμα. Ανατολίτικη καρδιά, δυτική αισθητική. Σοκολάτα με τα όλα της. Το 2022, η Σάρα και ο σύζυγός της, Γεζέν Αλάνι, ίδρυσαν την FIX Chocolatier, συνδυάζοντας τις γεύσεις των ριζών τους με την αγάπη τους για τις νέες εμπειρίες. Μεγαλωμένοι στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά κάτοικοι του Ντουμπάι εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, είδαν μια ιδέα να μετατρέπεται σε παγκόσμιο φαινόμενο. Και όπως συμβαίνει με όλα τα καλά πράγματα, δεν τα βρίσκεις εύκολα.
Η σοκολάτα Dubai, όπως έγινε γνωστή, δε διατίθεται σε καταστήματα. Για να την αποκτήσεις, πρέπει να είσαι on alert: διατίθεται μόνο μέσω εφαρμογής delivery, σε συγκεκριμένες ώρες και σε περιορισμένη ποσότητα. Εννοείται ότι γίνεται χαμός. Σε λίγα λεπτά εξαφανίζεται, σαν να μοιράζουν iPhone σε τιμή προσφοράς. Και φυσικά, η επιτυχία δεν άργησε να περάσει τα σύνορα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Σούπερ μάρκετ στη Βρετανία – Waitrose, Lidl, Morrisons – έσπευσαν να λανσάρουν δικές τους εκδοχές. Κάποιες αλυσίδες έβαλαν και όριο αγοράς ανά πελάτη. Η Lindt έφτιαξε δική της μπάρα, στα 10 λίρες. Η Lidl, πιο χαλαρά, την προσφέρει στα 4,99.
Αλλά… υπάρχει ένα αλλά. Οι δημιουργοί της αυθεντικής σοκολάτας δε μασάνε. Το λένε ξεκάθαρα: οι απομιμήσεις δεν πλησιάζουν καν το πρωτότυπο. Η FIX μπάρα είναι σχεδόν διπλάσια σε πάχος, διατηρείται στο ψυγείο και έχει μικρή διάρκεια ζωής, γιατί φτιάχνεται φρέσκια, όπως πρέπει να είναι κάθε αληθινό γλυκό. Όπως είπε και ο Αλάνι: «Οι απομιμήσεις μάς πληγώνουν. Ο κόσμος νομίζει ότι δοκίμασε το δικό μας προϊόν, αλλά έχει γευτεί κάτι εντελώς διαφορετικό».
Κι εδώ, αγαπητοί φίλοι, έρχεται η μεγάλη ερώτηση: Εμείς στην Ελλάδα, τι τρώμε;
Έχουμε όλα τα υλικά. Έχουμε ταχίνι, φιστίκι Αιγίνης που είναι ποίημα, χειροποίητο κανταΐφι, σοκολάτα εξαιρετική, και μαμάδες που ξέρουν να φτιάχνουν γλυκά με ψυχή. Έχουμε και φαντασία. Γιατί λοιπόν να μη δούμε μια ελληνική έκδοση του Can’t Get Knafeh of It; Να την πούμε… “Δεν πα να’ναι και Κανταΐφι” ή απλά “Σοκολάτα Ελλάς”. Μια σοκολάτα made in Greece, με όλα τα καλά της Μεσογείου: μέλι, μαστίχα, φιστίκι, χαλβάς, σταφίδες, κι ένα touch μπακλαβά– γιατί όχι; Με packaging μοντέρνο, στρατηγική «μόνο delivery» και φυσικά, φρέσκια-φρέσκια. Όπως το αξίζει η ελληνική γεύση. Γιατί λοιπόν να μην κάνουμε τη “σοκολάτα Greece” το επόμενο παγκόσμιο trend; Η συνταγή είναι μία: παράδοση + φαντασία + λιγούρα. Και μια ιδέα μακριά από το να γίνει θρύλος!